Inlägg från: aalexxandra |Visa alla inlägg
  • aalexxandra

- bf juli 2013 -

Jag lägger till mig också :)) Jag är 20 år, har BF den 1 juli med mitt första barn!! :D Såå lycklig.

Jag ska till mitt första besök med MVC imorgon. Då jag är i vecka 11 (10+2). Längtar!!

Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet)
    Aalexxandra: BF 1 Juli 2012 (Första barnet)
    Alskadelillaliv: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    Emiliah: BF 1 Juli 2013 (första barnet)
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet ) 
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet) 
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet) 
    Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    KramKalas:BF 3 Juli 2013 (andra barnet)   
    Emlan01: BF 4 Juli 2013 (första barnet)
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Sundet: BF 7 juli 2013 (andra barnet)
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 
    9111N: BF 9 Juli 2013 (andra barnet)
    Båtmorsan: BF 9 juli (femte barnet)
    Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet)
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet) 
    Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet)
    Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet) 
    Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet) 
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet) 
    Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet)
    Mandy81: BF 14 juli (andra barnet)
    MelaB82: BF 16 juli (första barnet)
    Håjma: BF 14 Juli (fjärde barnet)
    Cecilia913: BF 15 juli (tredje barnet) 
    Musungen: BF 17 juli ( första barnet)
    Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet)
    Jinxez: BF 17 Juli (andra barnet)
    Majsis08: BF 18 juli (andra barnet)
    ma201206: BF 19 Juli (Första barnet)
    Krissa: BF 20 juli 2013 (andra barnet)
    Mamma till busfrön BF 21 juli ( femte barnet)
    Gravid92: BF 23 Juli (första barnet)
    Jenna02: BF 23 Juli (första barnet)
    Suss83: BF 26 Juli (första barnet)
    vinkel: BF 27 juli (första barnet)

• aalexxandra

På onsdag ska jag och min sambo göra kub-testet (är i vecka 13 då)... Är inte så jätte nervös. Vi är 20 resp. 23 år gamla och hela/friska utan några såna gener i familjerna/släkterna.
    Jag vill mest göra det för att få se att lillen mår bra och lever där inne. Är ju mitt första barn, så ibland tror man att man inbillar sig allt. :( Men efter ultraljudet lär jag nog känna mig gravid på riktigt ;)

Hade någon av er tänkt att göra testet? Eller har ni gjort det förut någongång?

• aalexxandra

Idag var jag och min sambo på besök nr 2 hos vår barnmorska. Alla blodpropp och mätningar såg mycket bra ut, kub testet fick vi 1:20000 på :)))) så nu är vi sååå lättade och glada. Vi fick också höra hjärtat för första gången. Det tickade på fint fint. 155 slag i minuten. Hehe Är nu i vecka 15!!! Gud vad tiden går fort!!!!! Den 4 februari blir det RUL! Då får vi veta könet :) Gud vad vi längtar :) Ps. Någon som har gått upp några kilo redan? Haha jag har redan gått upp ca 3,5 - 4 kilo. Men det borde väl vara helt normalt... Hoppas jag iaf ;) hehe undrar hur mycket jag går upp sammanlagt om jag redan gått upp såhär mycket, är lite små nojjg ;) hur är det för er?

• aalexxandra
    Fåret Shaun skrev 2013-01-03 22:08:10 följande:
    Man får veta könet om de ser, inte alltid att de får en tydlig bild och kan se. Vid vårat andra barn sa de att det var tur att vi inte ville veta för han vägrade sära benen och hon kunde då inte se  
    Det är fint att peka

Jaa, jo det vet jag. Men jag ska försöka intala mig själv att jag kommer få se ;) hoppas bara att lillen inte strular då, det vore ju lite tråkigt :( *peppar peppar* men annars får det bli en överraskning, inte värre än så :D
  • aalexxandra

Vi har  RUL den 4 februari. Vi hade tänkt kolla könet då... om man kan se det då förstås ;) hehe **HOPPAS**

Är i vecka 18 nu (17+2), tycker jag känner lite rörelser till och från.. Men eftersom det är första bebisen vet jag ju inte riktigt vad man känner ;) Men det är lite spännande ändå!! :D

• aalexxandra

Jag har RUL den 4 feb. Är då i vecka 20 (19+0)... Sedan är mitt nästa möte med bm den 21 mars.. Alltså kommer jag vara i vecka 26 då.. (om jag räknar rätt...) Är inte detta lite sent?? Eller... Jag tänker på att jag då kommer få moderskapsintyget då.. känns lite sent allting.. :S blir förvirrad. Hur är det för alla er andra??

• aalexxandra

Oj.. hoppas ni kan läsa.. hade gjort stycken och allt, men försvann tydligen när jag postade.. (skriver från mobilen)

• aalexxandra
    LillaLoppanT skrev 2013-01-28 22:12:46 följande:
    Jag ska göra mitt Ultraljud redan i vecka 16+1, och träffar sen inte min BM igen förrän vecka 25. Jag frågade henne om just detta med moderskapsintyget, eftersom jag måste få iväg ansökan till FK om gravidpenning så fort som möjligt.  Min BM sa då att jag skulle ringa henne efter att vi gjort ultraljudet, så skickar hon hem moderskapsintyget. Så du kan ju alltid ringa din BM och be om samma :) 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Okej tack!! Vad bra. För det var det jag oroade mig för också.. Att det skulle bli för sent för att ansöka om havandeskaps penning :)så ska nog göra samma sak då!!
  • aalexxandra
    Laconian skrev 2013-03-18 18:22:57 följande:
    Hjälp mig att minnas. Är det okej att känna mensvärkssmärtor (molande, brännade och ömmande i mage och rygg) SAMTIDIGT som man har sammandragningar??? Alltså det är ju inte smärtor i närheten av förlossningsvärkar men dom känns!  Är i vecka 26 och minns inte när detta började förra graviditeten.

Laconian skrev 2013-03-18 18:22:57 följande:
    Hjälp mig att minnas. Är det okej att känna mensvärkssmärtor (molande, brännade och ömmande i mage och rygg) SAMTIDIGT som man har sammandragningar??? Alltså det är ju inte smärtor i närheten av förlossningsvärkar men dom känns!  Är i vecka 26 och minns inte när detta började förra graviditeten.

Exakt så har jag med!!! Hade så en hel kväll/natt häromdan med massa sammandragningar och kände mig illamående samtidigt. Detta är min första graviditet så vet ej riktigt vad detta betyder!! Dessutom så har jag nu sen i fredags haft värk i både magen och ryggen samtidigt. Känns nästan som man har sendrag/kramp sport jag anstränger mig. Någon som vet om detta är vanligt i vecka 25? Jag har så otroligt ont :(
Svar på tråden - bf juli 2013 -