• sunny

- bf juli 2013 -

Lillasyster82 skrev 2013-01-18 08:36:35 följande:
    Vet inte vad som hände med mig igår - har inte varit såhär tidigare...

Det började redan på morgonen när jag och min man låg i sängen, frågade honom om han ville gå upp och göra frukost. Hans svar var att han var trött, till saken hör att det är oftast jag som går upp på morgonen och gör frukost (annars gör han mycket i hushållet och har egentligen inget att klaga på). Jag var också trött så hade gärna legat och dragit mig också så jag blev skit förbannad, det bara blixtrade till... Gick upp, tände i kaminen och började sen med frukosten. Tack och lov håller sig inte mina sura miner i sig speciellt länge så innan vi skildes åt på morgonen var vi vänner igen och åt lunch tillsammans.

Kände mig gråtfärdig under en längre tid av dagen men det släppte med tiden.

När vi sen gick och la oss så skojade vi med varandra som vi gör rätt som vet är. Utan förvarning så börjar jag gråta, sa till min man att han nog får vänja sig och att jag inte visste varför. Sen började jag skratta och gråta om varandra, märkligt... Men var skönt att få gråta av sig lite även om jag inte vet varför jag gjorde det egentligen. Samtidigt tycker jag det är lite jobbigt att jag inte har kunnat ha kontroll över mina egna känslor och att de kommer utan förvarning...     

Ett ord: hormoner. Jag var likadan i flera veckor och får fortfarande utbrott lite då och då.. vet att det var likadant när jag väntade vårat första barn så denna gång var/är min sambo lite mer beredd.. Men visst är det märkligt hur man i ena stunden kan vara glad för att i nästa storgråta
  • sunny

Vi tog inte reda på könet till våran första men nu till andra ska vi absolut göra det. Min sambo ville egentligen inte göra det men då jag hamnade i en väldigt djup förlossningsdepression efter första barnet vill jag veta lite mer och kunna förbereda mig lite mer denna gång. Även om man såklart inte kan förbereda sig helt heller. 

• sunny

Jag tycker nästa det är lite jobbigt då jag går in i v 17 imorn och redan är ganska stor..ser ut som jag gått mycket längre än vad jag har och det är extra jobbigt då jag har ett service yrke med "fasta" kläder. Visst, man kan bli större med nr två, men inte visste jag att det skulle bli sån här skillnad jämfört med nr ett. Något jag däremot tycker väldigt mycket om är att känna hur lillen bökar runt där inne :)

• sunny

Hur mår ni andra? jag mår riktigt dåligt.. har ont i ischias, rygg och axlar. Hemsk migrän, inne på 4-5 dagen nu och kräks fortfarande minst en gång/dag. Sover nästan ingenting och är helt slut både psykiskt och fysiskt..
    Var hos BM igår och hade inga förhöjda värden tack o lov men fick även träffa en läkare och blev sjukskriven i två veckor. Känns som en STOR lättnad men har ändå sådan ångest mot jobbet och mina kollegor som jag vet får jobba ännu mera nu.. :/
    Fick även Lergigan utskrivet, har någon av er testat det?

• sunny
    Carro2013 skrev 2013-02-06 18:41:56 följande:
    Sunny: jag fick oxå lergigan utskrivet, men det var i början av min grav. Det funka jätte bra för mig, fick den som innehöll koffein så man blev lite piggare oxå. Dock fick jag extrem muntorrhet tydligen en bieffekt men hellre det än illamåendet! Hoppas dom hjälper för dig med!
    Precis den jag också fått. Har bara testat idag och hittills inte märkt någon skillnad såklart men hoppas det kommer om några dagar. Ja jag står gärna ut med lite muntorrhet om jag slipper kräkas och må så här dåligt.. tär så mycket på mitt psyke just nu..
  • sunny
    Fåret Shaun skrev 2013-02-06 22:12:31 följande:
    Sunny, när jag väntade dottern kräktes jag varje dag i ca nio månader. När som helst på dagen. Denna gång kräks jag också ca en gång om dagen, men som min bm sa det är normalt och minskar man inte i vikt är det inte farligt, jobbigt javisst.

Jag har fått avbryta grupparbeten, seminarium mm för att kräkas.

Postafen har jag fått då de är receptfria, även att jag ska ta tavegyl. Problemet är att även om jag slipper allergikänningar eller illamående så sover jag i ca 24h 

Jag har också testat postafen men tyckte inte de hjälper mer än att jag blev trött och sov hur länge som helst. Något som såklart inte går när jag jobbar som jag gör.. det värsta med allt detta är att det börjar sätta sig ordentligt på mitt psyke och förra gången hamnade jag i en djup förlossningsdepression så lite rädd börjar man ju bli..
  • sunny

Vi ska på rul om ca 2tim och jag är så nervös! Tänk om de hittar något fel som de missade på kub testet?! Tänk om vi inte får veta kön, ja vi vill veta och det är också något som är väldigt viktigt för mig denna gång. Vill bara ha det här gjort nu..

• sunny
    Laconian skrev 2013-02-18 10:16:57 följande:
    oroa dig inte i onödan, lätt att säga men väldigt bra. Oroar du dig nu kan du ju ändå inte göra nåt eftersom du inte vet vad det är du ska oroa dig för. Om allt är bra så var oroandet helt i onödan, om nåt skulle vara fel så kan du ändå inte göra nåt åt det just nu utan bara bra att få reda på det i tid :) Flummigt men hoppas du förstår =)

Du har rätt att veta kön om de råkar se det men koncentrera dig på och låt undersökningen i första hand få kolla att allt ser bra ut utan stress.

Drick en kopp te, lös ett korsord eller tvätta håret ;) sen åker ni iväg och får se bebisens gömma!
    vad gullig du är, tack :) 
    Allt gick bra, blev dock tillbakaflyttad 5 dagar så nytt bf datum igen.. dessutom tyckte hon det var lite svårt att se hjärtat så vi ska tillbaka om ca två v igen och dubbelkolla men hon tyckte allt såg bra ut men för säkerhets skull. 
  • sunny
    Brumma skrev 2013-02-18 14:07:04 följande:
    Det är bra när de är extra noga :)
    se det som ett tillfälle extra att titta o njuta av bebis Skrattande
    Jag skall oxå få komma tillbaka då moderkakan täckte bebis utgång - det är extremt ovanligt att den stannar kvar där, min BM hade aldrig varit med om att den INTE flyttat sig - men för säkerhets skull..

Fick ni veta könet?
    Ja jo det är klart, vi har ju gjort två kub innan så detta var dessutom tredje gången vi var iväg.
    Ja det är en liten pojke.. vet inte hur jag tycker..eller alltså.. läs här istället: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b130133.html 
  • sunny
    Fåret Shaun skrev 2013-02-18 14:37:25 följande:
    Min söner har väldigt kul med varande, skiljer dem 2 år och de är närmare varandra än dottern och sonen som det skiljer 1 år.
    Ta det lugnt och be bm att du vill prata med en psykolog redan nu. För att inte hamna i en negativ spiral

Ja jag pratade med  min bm redan förra veckan när jag började känna dessa symptom lite för ofta igen så jag väntar på tid till psykolog.. Trodde verkligen inte jag skulle kunna må så dåligt igen :/ 
Svar på tråden - bf juli 2013 -