• Jelu

- bf juli 2013 -

Snart dags att göra sig klar och gå till jobbet . Börjar vara svårt att dölja graviditeten när kollegorna ser att jag inte är som jag brukar.
    Mår illa mest hela tiden speciellt under de första timmarna på jobbet när vi mest lagar mat.
    Min ena chef vet iaf om det och även en kollega som även är en av mina närmsta vänner. De andra är helt ovetande

• Jelu

MalinTherese: jag känner igen det där plågar mig på jobbet och har bh på men så fort jag kommer hem så går jag utan eftersom det gör så ont.
    Skönt att du fick se ett tickande hjärta:)

• Jelu

Har inte varit så aktiv här de senaste dagarna. Illamåendet är ännu kvar och tröttheten har kommit tillbaka.

Ser att det är några norrlänningar här. Jag bor också i Norrland i Kiruna till och med mycket mer norrut kan man inte komma.

• Jelu

Jag hade mitt hälsosamtal för tre veckor sedan. På fredag ska jag tillbaka till bm för inskrivning.
    På fredag när jag träffar henne sp ska jag berätta om mina drömmar jag haft på sista tiden om att barnet varit dött. Även att jag drömt att jag vaknar upp i sängen full med blod och hade fått ett till missfall.
    Jag hoppas att hon kan boka in ett vul till mig så jag slutar oroa mig.

Än så länge har jag iaf inte blött något.
    Imorgon är det den dagen i graviditeten som missfallet startade i min förra graviditet.

• Jelu

Här har vi haft snö i evigheter känns det som.
    Känns som det blir en lång vinter.
    Sambon min är så rädd att jag ska överanstränga mig så han har sagt att jag inte får skotta snö på hela vintern.
    Men hela vinter lär jag nog inte kunna hålla mig

• Jelu

God jul till er alla. Hoppas att ni får en trevlig julafton

• Jelu

Laconian: v18+0 när har du då ditt bf ? Jag har mitt den 5 juli men är bara i 14+1

• Jelu

Jag testade postafen också när jag mådde illa. 1 tablett/dygn och var vaken ca 5 timmar per dygn men aldrig sammansatta. En vaken timme då och då. Sen fick jag lergigan utskriven som jag inte blir lika trött av.

• Jelu

Inre alltid så lätt med dessa veckor och som sagt bf kan ju ändras.
    Blev bara undrande fick det inte till att stämma.

• Jelu

Fåret shaun.
    Det ville dom i te till mig heller utan sjukskrev mig två veckor och sa att tills dess har det nog gått över.
    Två veckor senare mådde jag lika illa och sa att bm hade rekommenderat lergigan då skrev han ut det.
    Fråga igen, för den är inte heller skadlig att äta som gravid. Berätta hur trött du blir av postafen och att du iaf vill prova lergigan.

• Jelu

Rekommenderar inte bm något åt dig då ? Menar hon kan ju isf prata med läkaren ?

Svar på tråden - bf juli 2013 -