Inlägg från: MalinTherese |Visa alla inlägg
  • MalinTherese

- bf juli 2013 -

Brumma skrev 2012-10-30 13:55:21 följande:

Hej på er.
    Efter lite betänketid så "outar" jag mig - det går ju inte att vara anonym här Flört
    Det får bära eller brista - den enda som vet vem jag är i verkligheten, utanför livet på FL, är ju redan med i tråden samt den enda (förutom min man) som vet att jag har anledning att hänga här Skrattande

Jag plussade igår - eller egentligen i söndags, men då med ett test med bästföre datum för 1,5 år sedan... Vågade inte riktigt lita på det..

Jag har BF den 11 Juli, enligt beräkningar på nätet iallafall..
    Jag har en son som är född -10, samt ett par mf innan det i bagaget.

Just nu vet jag inte riktigt hur jag länner inför detta - glad, men har inte landat än.. Vi har sen sonen föddes varit överens om att vi inte ville ha fler barn, men för några månader sedan började vi av olika orsaker fundera.. För bara 1,5 månad sen tog vi ett beslut om att ta bort spiralen o se vad som hände. Mina tidigare graviditeter har tagit mellan 6-12 månader innan det "satt sig".. Så vi var beredda på att det skulle ta tid - räknade med att det skulle ta tid..
    Tog bort spiralen efter förra mensen - o vips - plötsligt är vi gravida..

Det kommer ta ett tag att smälta detta.. Känner att det kan hjälpa att skriva o läsa här - förutom att prata med den enda mer än min man..

jag har också en son född -10 =)

• MalinTherese
    Brumma skrev 2012-10-30 19:53:18 följande:

Bra - alla andra i föräldragruppen har redan skaffat syskon.. Tänkte att det var ett stort hopp, men vi vill att sonen skall få ett syskon på heltid (han har en syster som bor här varannan helg). Det är tre år mellan mig o min syster, o även om vi bråkade så lekte vi desto mer :)
    både jag och sambon var sladdisar så vi ville ge sonen något inte vi hade!
    och nu hoppas vi allt går som de ska då vi också har några missfall i bagaget! 
  • MalinTherese
    Saga09 skrev 2012-10-30 19:45:53 följande:
    Var tvungen att ta ett nytt test idag bara för att lugna nerverna ;) det visar positivt så jag hoppas jag kan slappna av lite mer.. har sån enorm molvärk så jag blir rädd att det ska gå fel.. brösten ömmar nåt sjukt och jag är galet trött.
    Haha gjorde samma sak igår, testnarkoman som man är ;) 
    Starkare pluss än vad jag fick  nu har jag aldrig haft så mina nerver lugnade ner sig rejält med.
    Har ett par missfall bakom mig och har alltid då haft på känn att det inte kommer gå som de borde, men denna gång har jag en helt annan känsla så jag hoppas magkänslan har rätt och att allt går som de ska denna gång :) 
  • MalinTherese
    MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 ( Andra barnet )
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet)
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet)

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet)
  • MalinTherese

Hej på er tjejer, kul att så många ansluter sig :) 
    Hoppas våra små har bonat in sig rejält och tänker stanna :)

Hur mår ni alla nu? =)
    Själv har jag ett illamående som är ihållande över hela dagen och ingen mat smakar speciellt bra heller ;p
    Annanas yoghurt och djungelvrål är de ända som faller mig i smaken just nu haha :)  

• MalinTherese
    Toja skrev 2012-11-06 18:44:59 följande:
    Jag måste nog vara yngst här. Hoppas ingen dömer mig !
    Jag var 19 när jag fick min son :) skulle aldrig dömma någon vare sig dom var gammal eller ung!
    det är inte åldern som bestämmer hurvida man är mamma till sitt barn :)

Tycker det är ett superhärligt gäng i denna tråd =) 
  • MalinTherese
    Toja skrev 2012-11-07 15:22:33 följande:

Verkligen skönt att höra ! Jag är väldigt nojjig av mig, men är så glad att jag gick med i denna gruppen.

Någon mer som har finnar så in i h****** ?
    det tycker jag inte att du ska vara, du ska bli mamma och har en riktigt härlig tid framför dig :) Var dig själv bara och njut njut njut :)

Ja finnarna ploppar upp lite nu å då, nästan så de känns som om de är en j*vla koloni utav dom ibland! 
  • MalinTherese
    Toja skrev 2012-11-07 16:12:00 följande:

Ja ! Jag ska göra allt för att få njuta p inte tänka så mycket !
    Det roliga var några dagar innan jag visste att jag var gravid så var jag och min sambo i min lägenhet o skulle hämta räkningar (måste ha kvar min lägenhet, annars kan jag inte fortsätta gå i skola i den kommunen) och jag kollade i min garderob o fick någon instinkt att ta med bebistäckena som jag fick av min mamma när jag flyttade hemifrån. Två var mina o ett var min storebrors som vi hade när vi var bebisar. Så varje gång jag tycker allt känns så overkligt och är "too good to be true" så tar jag fram dom o kollar på dom numera :)
    Gör det, det tycker jag låter utmärkt! =) 
    Ta de bara lugnt, stressa inget, bry dig inte om andra utan sköt ditt å ro om dig rejält nu =) 
Svar på tråden - bf juli 2013 -