• faglin

- bf juli 2013 -

Musungen skrev 2013-04-17 10:42:58 följande:
    Ja har med haft sammandragningar och tog upp det bm, hon sa att det är helt ofarligt så länge dom inte gör ont eller kommer regelbundet efter varandra :)
    Hur kan man veta säkert att man har sammandragningar? Jag har det säkert men har aldrig tänkt på det speciellt mycket.
  • faglin
    vinkel skrev 2013-04-21 20:50:24 följande:
    Nu blir jag ju paranoid.. läser på 1177 att sammandragningar är vanliga, men jag vill ju inte gånhär och öppna mig och så.... :/ har som sagt ganska mkt sammandragningar. Eller ja, jag vet inte vad som är mkt, men det är hela dagarna och i alla möjliga situationer.
    Hur märker du av dina sammandragningar?
  • faglin

Var på på mvc för kontroll idag. Vecka 30. Jisses så snabbt tiden har gått!! Mår bra och är relativt pigg även om jag börjar känna mig lite sliten nu i och med att toarännandet nattetid har börjat. Denna gång har man dessutom en liten tvååring som kommer och ska gosa 05.50. :) Skulle behöva en spaweekend! Har fortfarande inte gått upp nåt sen innan jag blev gravid men alla värden är bra, liksom den lilles tillväxt så det är väl bara att tacka och ta emot! :)

• faglin
    Fåret Shaun skrev 2013-04-26 16:27:39 följande:
    Huvudvärk från helvetet, nästan migrän. Kan vara stressen med studierna.

Men nu är det två uppgifter som ska in på fredag och ett seminarium på  måndag. Efter det är det ny kurs som börjar veckan efter
    Vet hur det är.. Sonen kom mitt i examensarbetet. Fick ta en paus i några månader och när han var 6 månader så gjorde jag min praktik. Det svåraste var nästan att behålla koncentrationen när man bara satt och tänkte på det som fanns i magen. :) Vad läser du för nåt? Själv läste jag juristlinjen.
  • faglin

I förra veckan började jag känna att det ibland blev obehagligt i underlivet om jag gick snabbt (inte väldigt snabbt utan mer normalsnabbt). Svårt att beskriva hur det känns men det känns obehagligt och det blir värre/intensivare om jag fortsätter gå i den takten men försvinner om jag går sakta eller stannar och vilar. Känslan är lite stickande eller så..obehagligt i alla fall. Detta kommer enbart då och inte om jag vilar eller tar det lugnt.

Nån som känner igen detta?? Ringde MVC men hon verkade inte veta vad det var utan rådde mig att ringa förlossningen om det blev värre eller om jag var orolig. Har inte ringt än eftersom det aldrig uppkommer om jag vilar osv men kanske borde göra det.

• faglin
    Fåret Shaun skrev 2013-05-01 19:39:30 följande:
    Kolla upp om du fått svamp.

Annars om det går över ta det lugnt bara, kroppens sätt att be dig dämpa farten

Kan man få så av det??
  • faglin
    vinkel skrev 2013-06-05 12:46:57 följande:
    Åka till Kolmården ca v 35, vad tror ni om det? Bra eller dålig idé? Det är ju rätt backigt.

Mår du bra är det nog ingen fara! Jag är i vecka 36 och jobbar och flänger runt som vanligt. Lyfter 2 åriga sonen, släpar upp vagnen två trappor, åker ruchkana, bär hem mat, städar och allt sånt. :)
  • faglin
    Fåret Shaun skrev 2013-06-06 21:18:59 följande:
    35/36 Var på bedömning för att jag brukar få stora bebisar
    och din bm tycker du ska försöka framkalla förlossning nu??
  • faglin
    KramKalas skrev 2013-06-08 20:05:04 följande:
    Var på UL och gynkoll igår. Bebis mår fint och tappen är mjuk och 2,5cm lång och jag är öppen drygt 2cm så läkaren lovade att jag inte behöver gå över tiden iaf jag är i vecka 37 nu..
    Denna koll är obligatorisk här hos oss
    Var bor du? Sånt kollar dom då inte här. Brukar man börja öppna sig och få mindre tapp på slutet? Trodde att  det i vanliga fall skedde när värkarna startar?
  • faglin

Vecka 37 nu. Kan man bli större? Spricker snart eller förlorar förmågan att stå upprätt..

Svar på tråden - bf juli 2013 -