Inlägg från: Benjimom |Visa alla inlägg
  • Benjimom

- bf juli 2013 -

Lycka till Lillan82 =)

Här känns det allmänt jobbigt och förvirrat just nu =/ Har sen nån dag tillbaka haft jätte vattniga flytningar så jag börja fundera på om jag sipprar fostervatten då jag måste byta trosskydd flera ggr om dagen för det blir blött och det har ingen färg.
    Men sen idag kom det dessutom något grönt och lite gulaktigt slemmigt i trosskyddet så nu funderar jag på om det va en del av slemproppen som kom.
    Men då är frågan kan man sippra vatten även om inte hela slemproppen gått?
    Och borde man kolla upp det eller bara avvakta, känner ju sig så löjlig när man går runt och undrar varför man blir blöt i trosan haha  

• Benjimom

Grattis Lillan82 oc jag håller tummarna för er Fåret shaun och Laconian

Idag blir min stora pojk tre år, så här ska det hållas kalas, kan inte förstå att det gått tre år. 

• Benjimom

Grattis sandra

Själv börjar man bli otålig nu.
    Så otroligt less på att vara gravid, v. 38 nu (37+1) och känns som att plutten inte kommer vilja komma ut utan dra över massa på tiden som min son gjorde.  
    Orkar inte de, hela kroppen värker och jag har fått stora problem med ichias nerven så jag kan knappt gå emellan åt. 

• Benjimom
    Soullight skrev 2013-07-02 12:36:55 följande:
    Be om att få hinnsvepning gjord! Fick det när jag väntade dottern. Hon föddes ca 1 Tim efter den :) Ska få det denna ggn med, den 16e juli om inget hänt innan dess.
    Tack för tipset, visste inte att man kunde be om det. Får ta upp det med bm nästa gång =)
  • Benjimom

Magen har sjunkit lite här, kan äntligen andas ordentligt även när jag halvligger och till och med ha armen mellan magen och brösten =) V 38 (37+2)
  • Benjimom

Har haft huvudvärk sen igår, inatt så kraftig att jag vaknade av den och kunde inte somna om på jätte länge för det gjorde så otroligt jävla ont. Skrev om min huvudvärk på FB och en kommenterade att jag skulle se upp så de inte va havandeskapsförgiftning.
    Så nu undrar jag om ni vet något om hur det kan te sig? Symptom, känsla i kroppen, va som händer om man skulle ha de och så? 

• Benjimom
    vinkel skrev 2013-07-03 21:50:48 följande:
    www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/.../
    Där har jag läst men det är så "stelt" jag har flera av symptomen när jag får huvudvärk så svårt att avgöra om det är symptom eller bara vanlig huvudvärk. 
    Så tänkte om nån kanske har mer av en personlig upplevelse för de kan ibland va lättare att se likheter/olikheter då. 
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-03 22:18:49 följande:
    ring din bm imorgon bitti havandeskapsförgiftning kan du endast se om blodtrycket gått upp eller äggvita i urinen!! jag fick det i min förra graviditet i vecka 30 och jag hade inte ens märkt det, utan de va på en vanlig koll bara och då va blodtrycket mkt förhöjt samt äggvita i urinen jag mådde bra förutom att jag gick upp mkt i vikt pga vätska så många mår även bra fast dom har det:)
    Jo jag har tänkt göra det och se om dom har någon tid. Blir lite smått orolig speciellt med tanke på att min bm inte tagit något äggvite test på mig på jätte länge, hon har skippat alla tester,s om blodprov och liknade de flesta utav besöken. Bara mätt magen och lyssnat på bebisens hjärtljud samt kollat mitt blodtryck, vilket har stigit en del under graviditetens gång. Så blir ju lite orolig att hon ska ha missat något när hon skippat att kolla saker. 
Svar på tråden - bf juli 2013 -