Inlägg från: Benjimom |Visa alla inlägg
  • Benjimom

- bf juli 2013 -

Erikssons skrev 2013-02-20 13:34:57 följande:
    Hej!
    Heter Eliise och har bf någonstans i slutet av juli. En sak som jag inte har förstått är hur kan ni veta så tidigt vilket bf ni har? Trodde man får reda på ett exakt datum på RUL i vecka 18-19 som jag har imorgon, innan dess kunde vi bara gissa med mb att det blir runt 23:juli men inget jag har fått bekräftat än. Hur vet ni, som har bf mellan 20-30 juli, datumet i så tidigt skede eller är det bara egna uträkningar som gäller? :)
    Hej =)
    Jag fick reda på att mitt bf va 21/7 efter första ultraljudet då dom sa det, men imon är det dags för andra ul så får se om dom är överrens om datumet då =) 
  • Benjimom
    Musungen skrev 2013-02-20 15:59:46 följande:
    Rul idag! En flicka!:)
    va roligt =)  Hade ni några önskningar om könet innan ? 
  • Benjimom

Hej nu var det ett tag sen jag va inne och skrev här. 
    Var på ultraljud den 21e februari , fick se något litet som fanns mellan benen, så verkar som det blir en pojk =)
    Allt såg bra ut förutom att njurarna var förstorade, så ska få göra ett extra ultraljud i v.32.
    Någon som varit med om detta? Blir lite små orolig, dom säger att det inte är farligt men att dom om det inte försvinner kommer ge barnet antibiotika direkt vid födseln   

• Benjimom

Jag har panik över vikten, var underviktig när jag startade men har nu ökat 10-12 kg redan och jag är i v 22. Vet inte hur detta sak sluta. Känner mig hungrig konstant, men undviker onyttiga saker, äter mycket sallad. Vet inte vad jag ska göra för att inte vikten ska skena iväg allt för mycket. Gick upp ca 16-20 kg med förra barnet.  Men inte så här mycelet så snabbt.

• Benjimom

Grattis grattis =) 

Måste säga att stressfaktorn stiger lite när man märker hur nära det är nu när det börjar ploppa ut bebisar runt om en ^^ 

• Benjimom

Är det bara jag som inte känner mig alls redo än för bebisens ankomst?
    Läser om hur ni packat bb-väskan och gör allt möjligt små plock inför bebisen.
    Och själv känner jag mig stressad när vi inte ens har en säng på plats än.
    Ingen väska packad, inga nappar köpta, inget lakan eller så till vagnen inköpt.
    Först idag jag färdigställde en låda till alla små bebiskläder i byrån.
    Så är det bara jag som inte är redo än? 
    Dessutom känner jag att hela lägenheten måste storstädas ordentligt innan så vi slipper ha de när vi kommer hem från bb, stressen stiger.

• Benjimom

De kändes väldigt skönt att höra att man inte är ensam om att ha massa kvar att göra faktiskt =) 
    Har dessutom fått ett litet problem så kommer inte ha något skötbord förrns nån vecka efter bebisen kommit men man får väl byta på en handduk så länge.  
    Känns som att listan med saker är för lång för tiden som är kvar.

• Benjimom
    hejlinda skrev 2013-06-22 19:13:31 följande:
    Ni vet känslan man får i magmusklerna efter alldeles för många situps? Så har min mage känt sig idag. Vad kan det vara? 36+4 idag. 
    Jag brukar kunna få så av att ha flera sammandragningar på raken. Typ som "träningsvärk" =)

Men ibland även när jag är ute och går speciellt om jag bär sonen eller kassar från affären. Har fått höra att den känslan kan uppstå lite av foglossning när man har det fram så om du är öm typ över blygbenet kan det vara pga foglossning som det känns i magslutet. 
  • Benjimom
    hejlinda skrev 2013-06-22 23:50:14 följande:
    Det är liksom högst upp på magen det sitter. Har knappt någon känsel där nu heller.. Fattar ingenting. Hoppas på att det är bebis som börjar bli redo att komma ut. Orkar inte mera nu. Haha
    Det är inte så att din lilla bebis ligger och trycker mycket där vid? För de kan ibland göra lite smått ont speciellt om man kommer emot magen där den ligger och trycker.
  • Benjimom
    Förra graviditeten hade jag jätte kraftiga smärtsamma förverkar till och från under flera veckor innan sonen kom ut. Hade så mycket att dom runt om kring trodde jag skulle föda. Men denna gången har jag inte haft några smärtsamma förverkar alls knappt. Bara lite nån natt men annars har det bara varit smärtfria sammandragningar. För nu är jag så inställd på att man "måste" ha dom där smärtsamma förvärkarna att det känns som att ungen kommer bli jätte sen eftersom dom inte börjat komma än.

Så jag undrar lite om det finns någon här som har mer än ett barn och haft kraftiga smärtsamma förverkar med ena som vet nåt om hur det blev med andra? 
Svar på tråden - bf juli 2013 -