Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

Flisan85 skrev 2012-11-06 13:08:12 följande:
    Jag hoppar in här om det är okej :)

Fick Ma den 5 Oktober i V 14, och idag var jag på efterkrontroll.

Jag har väl misstänkt att jag blivit gravid igen men fick det konstaterat på VUL idag, ska tillbaka om 2 veckor för nytt VUL och se om man kan se hjärtat slå och så det utvecklas som det ska :)

Är sååå glad att det finns något där inne igen! :)

Välkommen till oss!

Skoj att höra att det tagit sig igen! Måste vara skönt att det gick så snart efter igen, kan jag tänka mig.

Känner du av några symptom?
  • Lillasyster82

Har heller inga problem med unga föräldrar. Hade själv velat vara det men av olika anledningar så blev det inte så vilket jag är tacksam för. Det är först för ett par år sedan som jag hade rätt förhållande för mig och skaffa familj och barn även om längtan funnits där länge.

Mina föräldrar var 20 samt 22 när de fick första, sen blev det 7 till. :)

• Lillasyster82
    Illes skrev 2012-11-07 18:35:45 följande:
    Laconian: jag blev också lite besviken att jag först ska få komma dit i v 12. Tycker att man borde få komma så snart man vill för att prata om den första tiden, mat, hälsa mm. Men dem gör väl detta för att missfallsrisken har minskat då... Känns trist att det är så mycket fokus på det i början. Nu när jag precis plussat har jag miljoner frågor som jag redan kommer veta i v 12. Tur att jag har mamma, syster, svärmor, svägerskor och vänner som fått barn haha.... Och Google såklart! ;)

Toja: jag har också fått finnar! Små små fula på brösten!! Jätteirriterande och även sånna som gör ont i ansiktet. Har aldrig finnar annars förutom precis innan mens så hoppas dessa försvinner lika fort :)

Jag ska på något de kallar hälsosamtal imorgon där de kommer prata om träning, mat, alkohol, nikotin och allmänt om graviditeten. När jag ringde förra veckan så ville de att jag skulle komma på den så fort som möjligt. Sen kommer jag först ha inskrivningen runt v 10.
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-08 17:23:05 följande:
    Jag var på möte med min BM idag, inget riktigt inskrivningssamtal utan pratade mest om hur vi skulle lägga upp det, tittade på förra graviditeten samt hur jag upplevt den och förlossningen. Gjorde gravtest (på min begäran) men inga andra tester. Det var ett starkt plus :) Kommer att få göra ett första ultraljud redan den 27 november, då är jag i början av vecka åtta. Sedan blir det inskrivningstester i vecka 11, samt KUB provtagning. Ultraljud NUPP i vecka 13 samt det "vanliga" ultraljudet vecka 19 :) Plötsligt verkar jag ha fattat vad som händer - började lipa lite när jag prarade min man efter besöket (han jobbade) och han bad mig köpa hem lite ost o kex så vi kunde fira :)

Skoj, verkligen värt att fira! Själv var jag inte på mitt hälsosamtal som jag skulle haft idag. Har legat sjuk istället, förkyld. Fick tid nästa vecka på fredag istället.
  • Lillasyster82
    Fiamedbarn skrev 2012-11-08 16:51:10 följande:
    Graviditetshormonerna (jag tror det är progesteron) ser till att matsmältningen saktar upp när man blir gravid för att barnet ska kunna tillgodogöra sig så mycket näring som möjligt. Man kan bli gasig, uppsvälld och trög. Kanske därför man blir trött också för att ämnesomsättningen saktas ner?

Så kan det vara. Har inte alls samma problem, sen om det beror på att jag vant mig eller om det lugnat ner sig vet jag inte.
  • Lillasyster82

Känner mig helt utslagen. Har varit trött hela dagen.

Vaknade utvilad men efter att varit vaken några timmar så gäspade jag så käkarna höll på att gå ur led.

Hoppas snart få tillbaka lite energi så jag orkar göra något här hemma... Förstår inte hur jag ska orka jobba imorgon fast då har jag ändå ett kontorsarbete... Vad gör ni andra?

• Lillasyster82
    Coolamamman83 skrev 2012-11-11 18:26:02 följande:
    Hej alla ;) Jag är beräknad till 12 juli. I veckan spydde jag vissa dagar och hade ömma tuttar. Idag är jag pigg och känner ingenting, förtuom lite ömt i magen. Är sjukt orolig för att nåt e fel. Hur känner ni? Går det ibland dagar utom symtom?

Vissa dagar känner jag inget heller och kan då också bli orolig. Har dock förstått att det är såhär det kan vara och är vanligt att det går upp och ner så försöker glädja mig åt och njuta av de dagar jag mår bättre och har lite mer energi.
  • Lillasyster82
    Cecilia 913 skrev 2012-11-12 20:36:08 följande:
    Nej nu blöder jag........... :(

Håller tummarna att det "bara" är en blödning! Ta hand om dig! Kram
  • Lillasyster82

Idag går jag in i v 8 (7+0), känns helt fantastiskt och skönt. Fråga mig inte varför men har haft v 8 som ett litet delmål... Egentligen vet jag inget om det som växer inom mig men har fortfarande en massa symptom och allt känns som det ska även om jag inte jämt är överens med min kropp! :) Har fått de böckerna jag beställde och känns riktigt bra att läsa om vad jag och min man kan förvänta oss den kommande tiden. Bra saker att ha med sig längs vägen samtidigt som två av böckerna har en hel del humoristiska inslag. Min man fick en av dessa som en liten present av mig, började läsa den igår och tog upp ämnen idag på lunchen som jag inte alls var beredd på. Känns bra att han har viljan att sätta sig in i det jag går igenom och det som komma skall! :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -