- bf juli 2013 -
Nej inga av mina sammandragningar har gjort ont. Öppnar mig tyst. Troligtvis har jag en försvagad livmodertapp som en del kan ha. Normalt sett ska inte tappen påverkad av vanliga sammandragningar men det har min tapp gjort.
Nej inga av mina sammandragningar har gjort ont. Öppnar mig tyst. Troligtvis har jag en försvagad livmodertapp som en del kan ha. Normalt sett ska inte tappen påverkad av vanliga sammandragningar men det har min tapp gjort.
Det där med att känna tryck neråt i de v vi är i nu är väldigt vanligt. Oftast alldeles helt normalt då bebisen börjar väga lite mer. Men ta upp det med BM om ni oroar er. Jobbigt att gå och fundera på sånt i onödan.
Låter ju underbart Laconian! Bortsett fr ögonmigränen då vill säga. Fy.
Lillan82: oj men vad spännande! Hoppas du får vara hemma iaf en vecka till. Vila vila vila och njut och ät gott ;) kommer gå skitbra!
Min egen tapp hade minskat ca 1 cm på två veckor men inget som är oroande. Har fortfarande ca 3 cm kvar. Underbart väder så man försöker njuta så mycket det bara går nu. Svettigt som tusan och mina vader och fötter är så sjukt svullna på kvällarna. Puh ;)
Musungen: nej det görs inte på rutin. I mitt fall så har jag försvagadlivmodertapp och har ett inopererat cerclage så därför kollas jag varannan vecka typ.
Fåret shaun: vilken vecka är du i nu?
Fina mammor och magar!!! :D heja hejja
Vet inte vad jag väger idag men gissar på att sen inskrivning att jag gått upp ca 6-7 kg..
Förresten, jag har sen ett par v tillbaka haft lite åt det beiga/bruna/ gula hållet på flytningar (sorry för äckelsnack) känner ni igen det hos er själva? Förra v hos läkaren så kunde hon inte se det sa hon men när jag använder trosskydd så syns det ju..