- bf juli 2013 -
Hannaklint- jag bor i utkanten av helsingborg.
Hannaklint- jag bor i utkanten av helsingborg.
Åstorp....norr blir det då va?
Angelica- När jag väntade sonen hade jag inga besvär över huvudtaget, denna gången har jag ont i bäcken, ryggen , hemska humörsvängningar och trött. Så det e nog svårt och veta hur det blir oavsett förstföderska eller omföderska. Lycka till.
Ush, ja det e inget kul alls... Vet inte hur jag ska klara av att jobba inatt. Men måste försöka.
Har mest tänkt på flicknamn, då bm tror det e flicka. Blir det det så vill jag att det blir en Hilma. 
Några pojknamn har vi ju men inga som mannen tycker om.
Jag har fått veta att jag har moderkakan i framvägg och jag känner många gånger om dagen och kraftiga rörelser. Men det kan ju vara helt olika beroende på hur aktivt barnet är och hur din dag ser/sett ut. Allt e säkert som det ska vara. Prova dricka riktigt kallt vatten eller nån annan dryck och sätt dig ner så ska du se att det kommer säkert igång. =)
blir ibland andfådd av att bara stå och vika tvätten. jobbigt! har lite foglossning också. =/
In på förlossningen igår kväll igen då värkarna var ihärdiga och onda. Livmodertappen minskat med 1,3 cm på 2 dagar. Läkaren sa att allt från 1 dag till 1 1/2 vecka trodde han. Är nu i vecka 34+2 och de stoppar inte en förlossning efter v 34+0. Så nu e det vila vila och vila som gäller. Spännande men skrämmande att det e så tidigt.
Går in i v 37 imorgon och idag vägde jag mig. har gått upp 15 kg. När sonen kom i v 36+6 2008 hade ja gått upp 18 kg. Hoppas på att förlossningen e nära nu.. Ligger lite över det översta strecket på sf kurvan.
Grattis till pojken!

sitter just nu med värkar som hållt på sen 03 inatt... ca 5-8 min mellan och gör riktigt ont. De har ev intagningsstopp i helsingborg så ev får ja åka till halmstad ist.... Svårt att tro att bebis kan komma idag . V 37+6 så det gör ju absolut inget.
Svårt att veta när man ska åka bara. Sonen e hämtad så det är bara att sticka. 

Hej, allt gick bra, jag blev inskriven 15.30 i helsingborg och kl 17.08 kom lilla Hilma. snabba ryck och jag är glad att jag åkte in när vi gjorde det. =)