Brumma skrev 2013-07-12 05:22:30 följande:
Lillasyster - det tog några dagar med amningen för mig med sonen.
Mjölken kom inte igång "på riktigt" förrän efter tre eller fyra dygn...
Så sista dygnet var vi tvungna att komplettera med ersättning - sen lossnade det :)
Hoppas det löser sig..
Är ni kvar på BB?
Kolla om de har ngn från amningshjälpen där, så ni kan få hjälp i lugn o ro.
Stressa o hetsa inte - det löser sig ;)
Kram!
Vi åkte hem igår vilket var skönt. Fick mycket hjälp av de på bb, tips och tricks även om vissa av de som jobbade där kunde vara lite för på. När vi väl bestämde oss för att åka hem tyckte barnmorskorna att det inte var så mycket mer att göra utan att fortsätta i samma spår. Så det försöker vi göra hemma i lugn och ro. Känner att mer mjölk håller på att rinna till vilket är skönt. Så känner allt att det kommer lösa sig. Men dock är det som du säger att det är vanligt att amningen inte kommer igång förrän 3-4 dagar kan även ta längre tid än så.
Vår Doula som var med på förlossningen är aktiv i amningshjälpen också så har även bra stöd från henne. Hon är bara ett telefonsamtal bort.
Är mycket som varit upp och ner de senaste dagarna och mycket känslor som svallar. Gråter för allt, minsta lilla även när min man säger snälla saker till mig. Har blivit helt knäpp men har förstått att det också är vanligt att känslorna svämmar över.