Inlägg från: KramKalas |Visa alla inlägg
  • KramKalas

- bf juli 2013 -

Musungen skrev 2013-02-11 18:07:11 följande:
    De finns ju lite krämer som hjälper till att ta kort bristningar :) om de nu skulle va något man vill oinvestera i :) finns ju även krämer man ska använda under grav som säga hjälpa! Ja har en billig ifrån Apoteket, men ja är slarvig med att använda den, vi får se va som händer och fötter :)

De finns ingen kräm som tar bort bristningar bara sånna som ska motverka. Har på bröst och höfter sen tonåren också så har väldigt lätt för att få bristningar. Dock är de helt blekta o inget jag funderar så mycket på egentligen.. Bara att hoppas jag inte får så mycket mer än de jag har på magen redan
  • KramKalas
    Musungen skrev 2013-02-12 14:07:41 följande:
    Sådan kräm man använder för att bleka operationsärr med funkar på bristningar oxå!

Men jag behöver inget som bleker dem då de redan är så blekta de går att få dem. Bristningarna försvinner aldrig o den tanken har jag helt lärt mig leva med
  • KramKalas

Japp då var halva graviditeten avklarad.. Går in i vecka 21 idag.. Fattar inte vart tiden tagit vägen o än snabbare går det nog bara våren kommer gissar jag

• KramKalas

Känner bebis dagligen numer. Dock inte tydligt på utsidan än men väntar så att sambon ska få känna den men har en hel del extra "fluff" redan innan så därför kanske de tar lite längre innan de känns på utsidan

• KramKalas

Här har sparkarna blivit allt tydligare också.. Känner bebis fler gånger om dagen o i morse första gången på utsidan

• KramKalas

jag har också BMI som är alldeles för högt.. dock vägde jag rätt mycket mindre när jag började denna graviditet jämfört med när jag väntade min son. Jag är duktig på att äta grönsaker och frukt men dålig på att lämna bort socker. Har hittills gått upp runt 6-7kg. Hoppas jag ska kunna hålla mig under 10kg men de kan kanske bli svårt. gick upp 9kg under förra graviditeten..

Jag älskar att promenera men kan inte gå så mycket nu då jag får väldans ont i fogarna av de. Men hoppas de ska funka bättre att cykla bara isen och snön försvinner på vägarna.   

• KramKalas
    Saarensalo skrev 2013-03-07 11:38:47 följande:
    Har ni bestämt er för vad ni vill ha för olika sorters bedövningar/bedövningmetoder under värkarbetet/förlossningen? Jag vill ev ha lustgas och bad. Men funderar även på epidural, men har hört att det kan vara farligt. Vet ni om det är farligt, ska ni ha den bedövningen? Kanske lite tidigt att bestämma redan nu men jag känner att jag blir mer trygg då jag är rätt orolig inför förlossningen.. Sen kommer jag nog vara öppen för ev förändringar när det väl sker om det tvunget behövs. Hur känner ni inför förlossningen? Ska ni skriva förlossningsbrev och vad skriver ni i så fall?

jag hoppas på en snarlik förlossning som med mitt första barn. Var en snabb förlossning utan nån egentlig bedövning. Satt en timme i duschen och spolade varmt vatten och de vill jag gärna göra igen.. sku dock vara skönt att kunna sitta i badet så att varmvattnet var både på magen och ryggen samtidigt under värken. Men bad var inte aktuellt den gången då vattnet gått.

lustgas vill jag inte ha.. är rädd för att bli groggy o börja må dåligt. Epidural kan jag tänka mig om det är så att de behövs men allra helst klarar jag mig som sagt utan helt. Tror helt klart det är de allra bästa för barnet.   
  • KramKalas

Jag är i vecka 24 o har gått upp 9kg redan :-/ förra grav gick jag upp 9kg totalt.. Dock hr jag nog samlat mer vätska denna gången. Är överviktig sen tidigare. Senaste 2,5veckorna har jag gått upp 4kg så jag hopas en del av de är vätska. Har köpt stödstumpor då jag jobbar som frisör och står mycket på dagarna

Svar på tråden - bf juli 2013 -