Inlägg från: Juli2013 |Visa alla inlägg
  • Juli2013

- bf juli 2013 -

Någon mer än jag som är jättedålig i magen?

• Juli2013

Hur gör ni med pastöriserade saker - har läst någonstans att man ska dricka högpastöriserat??

• Juli2013

Åhhh!! Är hemma och sjuk - hostar och snorar! Imorn är jag hemma tredje dagen och börjar bli liiite smått rastlös!! Tiden går så sakta, kan det inte bli jul snart! Hur gör ni andra för att få dagarna att gå utan att tänka på hur sakta allt går???

Kanske bättre att jobba, samtidigt som jag tycker det är hemskt att gå och må illa på jobbet...

Det var länge sedan jag skrev här, men jag följer allt för att höra hur det går för alla :)

• Juli2013

Jag skulle också vilja vara i vecka 11 nu, helst längre.. Men jag försöker ta var dag som den kommer.. Ser fram emot att gå in i vecka 9 imorn :)

Är det någon här som tecknat gravidförsäkring?

• Juli2013

Fy bubblan! Min tur att vara negativ :( blödde lite idag och vet inte hur jag ska tackla situationen...!

Men visst borde ett missfall visa sig lite tydligare än en liten blödning när man är i vecka 9 (8+3)???? Hoppas iaf det, usch vad jobbigt allt känns!

• Juli2013

Tack vinkel! Jag håller alla tummar och tår för att allt är bra. Har bestämt att avvakta och se om jag blöder mer innan jag ringer bm.

• Juli2013

Tack för att du hoppas fåret shaun! Har också läst om ofarliga små blödningar. Hoppas verkligen att det är det och inte början till någon större blödning!

• Juli2013

Någon som vet om det är säkert att äta leverpastej? Jag är helt galen i det och oboy nu! Vet att man inte ska äta lever...

• Juli2013

Shakeadooh och fåretshaun: tack för lugnande råd :) fortsätter äta min leverpastej med gott samvete :)

• Juli2013

Har blivit så orolig över toxoplasmis då jag gjort rent i kattlådan och ätit rött kött...! :(

Någon som har någon erfarenhet? Borde jag vara orolig?

• Juli2013

Tack fåretshaun och brumma! Jag ska till bm på torsdag och tänkte kolla med henne också för säkerhets skull - om man ska göra ett ett test eller så...

Men enligt dig brumma verkar det vara ganska svårt att bli smittad, vilket jag även förstått när jag googlat runt lite. Och som sagt hur ofta får man bajset på händerna?!? Det fattar jag inte riktigt..

Tack för svar - det lugnar iaf en av orostankarna jag har just nu!

• Juli2013

Majsis08: hur långt gången är du och har du börjat gå upp i vikt?

Jag är i vecka 11 och svänger mellan att ha gått upp 1-2kg. Just nu äter jag väldigt dåligt pga illamåendet, då viktuppgången har "avstannat"...

• Juli2013

Skönt att höra att det är fler som gått upp i vikt redan! Jag trodde jag låg ganska bra till med min ynka pluskilon, men det verkar vara vanligt att kilona inte kommer förrän senare.

Ska försöka komma igång med lite träning igen efter nyår - då jag kan ta på träningskläderna igen för då borde jag kunna visa magen hoppas jag! Kommer att vara i v 14-15 då... Kanske väntar till efter första ul, för att vara helt säker...

• Juli2013

Uscha! Kan inte sova! Massa tankar som bara far runt runt...!

Fram till nu har jag varit säker på att inte göra några tester (kub etc.), men har börjat tänka tanken: "tänk om..."

Iofs tror jag att oron skulle vara större om vi fick veta att chansen för diagnos skulle vara typ 1/10 - och skulle då ha mer magknip över situationen!

Nån mer som är orolig?

• Juli2013

Tack för svaren om inlägget kring kub. Jag är med i en annan tråd också som har fått mig lite lugnare och säkrare på det beslutet jag egentligen hade från början. Vi ska inte göra något test, även om testen är goda så är det fortfarande mycket som kan hända under vägen osv.

Ja ska nu istället bara försöka njuta och inte oroa mig - det som sker sker :)

Men jag förstår också er som gör testerna, men för mig blir det nog lugnast att bara vara och låta allt flyta på :) håller tummar och tår för att allt ska gå bra, för oss alla! :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -