Rebban skrev 2012-11-26 13:22:55 följande:
Hej, jag är själv 26 år och undrar lite hur det är att vara så ung och vänta barn? Hur tog dina föräldrar det? Är din pojkvän lika ung och hur reagerade han i sånna fall? Hur gör du/unga mammor med universitet, går det att läsa vidare? Det är inte så ofta som man får tillfälle att fråga sånna här frågor så hoppas du inte blir irriterad eller ta det på fel sätt. Är bara lite nyfiken av mig : )
Hej! Jag hoppargärna även in och svarar på frågan;) Jag var 19 när jag födde vår första dotter. Vi fick för det mesta bra respons från iaf våra anhöriga som blev jätteglada men responsen från bl.a. Min arbetsgivare var inte så bra. Jag kan säga så mycket som att det gick så långt till som en anmälan till JämO. Detta var dock 10 år sedan och jag antar att jag hade extrem otur. Lagom till barn nummer 4 tittar ut så blir jag 30;). En hel del vet om min graviditet för att jag spyr så mycket dygnet runt, har inte gått att dölja för barnen. Reaktionerna av att vi väntar fyran har varit för det mesta positiv men en del märker man tycker att vi inte är kloka och är en " barnmaskin". Några fler som väntar nr 4?