Inlägg från: Malle02 |Visa alla inlägg
  • Malle02

- bf juli 2013 -

Hej hoppar på denna tråd :) 
    Gick in i v.17 igår, väntar mitt först barn !!

Bf: 2Juli :)  

ska på mitt andra ultraljud 4 Feb, längtar massor !! :)  

• Malle02

Rul å vanligt ultraljud är väl samma sak ? Eller har jag missat nått ? Haha .. Kan man se kön vill vi gärna veta :) tycker det är smidigt så man kan börja planera lite i rummet å så !! :)

Musungen skrev 2013-01-17 20:46:25 följande:
    Malle, rul då?:) ska ni ta reda på kön?

• Malle02

Igår när jag låg i soffan å kolla på tv så kände jag hur h*n vände på sig eller nått liknande, väldigt häftig känsla, såg även att magen bulta upp extra mycket på höger sida som en liten limpa typ så hela magen va sned :p!! så himla kul nu när man börjar känna å se lite mer :D

• Malle02
    Benjimom skrev 2013-01-28 21:56:58 följande:
    ser att det är många som tänker ta reda på kön på deras ultraljud. Hur många län är det man faktiskt får veta könet om man vill utan att besöka en privatklinik? I östergötland får man inte veta könet. 

Jo jag går på ul i Motala å jag ska få veta kön den 4feb när jag ska dit. Om hon ser så skulle hon berätta för oss sa hon !! :) vart går du ??
  • Malle02
    Benjimom skrev 2013-01-29 16:56:03 följande:
    Oj okej :o Jag går i Norrköping och där säger dom att dom inte berättar kön då det är så osäkert så tidigt i graviditeten. Dom sa att det är så i östergötland. 

Jaha okej det kanske är olika, lustigt att dom säger att det är så i hela Östergötland när det uppenbarligen inte är så :/ me jag kanske har haft tur och fått en väldigt snäll bm ! :)
  • Malle02
    Benjimom skrev 2013-01-31 16:12:21 följande:
    JA det är lite lustigt faktiskt :s Kan hända =) Jag fick veta förra graviditeten men det va för att jag gjorde ett extra ul sent i graviditeten så det gick inte att missa att det var en pojke ^^ Men vi funderar faktiskt på att åka till en privat klinik i linköping och betala för ett 3D ul med könsbestämmelse, men får se om pengarna tillåter det.
    Ja okej :) hur mycket kostar ett 3D ul ? har funderat lite på de själv, måste va skit häftigt att se !! :)
  • Malle02
    Benjimom skrev 2013-01-31 18:46:47 följande:
    Där jag kollat så tar dom 1500 och då får man dessutom en cd med ca 30 bilder och tio filmklipp =)
    okej får allt fundera lite på de ! Ganska roligt att ha sen efteråt å minnas hur de va :) :)
  • Malle02

V.20 idag å mår toppen bra, går runt i min lilla "grav bubbla" å bara myser , blir trött väldigt snabbt när jag gör nått men det är inget som stör mig så värst :) Hoppas det vänder för er andra snart, måste va jobbigt att må dåligt hela tiden :(

• Malle02

Laconian:  vilken fin mage !! :) 

Min är väldigt liten fortfarande. Om jag inte visste skulle jag bara tro att jag lagt på mig några kilon runt magen :P  Inte alls sådär rund å fin!! :P 

• Malle02

V.21 idag då!!! :D Har vart hos min chef idag å fyllt i alla papper om graviditetspenning, kändes väldigt märkligt eftersom jag mår så bra å har inga problem på jobbet en, men jag vet att jag antagligen kommer få de eftersom de e mycket tunga lyft och jag jobbar ensam !! 

Svar på tråden - bf juli 2013 -