• Brumma

- bf juli 2013 -

Soullight, välkommen! O grattis!
    Klart det finns plats :)

• Brumma
    Misery skrev 2013-04-12 13:05:09 följande:
    Frågar åt syrran nu, hon har bf den 27 juli. Bm säger att hon är i v 21+4, och det får vi inte riktigt att gå ihop. Och hon är envis och ger sig inte. Räknar vi själva och kollar uträknare så får vi att hon är i v24+5. Är det vi som är knäppa, eller är bm ute och cyklar?
    tja, jag får det till vecka 25, alltså precis som ni..
    Det måste blivit ngn missuppfattning.
    Är det BM som tagit fram beräknat förlossningsdatum? För då måste hon ju blandat till det ordentligt...
  • Brumma

Kamera/telefon och LADDARE!!!
    egen kudde :)
    Mat till pappan (om det blir långdraget o det är natt, han får inget på förlossningen)

Tog med mig massor men använde inte mkt..

• Brumma

Lillasyster - skönt att allt var ok!!
    Själv fick jag bokat in alla tider framöver - fram till två veckor efter BF..
    Hoppas jag inte kommer att behöva alla dessa tider :)
    Utöver de vanliga BM träffarna kommer jag att träffa läkaren för regelbundna kontroller av livmodertappen.
    Jag har ju gjort flertalet koniseringar (tagit bort cellförändringar på livmoderstappen) och läkaren är orolig att tappen skall öppna sig för tidigt..
    Så kontroller ofta blir det framöver :)

• Brumma

Majsis08 - usch då, men skönt att allt var bra.
    Se till att ta det lugnt nu!!
    Blev du sjukskriven?

• Brumma

Ja, men bara om tappen blir kortare - det är inte helt vanligt men kan hända.
    Det borde de däremot sett på ditt VUL. Eftersom allt var bra så är det nog inte det.
    Förra graviditeten hade jag gjort två koniseringar, då kollade de inte ngt extra. Denna gången har jag hunnit med en eller två till (minns inte riktigt), och tror det är därför de vill kolla :)

• Brumma

Har haft problem med foglossning sedan tidigt, men det har gått att hålla någorlunda under kontroll.. O imorse "vred" jag överkroppen o nu går det knappt att ta ett steg.. O jag har MASSOR som skall göras idag....
    Å andra sidan - en av sakerna som ska göras är att lyssna på bebis hjärta - o DET ser jag fram emot :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -