• Carror

- bf juli 2013 -

Jag har bf på måndag. (Andra barnet)

Fick första v36+2 men denna gång kommer jag antagligen gå över.

Snäcki, nära Halmstad är jag, Falkenberg :p

• Carror
    vinkel skrev 2013-06-29 13:38:25 följande:
    Hade ett tråkigt samtal (tyckte jag) med min sambos syster igår. Hon har inga barn.

1. Bristningar kommer de sista två veckorna som PANG och det är för jävligt.

2. Sex kommer bli sämre för min sambo.

Tack för de upplyftande kommentarerna.

Och så tycker hon att magen är för liten.

Blä!

Haha de va dom dummaste kommentarerna, inget av de stämmer ju:p inga bristningar på mig o detta e min andra graviditet, sexet är som de va innan grav. me för den delen.

Avundsjuka bara, ska man bara ignorera !
  • Carror

Laconian: åh vill bara att de ska hända nått nu, trött på att vänta. Hoppas de snart är dax för dig, håller tummarna :)

• Carror

Grattis! :)

Själv sitter man och väntar på att nått ska ske.. 40+ 

• Carror
    Soullight skrev 2013-07-02 12:36:55 följande:
    Be om att få hinnsvepning gjord! Fick det när jag väntade dottern. Hon föddes ca 1 Tim efter den :) Ska få det denna ggn med, den 16e juli om inget hänt innan dess.
    Vilken vecka fick du de?
  • Carror
    Soullight skrev 2013-07-02 17:14:55 följande:
    Fick hinnsvepningen i v 39+4 med dottern. Denna ggn kommer det bli i v 39+0.
    De "får" eg inte göra det innan 40 fulla tror jag men den gränsen kan töjas ;)
    Okej då ska jag fråga min bm på torsdag :) då e ja 40+3
  • Carror
    Soullight skrev 2013-07-02 17:14:55 följande:
    Fick hinnsvepningen i v 39+4 med dottern. Denna ggn kommer det bli i v 39+0.
    De "får" eg inte göra det innan 40 fulla tror jag men den gränsen kan töjas ;)
    Gör de ont? :P
  • Carror

Syster min är också gravid o beräknad 3veckor efter mig. O här sitter jag bf+4 och nu har hon åkt in o är öppen 5cm. Hon får nog sin bebis inatt gissar jag och det är ju jätte kul verkligen! :)
    Men jag vill meeee ju haha  

• Carror
    Benjimom skrev 2013-07-05 21:07:21 följande:
    Va roligt för din syster men förstår att det måste kännas otroligt segt själv. Skulle bli sådär lagom glad kan jag ju medge. Hoppas din lilla tittar ut snart så du slipper vänta mer =)
    Jadå de e klart de e kul, hon fick sin lilla flicka Ariel 05,36 imorse :)

Idag har ja gått låånga promenader och spelat fotboll med dottern, får se om de blir nått resultat.. inte för att ja tror de men haha
    Har haft 2 sammandragningar idag som har gjort lite ont men inget mer än de :( åååhh 
  • Carror
    Benjimom skrev 2013-07-06 21:38:11 följande:
    Va mysigt =) 

Aaw, hoppas de sätter igång snart =) Det är jobbigt att gå och vänta. Gick du över mycket med din dotter? 
    Nej hon kom 36+2 därför känns de ännu jobbigare, trodde aldrig att ja skulle gå över tiden denna gången
  • Carror
    Benjimom skrev 2013-07-06 23:21:00 följande:
    Då förstår jag att de måste kännas väldigt segt att gå över tiden. 
    Själv sitter jag och håller tummarna som bara den för att jag ska slippa gå över tiden en gång till.  
    När är du beräknad? :)
  • Carror

Bf+9 idag... Väntar o väntar, imorgon bokar bm mig till förlossningen

• Carror

Fått tid för en överburenhetskontroll på måndag. Förhoppningsvis tittar bebisen utan innan de men annars är det skönt att fått en tid så man får bli igångsatt

• Carror

Håller tummarna för att dom sätter igång mig imorgon efter kontrollen!
    Står inte ut me mina revben nu, kan inte sova alls.. gör sååå ont 

• Carror
    Benjimom skrev 2013-07-14 13:55:38 följande:
    Hur brukar era besök hos bm se ut?
    För jag tycker jag fått väldigt lite kollat mot vad jag fick förra gången.
    Har tex haft ett stigande blodsocker värde och ett sjunkande järnvärde men trots detta har ingen tagit ett blodprov på mig sen 3/5. Och detta trots att jag påpekat att jag inte mår bra, tex att jag är extremt trött m.m. 
    Tänkte bara höra om de e vanligt att de struntar i att kolla såna saker under så lång tid. Ska till bm 23/7 igen och då har det gått 2 månader och 20 dagar sen senaste blod prov. 
    Oj. Mig tog dom blodprov varje/varannan gång till v40 och mina värden har legat normalt hela tiden.
    Men be bm kolla iaf de kan hon ju inte neka till  
  • Carror

Öppen 3cm!:) om de inte hunnit starta tills imorgon så tar dom hål på hinnorna kl:8.30 nu har vi snart våran bebis:)

• Carror

Dom tog hål på hinnorna 15.30 och ca 18.50 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm

• Carror

Mina bröst va sprängfyllda första veckan o lillan fick inte heller tag så jag använde en "silikontutte" (vet inte vad de heter riktigt men du kanske förstår hehe) väldigt skönt me för mina bröstvårtor blev såriga första dagarna.
    Nu en vecka efter så har brösten lärt sig hur mycke dom ska producera o de rullar på som de ska :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -