• Anonym (Moster)

Domstols beslut?

Om det finns ett domstols beslut ett intriministiskt beslut på umgänge mellan två föräldrar som har gemensam vårdnad om barnet. Och den ena föräldern bryter beslutet och inte släpper barnet hur kan den andre föräldern aggera? Vart ska h*n vända sig för att få hjälp när den andre bryter avtalet? Advokaten är inte inkopplad längre. Råd tack..

• Svar på tråden Domstols beslut?
  • Anonym

Testa med Familjerätten, du kan alltid ringa och rådfråga. Har dem inget svar så rekommenderar jag en stämningsansökan i Tingsrätten.

• sophiie

Kontakt med advokat för rådgivning kanske? Det skulle jag ha gjort. Hade TR sagt att det skulle ske en utredning hos fam-rätten skulle jag ha vänt mig dit också, om utredningen var påbörjad.

• Kjell2

Först FR för råd.
    Därefter TR med begäran om verkställighet eller vite.

Överväg att ta hjälp av advokat igen

• Malajen1970
    Anonym (Moster) skrev 2012-10-19 23:01:21 följande:
    Om det finns ett domstols beslut ett intriministiskt beslut på umgänge mellan två föräldrar som har gemensam vårdnad om barnet. Och den ena föräldern bryter beslutet och inte släpper barnet hur kan den andre föräldern aggera? Vart ska h*n vända sig för att få hjälp när den andre bryter avtalet? Advokaten är inte inkopplad längre. Råd tack..
    Kontakta tingsrätten om det och då blir det en ny förhandling och måste personen förklara sig varför på sitt agerande. Kommer inte gynna den som bryter ett domslut.
  • Anonym (Moster)
    Malajen1970 skrev 2012-10-20 08:26:28 följande:
    Kontakta tingsrätten om det och då blir det en ny förhandling och måste personen förklara sig varför på sitt agerande. Kommer inte gynna den som bryter ett domslut.
    Tack :)
  • Malajen1970
    Anonym (Moster) skrev 2012-10-30 14:59:41 följande:
    Tack :)
    Lycka till och hör gärna av dig på pm ang hur det går.
Svar på tråden Domstols beslut?