- bf juli 2013 -
Grattis Lillan82 !! underbart med syskon, man undrar ju hur det ska bli.. Har också en son men dock på bara 1 år =)
Grattis Lillan82 !! underbart med syskon, man undrar ju hur det ska bli.. Har också en son men dock på bara 1 år =)
Lillan82: ja din son kan säkert förstå lättare och som du kan prata lite med om vad som händer. När nästa kommer är min parvel nästan 2 år och det kan nog bli lite avundsjuka, mycket bärande och blöjor hit o dit ;) Men jag tycker att vår förstfödde alltid varit ett "lätt" barn som sovit själv, äter bra, ingen kolik så jag välkomnar lite krångel nu ;)
Lillasyster82: Ja trötthet är verkligen något som man får leva med ett bra tag framöver :P Men på något sätt så lyckats man få energin att räcka ändå. Ömma bröst har jag faktiskt inte känt av, dock känns de lite spända. Första gången hade jag så ont i dom att jag inte kunde ta på en BH ens :P
Jelu: Grattis! Kul med en liten sladdis =)
Vacker flicka: Man får för sig mycket under graviditeten, själv har jag ätit två ägg om dagen i flera veckors tid. Inte så bra kanske hahaha..
Juli2013: Jag känner likadant, har också fått en mer tilltagande smärta i magen. Sov bort halva dagen pga det. Men det är ju mycket som växer och knakar inne i kroppen så jag är glad så länge man känner något.
Lillasyster82: Jag tippar på att dina tarmar har börjat göra plats för en växande livmoder = förstoppning och gasig.
Juli2013: Förra graviditeten löptränade jag nästan in i vecka 30- drog på mig världens foglossning. Vet inte om det berodde på det men vågar inte chansa denna gång så löpning går bort, har cyklat istället. Dessutom vågar jag inte göra situps, magmusklerna delar nog sig snabbare andra gången har jag fått för mig så endast plankan kör jag som magövning =) Utfall skulle jag nog heller inte chansa med, i alla fall inte om några veckor när man kanske löst upp lite i fogarna. Annars kör jag hårt på gymmet som vanligt.
Ja nu är det många i gruppen, vi skulle haft någon som vill administrera lite och kanske göra en lista med BF och tidigare barn? vad tror ni?
Fåret Shaun: Hade du också problem med foglossning sist? Jag var sjukskriven från v. 30 då jag inte ens kunde rasta hunden utan att få lida senare mot kvällen för det. Det var fruktansvärt så jag HOPPAS att jag slipper det denna gång.
Dricker ramlösa och äter frukt. Pommes med dip var också gott men annars dålig matlust. Kött och speciellt köttfärs är inte poppis för min mage just nu ... Uärrk! Mått illa i stort sett hela dagen lång..
Ja har också mensvärk titt som tätt. Har avtagit mera nu och övergått till illamående mest :P Det är väl bara växtvärk från livmodern som ska spränga sig stor som man känner- det är nog ingen mensvärk på riktigt. Hade lika förra graviditeten =)
oj, ska man iväg redan i v. 6-7 ? är i vecka 8 nu... och har inte ringt än!
lilja1111: Fina namn på dina barn =) Vi har en son som heter Anakin sedan tidigare så får vi en till pojke blir det svårt, har redan tagit vårt trumfkort ;) Dock har vi ett bra tjejnamn eftersom det inte blev en tjej sist.