Inlägg från: Benjimom |Visa alla inlägg
  • Benjimom

- bf juli 2013 -

Hej hej tänkte att jag kunde hoppa in här.
    Jag väntar mitt andra barn som är beräknat den 21 juli.
    Har redan en son på 2,5 år =)
    Ska bli mysigt med ett syskon till honom. 

• Benjimom
    krissa skrev 2013-01-25 21:32:11 följande:

Samma här! Har en liten 2,5 årig flicka och har BF 22/7 ;)
    Va härligt, när är din dotter född?=)
    Kom hon på bf?  
  • Benjimom

ser att det är många som tänker ta reda på kön på deras ultraljud. Hur många län är det man faktiskt får veta könet om man vill utan att besöka en privatklinik? I östergötland får man inte veta könet. 

• Benjimom
    Malle02 skrev 2013-01-29 10:20:55 följande:

Jo jag går på ul i Motala å jag ska få veta kön den 4feb när jag ska dit. Om hon ser så skulle hon berätta för oss sa hon !! :) vart går du ??
    Oj okej :o Jag går i Norrköping och där säger dom att dom inte berättar kön då det är så osäkert så tidigt i graviditeten. Dom sa att det är så i östergötland. 
  • Benjimom
    Malle02 skrev 2013-01-29 18:49:03 följande:

Jaha okej det kanske är olika, lustigt att dom säger att det är så i hela Östergötland när det uppenbarligen inte är så :/ me jag kanske har haft tur och fått en väldigt snäll bm ! :)
    JA det är lite lustigt faktiskt :s Kan hända =) Jag fick veta förra graviditeten men det va för att jag gjorde ett extra ul sent i graviditeten så det gick inte att missa att det var en pojke ^^ Men vi funderar faktiskt på att åka till en privat klinik i linköping och betala för ett 3D ul med könsbestämmelse, men får se om pengarna tillåter det.
  • Benjimom
    Malle02 skrev 2013-01-31 17:36:59 följande:
    Ja okej :) hur mycket kostar ett 3D ul ? har funderat lite på de själv, måste va skit häftigt att se !! :)
    Där jag kollat så tar dom 1500 och då får man dessutom en cd med ca 30 bilder och tio filmklipp =)
  • Benjimom

Musungen vad heter krämen du har från apoteket och vad kostar den? Har letat efter någon prisvärd men tyckt alla haft så hutlösa priser. Har lite bristningar från förra graviditeten men vill förhindra att få allt för mkt mer. 

• Benjimom

Jag har känt rörelser i ett par veckor nu =)
    Kände tidigt förra gången med men det känns mer den här gången =)
    En riktigt livlig en där inne, längtar dock tills den blir lite större så rörelsna känns ännu lättare utanpå. Min sambo har känt ett par men dom känns inte så jätte mkt utanpå om det inte är direkta sparkar. 

• Benjimom

Imorgon är det dags för UL nr 2 =) 
    Ska bku så kul att se den lilla plutten igen.
    Men fy vad trött jag känner mig, spelar ingen roll hur mycket jag sover, är helt slut konstant ändå.
    Mycket tröttare denna gången mot förra graviditeten, vet inte varför. Och det tär verkligen på krafterna när jag har en liten krabat som behöver mig igång om dagarna. 

Svar på tråden - bf juli 2013 -