Inlägg från: smööla |Visa alla inlägg
  • smööla

- bf juli 2013 -

Heej! Jag hänger gärna på här och hoppas att allt går bra för oss alla! Bf 2 juli, första barnet! Missfall i bagaget.. Har molande värk i magen, mest på morgon och kväll, ömma bröst, lätt illamående, smått huvudvärk/yr.. Hur känner ni?

• smööla

Jag kan heller inte kopiera, så någon får gärna lägga till mig oxå.. smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet) Har ni fortsatt gravsymptom, eller börjar de dala lite?

• smööla

Idag va jag på vul och fick se "lilla hjärtat" ticka så fint :) Har ömma bröst och illamående varje kväll..men de är de värt!;)

• smööla

Nu spydde jag för första gången.. V.9. Har haft lätt illamående ända från början, mest på kvällen! Men i två dagar nu har jag mått jätte illa och haft ont i övre delen av magen.. Har varit jätte orolig! Men tillslut kom det ut, och guuud va bra jag mår nu vet bara inte om det är kräksjukan eller graviditeten??

• smööla

Jag va på inskrivning igår. Jag va orolig för att jag inte mår illa längre, och är heller inte trött.. Så hon kollade hjärtljudet, och det tickade på för fullt :) är i v.11 idag..

• smööla
    ma201206 skrev 2012-12-12 14:43:43 följande:
    Fåret Shaun skrev 2012-12-04 21:58:45 följande:
    Enligt min bm är det svårt att höra tidigt. Hon väntar till efter ul då man kan höra hjärtat tydligt  
    Ja, jag tror också att det är för tidigt. Men jag hoppas att BM vet var hon gör, så att hon inte lurars och inger falska förhoppningar om att kunna höra hjärtljud i vecka 13 redan. Usch det är länge till vecka 18, känns som en evighet innan man får reda på att allt är som det ska, just nu känns det bara som vanligt.  

Jag va hos bm i v10 och vi hörde hjärtljud klart och tydligt :)
  • smööla
    Lillasyster82 skrev 2012-12-20 10:04:01 följande:
    Själv har jag blivit helt förvirrad så ska bli skönt med ledigt nu! Gör min sista dag idag sen blir det inte jobbaktivitet förrän nästa år! :) Dessutom äter jag mest Apelsiner och clementiner - supergott! Vissa i min närhet säger att det är cravings men har inte erkänt det för mig själv än... :) 

Jag äter oxå apelsin och clementin å dricker juice.. Men har heller inte erkänt för mig själv än:) tror du de blir kille eller tjej när man äter så som vi? :)
  • smööla
    Lillasyster82 skrev 2012-12-23 14:53:35 följande:
    Bra fråga, har ingen känsla än men kan tänka mig att man får det med tiden. Ska ni kolla könet innan? Våran plan är att inte göra det, får bli en överraskning när barnet kommer. Hade varit praktiskt med en tjej då vi hittills bara kommer på tjejnamn... Gott är det i alla fall med clementiner och apelsiner. :)

Jag vill inte veta, men gubben vill, så vet inte hur de blir än :) Har oxå en hel drös med tjejnamn..
Svar på tråden - bf juli 2013 -