• vinkel

- bf juli 2013 -

Benjimom skrev 2013-07-03 21:36:31 följande:
    Har haft huvudvärk sen igår, inatt så kraftig att jag vaknade av den och kunde inte somna om på jätte länge för det gjorde så otroligt jävla ont. Skrev om min huvudvärk på FB och en kommenterade att jag skulle se upp så de inte va havandeskapsförgiftning.
    Så nu undrar jag om ni vet något om hur det kan te sig? Symptom, känsla i kroppen, va som händer om man skulle ha de och så? 
    www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Havandeskapsforgiftning/
  • vinkel
    Benjimom skrev 2013-07-03 21:59:34 följande:
    Där har jag läst men det är så "stelt" jag har flera av symptomen när jag får huvudvärk så svårt att avgöra om det är symptom eller bara vanlig huvudvärk. 
    Så tänkte om nån kanske har mer av en personlig upplevelse för de kan ibland va lättare att se likheter/olikheter då. 
    Misstänkt havandeskapsförgiftning på mig också. Jag har ingen huvudvärk dock, men nämnde när jag var på koll igår att jag ju haft huvudvärk en gång sista veckan och fått ta panodil. Det sa hon var helt normalt liksom och huvudvärk som man kan ha. Om det hade varit pga högt blodtryck hade det tydligen känts annorlunda (vet ej hur). Jag har även gått upp snabbt i vikt senaste veckorna och svullnat, men det behöver inte bero på eventuell havandeskapsförgiftning utan kan vara för att jag slutat jobba (läs: slutat röra på mig...!!!!) och att det är sommar och slutet av min graviditet..
    Igår hade jag dock +1 på protein på urinstickan så jag har lämnat urinodling idag och ska in på extra koll av blodtryck (eftersom det stigit, men fortf är inom referensvärde) och urin nästa vecka igen.
    Såååå, jag vet inte vad man ska säga.. Om jag nu har det så känner jag mig iaf som "vanligt", men svullen.. Därför svårt att säga nåt om symtomen tyvärr :/
    Kanske lite bättre svar än min länk bara, jag var lite väl snabb där :)
  • vinkel
    Benjimom skrev 2013-07-03 22:41:49 följande:
    Okej jobbigt, men skönt att du inte har någon huvudvärk. Hoppas att allt går bra för dig.
    Jag ska som sagt ringa dom imon och hoppas dom har tid, mår inte alls bra. Har haft huvudvärk sen igår som vägrar släppa, plus illamående, lätt flimrande och "slö" blick, känner mig allmänt sjuk. Och fötter och händer är svullna. Hoppas verkligen inte att det är något utan att jag bara är lite sjuk, men man blir ju lite orolig. 
    Ring annars förlossningen om det blir för jobbigt. Det låter inte alls bra tycker jag!
    Styrkekramar!
  • vinkel
    Benjimom skrev 2013-07-04 18:18:35 följande:
    Spenderat dagen på förlossningen, dom kollade bebisen med ctg och tog mitt blodtryck. Fick lämna urinprov och blodprov. Men dom tyckte inget va direkt oroväckande. Dom passade på att kolla vattenmängden med i magen med ul. Men jag fick lite kraftigare värktabletter och blev tillsagd att åka hem och avvakta och komma tillbaka om jag inte blivit bättre om några dagar. 
    För proverna visade ingen direkt, och mitt blodtryck va högre än vanligt men ändå inte högt så.
    Antar att det bara är till att vila  
    Skönt att höra att det inte var "något" nu då iaf. Och att de har koll på dig!
  • vinkel

Hur mkt flytningar är normalt egentligen? Ok att ökade flytningar är vanligt, men nu blir jag nervös att det är fostervatten och inte bara flytningar. Luktar inget speciellt.

• vinkel
    Soullight skrev 2013-07-05 17:53:36 följande:
    Jag har haft mycket vattniga flytningar alla grav. Sen om det verkligen rinner ur dig kan man nog börja undra om det inte är vatten.

Jag svettas som en gris för övrigt.. Så sjukt varm!!
    Nä, rinner gör det inte iaf. :)
    Frågar på tisdg när jag ska till bm nästa gång, om inget händer i helgen.
  • vinkel
    Brumma skrev 2013-07-05 23:36:28 följande:
    Var hos BM idag. Allt bra men pyret har gått från att vara fixerad till rörlig...
    Vilket innebär att om vattnet går så finns risk för att navelsträngen åker mellan "utgången" o huvudet - ingen bra kombination som BM sa..
    Så nu oroar jag ju mig för det oxå :(
    Nämen, vilken buse! Jag trodde nästan inte de "kunde" gå från att vara fixerade till rörliga igen.
    Håller tummarna att navelsträngen håller sig där den ska. Kram!
  • vinkel

Drömde i natt att vattnet gick och jag samlade upp det i en mugg för att se hur mkt det var och om det verkligen var fostervatten eller urin :)

• vinkel

Jag smälter också bort.. Försöker ha stödstrumpor, men det GÅR INTE när det är så varmt.. Dels får jag inte på dem och dels är det ju ÄNNU varmare då.. :/
    Kör med så mkt högläge som möjligt, men fötterna och tårna ser ut som stockar med små korvar på :)

• vinkel
    faglin skrev 2013-07-06 23:54:56 följande:
    Om 5 minuter har jag bf och inte en bebis i sikte!
    Många timmar kvar på dygnet :)
    Lycka till iaf!
  • vinkel

Grattis till alla nya bebisar!

Själv ska jag på extrainsatt ultraljud idag för att bebisen gått från fixerad till osäkert.. Spännande! Hoppas verkligen inte hen vänt på sig!

• vinkel

Både blodsocker och hb kan ju tas kapillärt så det tycker jag inte de ska kunna neka dig!

• vinkel
    Angelica skrev 2013-07-17 08:42:04 följande:
    Undrar när det är dags för mig. Trodde det var på g igår då jag vaknade fem på morgonen med världens värkar. Höll i sig hela dagen för att sluta tvärt. Vågar man ringa förlossningen och besvära dom med konstiga frågor? De tänker nog att man är hispig.
    Ring!
    De har garanterat fått konstigare frågor än din :)
  • vinkel

I fredags kom vår dotter, fastän BF var 3/8. Kändes skönt att hon kom tidigare faktiskt! Nu har vi fått komma hem! <3

Svar på tråden - bf juli 2013 -