Inlägg från: hejlinda |Visa alla inlägg
  • hejlinda

- bf juli 2013 -

Hejsan!
    Jag plussade 11 november. BF 13 juli enligt uträkningarna :) Är så glad då jag i april fick göra en sen abort i v 18 då jag och min sambo fick veta att barnet inte skulle överleva på utsidan. Efter det blev jag gravid igen men fick missfall i augusti... Det har tagit hårt vill jag säga. Men nu ÄNTLIGEN är jag gravid igen! Kan inte vara gladare, men har aldrig varit så rädd heller! 
    6+3 skall jag vara i nu. Har ständigt illamående och måste äta nästan varje timme. Tror det beror på att jag gick ner nästan 8 kilo efter det som hänt. Har gått upp ett kilo iaf!  Min mage har börjat puta, inte bara på kvällen på tarmarna är svullna, utan lite på morgonen med :) Brösten ömmar, men inte så mycket som under första graviditeten. Lite molande värk i livmodern då och då. Och så är jag supertrött hela tiden! Och inte hjälper det när man jobbar på förskola, aldrig en lugn stund..  :P

• hejlinda

Jag har gått upp 28 kilo.. Haha. Vägde dock på tok för lite innan jag blev gravid. Vägde 56 och är 176 lång. Första bilden i v. 12. Andra bilden v. 35. Är  i v. 36 nu.

Gjorde tillväxtultraljud då min mage växte dåligt och jag kommer få en "liten" bebis. De sa att om hon följer kurvan så kommer hon väga ca 3100 g när hon kommer ut.

• hejlinda
    vinkel skrev 2013-06-12 20:34:39 följande:
    Snygg tatuering hejlinda!
    Och fin mage!
    tack så mycket! 

tänkte höra med er.. har som mensvärk idag, mest på höger sida. när jag går så trycker barnet neråt jättemycket och magen blir spänd. när jag ligger spänner det inte lika mycket men som sagt, mensvärkskänsla. är det förvärkar?  
  • hejlinda

Det enda jag behöver göra är att köpa blöjor och tvättlappar samt packa väskan. Känner mig jättestressad att jag inte ska hinna.. Haha.

• hejlinda
    Ni vet känslan man får i magmusklerna efter alldeles för många situps? Så har min mage känt sig idag. Vad kan det vara? 36+4 idag. 
  • hejlinda

Det är liksom högst upp på magen det sitter. Har knappt någon känsel där nu heller.. Fattar ingenting. Hoppas på att det är bebis som börjar bli redo att komma ut. Orkar inte mera nu. Haha

• hejlinda

Har mer och mer mensvärk på nätterna nu. Och börjat få lite dålig mage. Kanske är något på g? Hoppas hoppas. 37+0 idag. Är så trött på att vara gravid nu.

• hejlinda

Ja, värmen är inte att leka med. Önskar jag kunde gå runt naken. Tror dock inte att det skulle hjälpa särskilt långt. :p

En fundering bara.. Har sedan igår fått en ondare mensvärk än förut. Idag har den mest varit på vänster sida längst ner och strålar ner i benet och lite i ljumsken samt bak i ryggen. Men bara på vänster sida. Värken försvann när jag låg i badet men fortsatte så fort jag ställde mig upp igen. Vad kan detta vara? Ingen slempropp eller vatten har gått :( 38+4 idag.

Svar på tråden - bf juli 2013 -