• faglin

- bf juli 2013 -

KramKalas skrev 2013-06-20 12:50:31 följande:
    I natt kom vår lilla gosse till världen i v 38+1. 1timme 50min tog förlossningen pch startade med vattenavgång. Vaknade av det hemma i sängen, att vattnet gick alltså 3385g o 50,5cm
    <3 Eddie 10-01-10 <3

Grattis!! Vad snabbt det gick! Tur att ni hann in!
  • faglin
    Det finns ingen gud. Just idag av alla dagar (höggravid och dessutom världens foglossning som startade igår kväll och ensam hemma med ungen) så är det klart att Ludde spyr också! Mitt i nattningen. SÅ nu ber jag till högre makter (nåt bör ju finnas) att det INTE är magsjuka utan att han satte välling i halsen (vilket han gjorde innan) och att det blev så bara för att han låg på rygg osv. Annars börjar jag fan gråta.

Allt nerspytt är för säkerhetsskull i tvättmaskinen på 60 grader (utom nallen och en kudde som K får ta hand om), ungen är avtorkad med tvål och vatten och har ny pyjamas, dubbla lakan i hans säng ifall det kommer mer, en spyhink på en stol bredvid sängen med tydliga instruktioner att han ska kräkas där i om han hinner (han har tränat genom att låtsaskräkas i den ett antal gånger), har tvättat o desinficerat ytor jag rört i (K får ta klorin på när han kommer hem..vågar ej eftersom jag är gravid). Ja typ så. Och jag tror att han sover nu.
  • faglin

Det blev visst fel.. Orkar ej skriva om så sätter in bilden ist. (Lina är alltså jag)

• faglin

Jag är inte heller klar! Lägenheten behöver städas, har bara påbörjat det. Bebisens kläder är visserligen tvättade och packade i bb-väskan men det är typ det. Måste alltså packa klart bb-väskan, koka nappar, leta fram lakan och kisskydd till sängen och vagnen och bädda dom. Ja en hel del kvar alltså. Städningen känns mest akut och bb väskan förstås. Allt annat hinner man ju sen i värsta fall.

• faglin
    Brumma skrev 2013-06-21 00:39:09 följande:
    Faglin - apropå kisskydd...
    Är de till barnsängen eller till dig?
    För de är bra att ha om vattnet går när man sover..
    Om vattnen INTE går, utan man får åka in innan vattenavgång är de bra att ha o sitta på i bilen..
    Det är ganska mkt vatten o som fåret Shaun beskriver lukten - inget man vill att sätena på bilen ska lukta ;)
    Så bädda inte barnsängen med det än, utan använd det själv :)
    Vattnet gick faktiskt förra gången jag var gravid. Hela sängen blöt. :) Så joo jag har tänkt att jag ska lägga sånt under mig. Ännu en sak att göra! Har dock mindre sådana med till vagn och bebissäng. :)
  • faglin
    Angelica skrev 2013-06-22 10:58:08 följande:
    Här städas det och ska möbleras om. Innan det är dags. Sorterar flyttlådor som jag skulle gjort för 3 år sen. Mycket på en gång.

När är det dags? Jag har 15 dagar kvar så det närmar sig! Håller också på och fixar. Måste packa bb väskan också.
  • faglin

Med sonen som nu är två år hade jag som max lite mensvärksliknande i ryggen och sen i vecka 40+2 gick vattnet och 26 h senare var han ute. Nu är jag i vecka 38+6 och har som förra gången bara haft lite i ryggen och inget mer.

• faglin
    faglin skrev 2013-06-23 21:06:13 följande:
    Med sonen som nu är två år hade jag som max lite mensvärksliknande i ryggen och sen i vecka 40+2 gick vattnet och 26 h senare var han ute. Nu är jag i vecka 38+6 och har som förra gången bara haft lite i ryggen och inget mer.

Önsketänkande. Är i vecka 37+6. ;)
  • faglin
    majsis08 skrev 2013-06-23 21:25:35 följande:
    nu måste jag klaga lite... fy fan va less jag är på att va gravid nu:( jag e konstant sur just nu !!

Vilken vecka är du i?
  • faglin
    majsis08 skrev 2013-06-24 18:35:30 följande:
    hehe ja stackars män som får stå ut med oss;) men dom får det finaste man kan få snart iaf:D  ja men visst är det så? bara för man fick tidigare sist blir jag extra otålig nu !! och min dotter va som sagt stor 3100 i v36+4 och jag är rädd att föda en jättebaby om jag går tiden ut :(

Vilken vecka är du i nu då? Jag är i vecka 38+0 och inte det minsta är på g.
Svar på tråden - bf juli 2013 -