Inlägg från: TjenaAnna |Visa alla inlägg
  • TjenaAnna

- bf juli 2013 -

Nu har jag hittat hit också, är beräknad till 17 juli. Ska på RUL på fredag och är sjukt nervös och förväntansfull!

• TjenaAnna
    9111N skrev 2013-02-18 17:23:08 följande:
    va roligt jag är beräknad till den 17 Juli jag med (preliminärt) efter senaste ul blev flyttad 3 veckor så var i v15 istället för 18, men ska dit nu på onsdag igen :)

Vad kul! Gick det bra?
  • TjenaAnna

Hej, jag är i vecka 19 och ena dagen är min mage gigantisk och jag ser supergravid ut, sen dagen efter så är det som att den är en månad mindre. Jag vet att man kan vara svullen och så men det är så enormt stor skillnad från dag till dag. Är det någon som känner igen sig? Det känns så sjukt konstigt!

• TjenaAnna
    Brumma skrev 2013-02-21 13:30:37 följande:
    TjenaAnna - japp, o det var likadant med sonen :)
    Här skiljer sig magen nästan en månad från morgon till kväll. Tog fram magbilderna från sonens graviditet där vi några gånger tagit morgon och kväll - helt otroligt vilken skillnad det kan vara :)

Skönt att höra. Allt är så nojigt eftersom jag inte vet något om hur det "ska" vara:)
  • TjenaAnna
    Lillasyster82 skrev 2013-03-11 16:19:24 följande:
    Känner igen det där med sötsuget... Har skenat iväg totalt och som du säger så mår inte heller jag bra av sockret men så svårt att motstå. Ska försöka motstå sockret ett tag framöver med första dag idag vilket är galet svårt, känner ett enormt sug nu. Får försöka vara stark för att jag mår bäst av det! Någon som vet hur barnet påverkas av sockret, är det som för oss att de får värsta sockerkickarna och åker blodsockerberg och dalbana?

Lillasyster82 skrev 2013-03-11 16:19:24 följande:
    Känner igen det där med sötsuget... Har skenat iväg totalt och som du säger så mår inte heller jag bra av sockret men så svårt att motstå. Ska försöka motstå sockret ett tag framöver med första dag idag vilket är galet svårt, känner ett enormt sug nu. Får försöka vara stark för att jag mår bäst av det! Någon som vet hur barnet påverkas av sockret, är det som för oss att de får värsta sockerkickarna och åker blodsockerberg och dalbana?

Jag frågade min barnmorska om detta då jag äter så sinnessjukt mkt choklad och hon sa något i stil ned att såklart barnen får i sig vad jag äter men det är inre farligt i sig att äta mkt socker. Hon tyckte mer jag skulle oroa mig för tänderna. Men om man dricker mkt läsk finns tydligen en större risk att föda för tidigt. Och kvinnor som ätit mkt socker får oftast större barn..
Svar på tråden - bf juli 2013 -