Inlägg från: xandrizzz |Visa alla inlägg
  • xandrizzz

- bf juli 2013 -

Hejsan! Vill också hoppa in här :) Väntar första barnet med Bf  17 Juli  :)

• xandrizzz

Varit på ultraljud idag och måste säga att det var ett helt magiskt! Allt såg jätte bra ut. Vi blev tillbaka flyttad  lite så nytt bf datum 20 Juli :)

• xandrizzz

Jag kände ett litet sprattel i går precis vid naveln och då barnmorskan berätta hur bebisen våran låg så kunde jag helt säkert säga att det var bebisen som kliade mig lite på insidan magen :)

• xandrizzz

Var hos barnmorskan i går och fick veta att jag tydligen fått högt blodtryck 148/90 skulle dit på koll igen nästa vecka... Någon annan som har erfarenheter av att ha fått högt blodtryck under graviditeten?

• xandrizzz

Tack för svar hade inte äggvita i urinen iaf så hoppas det bara håller sig till blodtrycket men ska be att de håller extra koll på mig eftersom min mamma fick havandeskaps förgiftning då hon vänta mig.

• xandrizzz

Laconian: jag skulle inte bli sur visst att de påminner om varann men det är ju inte samma namn och tycker man att ett namn är jätte fint tycker jag att man ska välja det man ska inte behöva ta hänsyn till om andra valt ett namn som påminner om ditt namn innan!

• xandrizzz

Har också fått huvudvärk som inte vill ge med sig kan vara blodtrycket som spökar får ringa bm på måndag

• xandrizzz
    KramKalas skrev 2013-06-20 12:50:31 följande:
    I natt kom vår lilla gosse till världen i v 38+1. 1timme 50min tog förlossningen pch startade med vattenavgång. Vaknade av det hemma i sängen, att vattnet gick alltså 3385g o 50,5cm
    Stort Grattis!
  • xandrizzz

Natten till 24 Juni föddes Liam med akut kejsarsnitt då jag fick havandeskapsförgiftning i v 36+1 
    men nu är vi hemma och mår bra allihop :) 

• xandrizzz
    Benjimom skrev 2013-07-03 21:36:31:
    Har haft huvudvärk sen igår, inatt så kraftig att jag vaknade av den och kunde inte somna om på jätte länge för det gjorde så otroligt jävla ont. Skrev om min huvudvärk på FB och en kommenterade att jag skulle se upp så de inte va havandeskapsförgiftning.
    Så nu undrar jag om ni vet något om hur det kan te sig? Symptom, känsla i kroppen, va som händer om man skulle ha de och så? 
    Jag fick havandeskapsförgiftning det började med högt blodtryck sedan fick jag kraftig huvudvärk typ migrän och sedan då läkaren kollade mina reflexer så sa han att de var "lättutlösta" för då han slog under knäet darratycker du de  mitt ben... 

Ring mvc eller förlossningen och säg att du är orolig!
Svar på tråden - bf juli 2013 -