- bf juli 2013 -
Men känner du dig fortfarande orolig tycker jag du ska ringa och rådfråga sjukvårdsupplysningen, jag är en av deras stammisar så ;)

Då jag mått och fortfarande mår väldigt dåligt, kräks än ja.. så har jag bara gått upp ca 4kg och har gått 21v imorn. Och de har kommit de senaste veckorna. Dock har jag väldiga problem med ischias och foglossning så jag sitter oftast där jag sitter, tyvärr :/
Förra graviditeten gick jag upp 20-30kg, vet inte vad det slutade på då jag slutade kolla, men jag hoppas jag inte går upp lika mycket nu då jag också hade övervikt sedan innan. Men men, det visar sig..

Ja detta sötsug alltså.. ett evigt kämpande. Däremot var jag mycket värre under min förra graviditet och min son vägde 3,7 när han kom ut så större än "normalt" var han inte. Men det är klart det inte är bra att vräka i sig socker även om jag tänker äta det jag är sugen på nu samtidigt som jag försöker ha kontroll över det också.
Gäller att hitta sin egna balansgång av vad man själv mår bra av :)
Jag känner också av hemska svimningasattacker ibland.. superläskigt! Kommer oftast när jag anstränger mig men även om jag bara sitter still kan det komma.. funderar på om det är järnbrist?
Ja men där sa du något! Jag brukar alltid ha lågt blodtryck och det har varit fortsatt lågt under graviditeten så det är säkert det.. kan man göra något åt det tro?
Jag ringde och pratade med bm idag om yrseln och hon gav mig en tid ngn timma senare.
Hade lite lågt blodtryck men inte superlågt och bra järnvärde. Hon skulle kolla lite andra värden också och återkomma om det var något men det trodde hon inte.
Hennes råd; vila och försöka vara som vanligt.
Vi har jättesvårt att komma fram till ett namn vi båda gillar, vill ju att det ska passa med storebror också och samtidigt inte vara för långt namn. Skulle jag få bestämma skulle lillebror få heta Noah, men min sambo vill Emil, något som inte alls klingar bra i mitt huvud.. Vi har även börjat diskutera Hugo och Charlie men de känns sådär.. Storebror här hemma heter Leo så ös gärna på med förslag om ni har några :)
Precis! Känns som alla heter Charlie.. Liam hade Leo fått heta om jag fått bestämma ;) men men..
Min sambo är inne på Noel nu, är ju ett anagram till Leo så det låter sådär i mina öron. Annars vill han Arvid.. tycker dock det känns "tungt" om man jämför med Leo som är så "lätt".
Jag gillar ju som sagt mest Noah, Noah och Leo, så fint ju :)
Vi har köpt en brio harmony av en vän, perfekt med hårdlift att bära med sig. Tycker dock hela vagnen i sig känns lite stor.. Dock gillar jag det ändå, känns mer säkert i början när de är så små.
Vi hade en emmaljunga city cross också med hårdlift till första barnet och var supernöjda med den. Tycker dock den är lite dyr så det var perfekt att vi fick köpa denna.
Vi har dessutom kvar en babytravel amsterdam (?) med tre hjul, smidig när de blir lite större och kan sitta. Dock är hjulet fram som ska snurra inte snurrbart längre så det måste fixas om vi nu ska ha kvar den.. det visar sig.