Saarensalo skrev 2013-03-07 11:38:47 följande:
Har ni bestämt er för vad ni vill ha för olika sorters bedövningar/bedövningmetoder under värkarbetet/förlossningen? Jag vill ev ha lustgas och bad. Men funderar även på epidural, men har hört att det kan vara farligt. Vet ni om det är farligt, ska ni ha den bedövningen? Kanske lite tidigt att bestämma redan nu men jag känner att jag blir mer trygg då jag är rätt orolig inför förlossningen.. Sen kommer jag nog vara öppen för ev förändringar när det väl sker om det tvunget behövs. Hur känner ni inför förlossningen? Ska ni skriva förlossningsbrev och vad skriver ni i så fall?
jag hoppas på en snarlik förlossning som med mitt första barn. Var en snabb förlossning utan nån egentlig bedövning. Satt en timme i duschen och spolade varmt vatten och de vill jag gärna göra igen.. sku dock vara skönt att kunna sitta i badet så att varmvattnet var både på magen och ryggen samtidigt under värken. Men bad var inte aktuellt den gången då vattnet gått.
lustgas vill jag inte ha.. är rädd för att bli groggy o börja må dåligt. Epidural kan jag tänka mig om det är så att de behövs men allra helst klarar jag mig som sagt utan helt. Tror helt klart det är de allra bästa för barnet.