Inlägg från: Coolamamman83 |Visa alla inlägg
  • Coolamamman83

- bf juli 2013 -

Hejhej Jag hoppar in i tråden;) Testade + i veckan och har Bf den 13 juli;) Detta är vårt fjärde barn, har barn födda 03,05 och 08. Det var lite halvplanerat. Försökte i ett par mån utan resultat och bestämde att vi skulle lugna oss lite och vips så blev jag gravid. Kul men samtidigt lite skrämmande . Några mer i göteborgsområdet?

Småbarnsmamma som väntar fyran i juli 2013
  • Coolamamman83
    Toja skrev 2012-11-06 18:44:59 följande:
    Jag måste nog vara yngst här. Hoppas ingen dömer mig !

Jag var också 19 när jag fick min första. Två månader senare blev jag 20. När jag var nyss fyllda 25 blev jag trebarnsmamma;) om bebis vill stanna i magen, vilket jag innerligt så hoppas så blir jag i samma veva som jag fyller 30 fyrbarnsmamma;) Jag ångrar inte en SEK att vi fick barn tidigt.......
    Flerbarnsmamma som väntar fyran till sommaren 2013
  • Coolamamman83

Hej alla ;) Jag är beräknad till 12 juli. I veckan spydde jag vissa dagar och hade ömma tuttar. Idag är jag pigg och känner ingenting, förtuom lite ömt i magen. Är sjukt orolig för att nåt e fel. Hur känner ni? Går det ibland dagar utom symtom?

• Coolamamman83
    Rebban skrev 2012-11-26 13:22:55 följande:
    Hej, jag är själv 26 år och undrar lite hur det är att vara så ung och vänta barn? Hur tog dina föräldrar det? Är din pojkvän lika ung och hur reagerade han i sånna fall? Hur gör du/unga mammor med universitet, går det att läsa vidare? Det är inte så ofta som man får tillfälle att fråga sånna här frågor så hoppas du inte blir irriterad eller ta det på fel sätt. Är bara lite nyfiken av mig : ) 

Hej! Jag hoppargärna även in och svarar på frågan;) Jag var 19 när jag födde vår första dotter. Vi fick för det mesta bra respons från iaf våra anhöriga som blev jätteglada men responsen från bl.a. Min arbetsgivare var inte så bra. Jag kan säga så mycket som att det gick så långt till som en anmälan till JämO. Detta var dock 10 år sedan och jag antar att jag hade extrem otur. Lagom till barn nummer 4 tittar ut så blir jag 30;). En hel del vet om min graviditet för att jag spyr så mycket dygnet runt, har inte gått att dölja för barnen. Reaktionerna av att vi väntar fyran har varit för det mesta positiv men en del märker man tycker att vi inte är kloka och är en " barnmaskin". Några fler som väntar nr 4?
  • Coolamamman83
    Rebban skrev 2012-11-26 14:41:42 följande:
    Tråkigt med arbetsgivarens dåliga attityd. Men den kan man få i vilken ålder som hellst tyvärr. Vissa arbetgivare är tydligen inte kloka. Skönt att du hade en familj som var glad ialf! Känns ju som de viktigaste ;) Vad tycker du är den största skilnaden med att vänta barn som 30 åring mot att vänta barn som 19.åring? Är det tuffare för kroppen nu när du blivigt lite äldre och fött fler barn eller kanske lättare?

Vår lilla är fyra år så det var nästan 5 år sen som jag var nygravid. Jag är i vecka 8 och har aldrig mått så här dåligt tidigare. Jag spyr i ett. Med de andra hade jag lite morgonillamående som försvann så fort jag fick frukost i mig. Nu spyr jag upp 2 av 3 måltider om dagen. Dock vet jag inte om det är för att jag är äldre nu eller helt enkelt på att varje graviditet inte är sig lik. Jag äter lergigan comp och det dämpar illamåendet lite grann. Hoppas på att detta snart ger med sig. De andra gravidteterna har varit ganska så smärtfria med knappt någon foglossning alls så ska bli intressant att se hur detta blir. Däremot så tror jag att det på något sätt kommer att vara lättare när bebis föds än vad det var när tredje kom. Då hade vi 3 barn på 5 år. De två stora var då 15 timmars barn + att den lilla hade kolik. Nu är de stora 9 och 7 år gamla. Hoppas så att allt ska gå bra...
Svar på tråden - bf juli 2013 -