Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

Har inga bra tips men vet med mig att jag har lågt blodtryck precis som min syster så är säkert en anledning. Hoppas du hittar en lösning för det är verkligen ett problem!

I vanliga fall (när jag inte är gravid) så brukar det räcka med att sätta sig på huk eller luta mig mot något tills det är över, sen är det bara att fortsätta som vanligt. När jag får det då så handlar det oftast när jag reser på mig snabbt och kroppen inte riktigt hänger med. Vet inte om det kan vara en lösning för dig nu?! När jag hade det i början av graviditeten så var mina yreslanfall mycket längre än de jag annars har till vardags och då hjälpte det inte med att bara huka sig ner. 

• Lillasyster82
    sunny skrev 2013-03-14 14:20:07 följande:
    Jag ringde och pratade med bm idag om yrseln och hon gav mig en tid ngn timma senare.
    Hade lite lågt blodtryck men inte superlågt och bra järnvärde. Hon skulle kolla lite andra värden också och återkomma om det var något men det trodde hon inte. 

Hennes råd; vila och försöka vara som vanligt.

Skönt att det inte verkar vara något även om det är jobbigt att ha det.
  • Lillasyster82

Nu har jag varit hos barnmorskan, ett rutin besök.

Första gången jag fick höra hjärtljuden hos den lilla krabaten, 147 låg det på. :)
    Allt såg bra ut både med mig och bebisen vilket känns väldigt skönt.
    Låg dock lite i den övre delen för mitt första SF-måttet men min BM tyckte att det inte var något konstigt eftersom jag har lite extra fett (då jag är överviktig och har bukhäng) som ligger där vilket gör att måttet blir större. Det viktiga de nästkommande mätningarna är att jag följer min egna kurva. Nästa möte är om en månad!     

• Lillasyster82

Vi funderar på Siri om det blir en flicka. Pojknamn har vi svårare att komma på. Sen får man ju se vad det är som kommer ut... Känner att namnet ska passa krabaten som kommer ut, kanske inte alls känns rätt med namnen vi kommit på.

Vi vet inte könet så därför funderar vi över både pojk- och flicknamn. 

• Lillasyster82

Min lille krabat var jätte lugn under påsken, tycker den brukar vara lugn i vanliga fall också men lite extra just under påsk.

Vet inte om det har betydelse men var då hemma hos mina föräldrar, då var det en massa annat folk som vi inte träffar allt för ofta. Funderar på då bebisen faktiskt hör nu blev lugnar på grund av alla främande röster runt omkring...

När vi kom hem igen så har den samma beteende som vanligt.

Sen är det som andra sagt redan, det är så olika från person till person vad man känner eller inte. Är inte alla som känner rörelser i v 24. Dessutom kan det bero på hur den ligger hur mycket man känner. Sen förstår jag att det ska bli skönt, Angelica att just nu gå på kontroll och få bekräftat hur det står till. Själv tyckte jag det var riktigt skönt att gå på senaste besöket då BM kollade hjärtljuden och att allt såg bra ut! :)     

• Lillasyster82
    Soullight skrev 2013-04-03 12:57:24 följande:
    Hej! Har "smygläst" här nu i två dagar ;)
    Ni är ju vid detta laget säkert en väldigt tajt grupp, men har ni plats för en till blivande Julimorsa så hänger jag gärna på här.
    Väntar barn nr 3. Har en son och en dotter födda -07 och -11. Bor i Gbg, fyller 30 i sept.

Välkommen hit! :)
    Tycker det alltid är välkommet med nya synvinklar och tankar.  
  • Lillasyster82

En till här som gått in i vecka 30, tiden går riktigt fort. Känns knappt som man hinner börja en vecka förrän nästa är slut.

Var till Barnmorskan idag och allt såg bra ut vilket var en lättnad. Vet inte varför men kände av en viss oro inför mötet idag men var inget att oroa sig för.

Följer min SF-kurva, hjärtfrekvensen på barnet låg på 147 (samma som förra gången) och mitt blodtryck var lågt precis som tidigare.

Tog upp att jag börjat känna tryck mot bäcknet, igår när jag "stressade" till ett möte fick jag tom med ont men inget hon tyckte jag skulle oroa mig för. Det var en del av graviditeten och blir det inte mer frekvent så är det lugnt.

Känns skönt att börja gå mer frekvent på koll framöver, nästa är om 2,5 vecka och sen kommer det vara två veckor mellan varje. Skrattande 

• Lillasyster82
    Tiger Af Lilja skrev 2013-05-14 09:30:23 följande:
    Hej tittar in och kollar hur det går för er. :)
    Jag kanske är gravid på nytt, fast då med Bf i januari.
    Skulle bara titta in  Lycka till med era kommande bebisar :)

GRATTIS!

Tänkte faktiskt på dig idag och funderade på hur det gått för dig! Roligt att det ev är något på gång igen. Håller tummarna för dig! 
  • Lillasyster82

Sista dagen på jobbet idag, skönt! Så de nästkommande veckorna blir till att vila och bara vara - ser jag framemot! 

Till helgen ska vi även försöka oss på att packa BB-väskan...

Ska bli spännande detta, är nu i vecka 36 (35+0) idag. Börjar mer och mer se framemot förlossningen. Har tidigare skjutit undan dessa tankar på förlossning men sen jag börjat prata om det dels med vår doula (som kommer vara med på förlossningen som extra stöd för mig och min man)  samt på föräldrarkursen så känns allt mycket bättre. Dessutom så håller jag på att läsa boken, "Föda utan rädsla". Känns som den också har en hel del att ge mig. Blir i alla fall mer och mer lugn över förlossningen och accepterar att jag inte kan kontrollera det som kommer hända utan det bästa jag kan göra är att tänka positivt!  

• Lillasyster82

18 dagar kvar till beräknat! Galet, har inte riktigt insett att det är så kort tid kvar...

Allt ser fortfarande bra ut i alla fall vilket känns skönt, inget specifikt att anmärka på när jag varit på kontrollerna.  

Svar på tråden - bf juli 2013 -