• Illes

- bf juli 2013 -

Hej!

Jag vill gärna hoppa in här! Jag och min blivande man plussade tillsammans imorse och lyckan var obeskrivlig!!! Är på BIM-3 och jag fick ett så tydlig pluss redan några sekunder efter. Testade igen bara en timme efter och likaså det var lika starkt, trots att urinet ej var koncentrerat. Så ingen tvekan om saken. Nu får vi bara hoppas att allt håller i sig, oron började genast gro, men vill försöka att undvika dem tankarna och bara tänka positivt. Å vilken lycka!

Enligt vektygen har vi bf ungefär 20 juli 2013 :)

Första barnet för oss, jag är snart 23 och min sambo 24. Bor i en bostadsrätt i en närförort i stockholm. Hänger som sagt gärna på här!

• Illes

Jag har vart gravid innan detta förrut -(slutade tyvärr i v 9). Den gången mådde jag fruktansvärt illa och då lärde jag mig ett tips. Att koka upp vatten med hela bitar av ingefära i. Sedan sila bort och dricka som te, det hjälpte faktiskt mig rätt bra. Ibland hällde jag i citron för smakens skull.
    Denna gång är jag fortfarande så tidigt så illamåendet har inte ritkigt satt igång ännu, men lite molande sådär känner jag på morgonen.

Ringde och bokade in mig på inskrivningen idag. Nämnde då att jag snart åker utomlands i två veckor, Barnmorskan rekomenderade mig att genast boka en  tidig ultraljudstid för att se till att graviditeten verkligen satt sig. Förstår att det är för att vara på den säkra sidan men usch så orolig jag blev! :(

Någon annan som åkt flyg tidigt i graviditeten?

• Illes

Oj fyra mellanlandningar! Jag slipper visserligen mellanlandningar men är fast på flyget i 12 h :( men inte mycket att göra nu får hålla timmarna samt köpa stödstrumpor enligt bm då man har ökad risk för blodpropp som gravid. Kändes ju verkligen som ett jätteroligt samtal.. Haha var minst sagt lite snopen

• Illes

Laconian: jag blev också lite besviken att jag först ska få komma dit i v 12. Tycker att man borde få komma så snart man vill för att prata om den första tiden, mat, hälsa mm. Men dem gör väl detta för att missfallsrisken har minskat då... Känns trist att det är så mycket fokus på det i början. Nu när jag precis plussat har jag miljoner frågor som jag redan kommer veta i v 12. Tur att jag har mamma, syster, svärmor, svägerskor och vänner som fått barn haha.... Och Google såklart! ;)

Toja: jag har också fått finnar! Små små fula på brösten!! Jätteirriterande och även sånna som gör ont i ansiktet. Har aldrig finnar annars förutom precis innan mens så hoppas dessa försvinner lika fort :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -