Inlägg från: Lillan82 |Visa alla inlägg
  • Lillan82

- bf juli 2013 -

Hannaklint- jag bor i utkanten av helsingborg.

• Lillan82

Angelica- När jag väntade sonen hade jag inga besvär över huvudtaget, denna gången har jag ont i bäcken, ryggen , hemska humörsvängningar och trött. Så det e nog svårt och veta hur det blir oavsett förstföderska eller omföderska. Lycka till.

• Lillan82

Ush, ja det e inget kul alls... Vet inte hur jag ska klara av att jobba inatt. Men måste försöka.

• Lillan82

Har mest tänkt på flicknamn, då bm tror det e flicka. Blir det det så vill jag att det blir en Hilma. Baby

Några pojknamn har vi ju men inga som mannen tycker om.  

• Lillan82

Jag har fått veta att jag har moderkakan i framvägg och jag känner många gånger om dagen och kraftiga rörelser. Men det kan ju vara helt olika beroende på hur aktivt barnet är och hur din dag ser/sett ut.  Allt e säkert som det ska vara. Prova dricka riktigt kallt vatten eller nån annan dryck och sätt dig ner så ska du se att det kommer säkert igång. =)

• Lillan82

blir ibland andfådd av att bara stå och vika tvätten. jobbigt! har lite foglossning också. =/

• Lillan82
    Fåret Shaun skrev 2013-05-31 10:43:24 följande:
    Börjar snart gråta.

När jag gjorde ul och de skrev fel i min journal kändes det som att det inte gjorde något det skulle rättas till. Nu 15 veckor senare har de inte rättat till felet. Det står fortfarande bf 22 aug.
    Vilket gör att jag fick första tid för bedömnings ul dagen innan bf, min bm ringde och pratade med dem och jag ska dit på måndag för det. Bebisen låg senast hos bm i säte, vilket den troligen fortfarande gör. Men läkarsamtal om jag ska bli beviljad snitt ligger i början av juli. Tänk om bebisen är stor, ligger i säte och förlossningen startar i v 38......
    Jag kommer vägra vändningsförsök, hellre föda i säte. Andra barnet vände sig av sig själv i v 37 och det gjorde ont utan att någon försökte tvinga honom till vändning.

Fjärde barnet och så dåligt som jag mår när jag tänker på förlossningen har jag inte gjort innan. 
    Så tråkigt att höra, att de inte kan sköta det bättre.
    Hoppas verkligen att det reder upp sig i tid och att du mår bättre. 
  • Lillan82

In på förlossningen igår kväll igen då värkarna var ihärdiga och onda. Livmodertappen minskat med 1,3 cm på 2 dagar. Läkaren sa att allt från 1 dag till 1 1/2 vecka trodde han. Är nu i vecka 34+2 och de stoppar inte en förlossning efter v 34+0. Så nu e det vila vila och vila som gäller. Spännande men skrämmande att det e så tidigt.

• Lillan82
    Fåret Shaun skrev 2013-06-01 11:19:42 följande:
    Det kommer gå bra. Ta det lugnt, kanske värkarna även avtar. 

ja det blir till att bara glida omkring här hemma nu... ska försöka att fixa ihop mannens jobbtider med förskoletider för sonen, så han inte blir lidande för mycket av att ja inte kan göra så mycket. Tur att han é så gammal som han e och ganska förstående. Nu längtar man ju tills det är dags ändå...
  • Lillan82
    Soullight skrev 2013-06-05 10:54:45 följande:
    Lillan82: oj men vad spännande! Hoppas du får vara hemma iaf en vecka till. Vila vila vila och njut och ät gott ;) kommer gå skitbra!

Ja verkligen spännande. som du skev så kan det ju hålla sig tills efter helgen. Mannen firar 35 år på lördag och det blir fest... gissa om jag kommer vara helt slut även om ja inte kommer göra så mycket.

Det kommer säkert gå jättebra, men konstigt nog mer nervös för förlossningen nu än när jag väntade sonen. ut kommer den ju på ett eller annat sätt iaf.  
  • Lillan82

Går in i v 37 imorgon och idag vägde jag mig. har gått upp 15 kg. När sonen kom i v 36+6  2008 hade ja gått upp 18 kg. Hoppas på att förlossningen e nära nu.. Ligger lite över det översta strecket på sf kurvan.

• Lillan82
    Laconian skrev 2013-06-23 15:18:01 följande:
    Benjimon:   Jag har exakt samma upplevelse. Förra gången hade jag ont i mer än 1 vecka innan jag öppnat mig ens 4 cm, tunga värkar att andas igenom. Fick sovdoser två gånger innan jag till slut blev inlagd och igångsatt i v. 40+5 

Denna gång har jag inte heller känt något nämnvärt ont, ömmar o bränner i ryggen vissa nätter, andra inget alls och några mensvärkssmärtor som dyker upp. Har BF idag och lugnt som gatan =)

Så jag undrar också om det är någon som haft lika som oss och att det ändå startat utan de där onda långdragna innan?
    När jag väntade sonen för  5 år sen hade jag en toppen graviditet. Inga krämpor, trötthet eller nått alls.  Jag bara vaknade helt plötsligt en morgon av att vattnet gick och hade inte haft någon känning under varken dagen före eller på natten. hux flux satte det fart i v 36+5.... sen tog det tyvärr 22 tim innan han tittade ut.
    så ja det kan vara helt lugnt och nästa stund e det dags. =)
    Är i v 37+3 idag och hoppas på att det startar snart.. börjar bli jobbigt.   
  • Lillan82
    majsis08 skrev 2013-06-23 21:25:35 följande:
    nu måste jag klaga lite... fy fan va less jag är på att va gravid nu:( jag e konstant sur just nu !!

Jag känner igen mig. Ständigt vrång och till och med otrevlig mot mannen...Han börjar också bli less på graviditeten nu och jag förstår honom när han har en surkärring till fru.  Skrikandes
    Tiden blir också längre nu bara för sonen föddes  i v. 36+6 och jag är inne på V 37+4 nu.... 
  • Lillan82
    majsis08 skrev 2013-06-24 18:35:30 följande:
    hehe ja stackars män som får stå ut med oss;) men dom får det finaste man kan få snart iaf:D  ja men visst är det så? bara för man fick tidigare sist blir jag extra otålig nu !! och min dotter va som sagt stor 3100 i v36+4 och jag är rädd att föda en jättebaby om jag går tiden ut :(

mmm typ jag med... grabben född 36+6 och vägde 3445g och 50 cmlång.... hur stor blir denna då... idag e det v 37+5
    Är ute och rör på mig varje dag nu ...riktig hurtig promenad går ca 45 min. Hoppas på att det ska hjällpa till lite.. 
  • Lillan82

sitter just nu med värkar som hållt på sen 03 inatt... ca 5-8 min mellan och gör riktigt ont.  De har ev intagningsstopp i helsingborg så ev får ja åka till halmstad ist.... Svårt att tro att bebis kan komma idag . V 37+6 så det gör ju absolut inget. 
    Svårt att veta när man ska åka bara. Sonen e hämtad så det  är bara att  sticka. GladFörvånad

• Lillan82

Hej, allt gick bra, jag blev inskriven 15.30 i helsingborg och kl 17.08 kom lilla Hilma. snabba ryck och jag är glad att jag åkte in när vi gjorde det. =)

Svar på tråden - bf juli 2013 -