• faglin

- bf juli 2013 -

Musungen skrev 2013-06-11 19:48:15 följande:
    Hur mkt har ni gått upp nu tjejer? Vägde mig idag..whawooom! +14kg står vågen på nu, i denna takten räknar jag med +2-3 kg till innan bebis!
    Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 37 och har gått upp 3-4 kg.
  • faglin
    LindaLo skrev 2013-06-11 20:31:22 följande:
    Har gått upp 25 kilo INTE kul!!!! En hel del vätska men ändå,,,, INTE KUL!!!

Gick upp 20 kg med sonen så jag förstår dig. Hade också massa vätska. Gick ner hälften typ direkt men resten var svårare.
  • faglin
    Fåret Shaun skrev 2013-06-15 12:11:13 följande:
    Antigen har jag fått megadunder flytningen byxorna var blöta ner mot knäna. Eller så har vattnet gått och sipprar ut. Vi får se vad som händer, fortsätter det att rinna blir det en tur till förlossningen senare. Om det avtar väntar vi
    låter som fostervatten!
  • faglin
    onroadrocky skrev 2013-06-16 20:14:03 följande:
    Jag kommer beskriva nedan hur jag känner i kroppen just nu och så kan ni väl, som antingen varit med om detta förut eller som vet vad detta betyder skriva
    Inatt var en ovanligt orolig natt, många kissbesök. Åkte på dop ( ca 10 mil i bil) och började efter en stund att få sjukt ont i svanken, påminner om sånt jag brukar få när jag fått mensvärk. Magen stenhård. Kommer fram och det släpper litegranna när jag får röra på mig, gå på toa och kissa. När vi ska sätta oss och åka hem så kommer det sakta krypandes tillbaka exakt samma, men sista biten hem känner jag som ett tryck neråt, ungefär som jag blir lite bajsnödig, men det sitter liksom mitt emellan slidan och rumpan. ( vet inte om det var inbillning men det kändes nog så) När jag kliver ur bilen hemma och får promenera så släpper det återigen, men inte helt. O så går jag och kissar igen, och står och grejjar i köket, och så kommer samma sak igen längst ner i svanken, och jag har fortfarande ont när jag nu sitter här i soffan. Jag vet att bebisen har legat med huvudet neråt senaste 2-3 ggr jag varit till barnmorskan men ej fixerat sig ( senaste besöket var i tisdags) Jag är i v 34.
    jag vet inte alls vad detta betyder och blir lite osäker på om jag ska ringa förlossningen eller ej, vet inte varför jag är så löjlig och inte vill ringa i onödan. Får för mig att jag kanske bara inbillar mig, men samtidigt säger magkänslan att det ÄR nåt.. Men vad tror ni? & vad skulle ni gjort?
    I och med att du bara är i vecka 34 och är orolig så skulle jag ringa och kolla om jag var du. Att få som mensvärk nere i svanken, att det trycker neråt och att magen blir hård osv har jag fått i säkert en månad, är i vecka 38 på måndag, och min bm sa att det inte är någon som helst fara så länge som dom onda värkarna inte kommer regelbundet och oftare. Men ring och kolla! Jag ringde när det först hände mig. :)
  • faglin

Äntligen är vagnen färdigbyggd! Tog mig bara två timmar. Helt genomsvettig dessutom. Inte helt lätt i vecka 38 kan konstateras! Men att vänta på att sega killen ska få ändan ur funkar inte längre. ;)

• faglin
    Brumma skrev 2013-06-17 14:02:14 följande:
    Fåret Shaun - hur har det gått? Ngt mer vatten? Själv har jag börjat få ordentliga känningar nertill, men det känna inte som "det är dags" känningar, snarare som "jag ställer in mig" känningar :) Men min man börjar bli lite orolig när jag viker mig dubbelt o sätter händerna mellan benen :)

Min säger åt mig att lägga mig och vila. Som att det skulle hjälpa när det väl håller på! Plus att jag i princip inte kan gå.Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 38 idag och har haft sådär i minst en månad säkert mer. Det har dock blivit värre. Kommer oftare, gör mer ont och håller på längre! Hoppas jag fattar när det är dags bara. :)
  • faglin
    Brumma skrev 2013-06-17 19:03:09 följande:
    Faglin - går in i vecka 38 på onsdag...
    Tro mig - du känner skillnad :)
    Har en son redan o det ÄR skillnad på förvärkar, kraftiga sparkar på illa ställen osv och de riktiga värkarna..
    De är mer... intensiva... ;) iallafall för mig..
    När det väl satte igång var det ingen större tvekan - bebis ville UT :)
    Jag borde vila såklart - men detta har ju fått mig att stressa på lite..
    Det ser ut som HELL här hemma....
    Köket är fullt med disk o köksbordet överbelamrat med saker... Det vill jag inte komma hem till..
    BB väskan är inte packad.
    Vagnen är inte tvättad....
    Så det är bara att sätta igång :)
    Har också en son sen tidigare, han fyllde 2 år i slutet av mars, men med honom gick ju vattnet så jag tänkte inte så mycket på hur värkarna ändrade skepnad eller vad man ska säga. Med honom tog det dessutom lång tid, 28 h, och tänk om denna mot all förmodan går snabbt. Det som gör mig orolig. Att komma in när huvudet sticker ut typ för att jag inte fattat. :P

• faglin
    vinkel skrev 2013-06-18 20:01:51 följande:
    Om bebisen är fixerad, är det ett tecken på att förlossningen är "nära" eller bara ett tecken på att bebisen gjort sig redo för när det än blir? :)
    Är det första barnet så fixerar dom sig dessutom ofta relativt tidigt. :)
  • faglin

En fråga. Mamma håller på och dillar om att dom klipper ens naglar innan förlossningen om dom inte är korta?? Har inga superlånga alltså men de står ju ut lite. Det gjorde dom då inte på mig förra gången men tänkte höra om nån av er råkat ut för det?

• faglin
    vinkel skrev 2013-06-19 12:53:01 följande:
    Eh.. Varför skulle de (vilka?) göra det?

Ja det sa jag med men hon påstår att nån på hennes jobb var tvungen att göra det. Men så bor hon ju i Kiruna också. :P Till saken hör att jag brukar göra fina gelenaglar för att slippa måla dom och slippa att dom går av. ;)
Svar på tråden - bf juli 2013 -