Inlägg från: Laconian |Visa alla inlägg
  • Laconian

- bf juli 2013 -

Fiamedbarn skrev 2012-11-08 18:10:43 följande:
    Jag har inte presenterat mig men jag har en son på 3,5 år och har nu försökt ett halvår med tvåan och är SÅ glad över pyret i magen som jag hoppas vill stanna kvar nu!! Har gjort ungefär 7 graviditetstest och jag gissade rätt på det första fem dagar innan mensen, man kunde med mycket vilja och tålamod skymta ett svagt streck...men först när det starka strecket kom vid BIM kände jag mig färdig Vi hade precis beställt nya ägglossningsstickor - 27 st! Så kan det bli

Kan tillägga att jag verkligen inte trodde att jag var gravid denna gången, och ENDA gången jag under dessa 6 månader gjorde något "olämpligt" var dagen innan jag plussade. Så typiskt!! Jag var ute med några kollegor, vi pratade om misstänkta gravidmagar och jag förklarade att min bara var för mycket mat...(ljög alltså ovetandes!). Och när en kollega insisterade på att jag skulle ta ett glas vin så tänkte jag, ja varför inte. Så ca 10 dagar efter befruktning drack jag ett glas rött Hur dum får man vara...men jag har läst att de två första veckorna antaligen inte är så känsliga och många har druckit då för att de inte haft en chans att veta att de är gravida. Får trösta mig med det!!

Mina symptom är ömmande bröst, minskad aptit kombinerad med extrem vrålhunger emellanåt. Och jag är SUPERSVULLEN runt magen! Kommer inte kunna dölja det så länge till. Förra gången var det först i månad 5 det började synas. Nu väger jag några kilon mer men det borde inte synas så mycket som det gör! Läste nånstans att det syns mer om man varit gravid tidigare...

Ska i alla fall försöka att äta måttligt och hälsosamt framöver och hoppas att jag inte behöver gå upp så mycket...skulle egentligen vilja väga mindre innan graviditeten men man kan inte hinna allt. Måste ju försöka bli gravid nu eftersom min ålder börjar bli hög (41)...jag ser det lite som sista chansen! 
    Ja inte räcker det med ett graviditetstest :P hahahaha.. man vill gärna se det om och om igen utifall det var nåt fel på förra.

Att ta ett glas sådär har inte gjort något, i början lever fostret av någon gulkropps-grej som föda.. det är när det övergår till navelsträngen som det är känsligare men även då ska det till mycket innan man har kunnat ställa till med något.

Jag är också svullen runt magen. Ska fasen iväg och köpa graviditetsbyxor redan nu. Kan inte ha mina jeans knäppta. Inte så kul att gå runt med dom öppna på jobbet... hahaha! Man kan alltid ta en gummisnodd och trä runt mudden på graviditetsbyxorna om de skulle vara alldeles för stora :) Det gjorde jag sist.

Grattis också !!!
  • Laconian

Någon mer som smörjer magen? Jag gjorde det sist med Weledas olja för att förebygga bristningar. Vet inte om jag till 100% tror på att det hjälper men peppar, peppar- fick inte en enda bristning sist (dock fick jag på lår och bröst men där smörjde jag inte...! )

Det tillhör min lilla kvällsritual nu så jag får köra på och se hur det blir denna gången. Kan ju variera från gång till gång säkert hur man drabbas.

• Laconian
    Happyfeet8 skrev 2012-11-08 22:02:29 följande:
    var köper du sån olja? jag har redan bristningar på lår sedan tidigare.. fick det redan när jag var 11.. är inte överviktig, men gissar att det är ärftligt.. min mamma har massor också, men inga på magen fast hon genomgått tre grav. Min fasa är att jag ska få även där då jag har på lår, höfter och bröst (mamma har bara låren). Om olja "kanske" kan hjälpa är det lätt värt ett försök! :)
    Jag köper på hälsokost-affärer. Annars brukar ICA maxi ha bra utbud av Weledas produkter. Man kan ju i alla fall smörja för att det luktar gott och bebisen kan ju känna beröring från v.8 så det känns som en mysig stund även om det kanske inte finns bevis för att det hjälper.
  • Laconian
    Saga09 skrev 2012-11-08 20:59:23 följande:
    Åh usch varför ska man börja noja över att nåt är fel nu helt plötsligt? Jag som varit kolugn hela tiden ju. Har mindre ont i brösten ( kan ju t om ta på dem ) och känner eg bara molvärk. Åh usch - har ju vul inbokat om en vecka men det har nog aldrig känts så avlägset som just nu :(
    Jag känner heller inget i brösten, kan nästan bara ana "träningsvärk" i dom och inte alls så där hyperömma som de var förra gången. Men det avtar väl och dyker upp längre fram igen. Allt som inte hänt är ingen idé att oroa sig för. Så länge som inget färskt blod kommer ut så är jag vid gott mod :) bara att invänta mötet med barnmorskan.
  • Laconian

Lillasyter82: Jag är gymnasielärare- så börjar fundera på att meddela eleverna om detta illamående fortsätter, De kommer ju undra vad fröken har i sin flaska om dagarna (vatten och samarin!) och när jag knappt kan stå upp vissa lektioner..hahaha!

• Laconian
    MelaB82 skrev 2012-11-11 20:27:02 följande:
    Jag hakar gärna på här! :)

Jag plussade imorse och BF är den 16 Juli. Det blir vårt första barn och det är så jädra spännande och kul! Håller alla tummar och tår för att allt ska gå vägen.
    Åh avundsjuk på att det är första barnet. Allt är nytt och spännande, vilken magi det är att föda och få ett barn!!  Grattis!!!!
  • Laconian
    Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet) 
    MarieOlisan85
    : BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    Emiliah: BF 1 Juli 2013 (första barnet)
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet ) 
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet)

Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    KramKalas:BF 3 Juli 2013 (andra barnet)   
    smulanss: 
    BF 4 Juli 2013 (andra barnet) 
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet) 
    Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet)
    Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet) 
    Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet) 
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet) 
    Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet)
    MelaB82: BF 16 juli (första barnet)
    Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet)
    Cecilia913: BF 15 juli (tredje barnet) 
    Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet)
    Jinxez: BF 17 Juli (andra barnet)
    Majsis08: BF 18 juli ( )

Uppdaterat listan med majsis, emiliah och melaB. Är det första barnet majsis08 ?
  • Laconian
    Cecilia 913 skrev 2012-11-12 17:00:53 följande:
    Hallå alla...

nu har jag en minimal brun flytning och är superorolig. Jag sitter på jobbet och kan knappt tänka på annat, springer på toa hela tiden...

Jag VET ju att det kan vara så i början, men det är verkligen jobbigt.

Med mitt andra barn störtblödde jag i vecka 13, hamnade på sjukhus till och med, och han föddes ju frisk 27 veckor senare... men det hjälper inte att tänka på det.  
    om det är brunt är det lugnt, är det färskt och rött bör man ta kontakt med mvc för att kolla vad det kan vara
  • Laconian
    krissa skrev 2012-11-12 19:11:47 följande:
    Ok att man hänger på er  här? :)
    absolut, välkommen!! och grattis
  • Laconian

Usch jag lider med er som börjar blöda eller får missfall. Visst kan man blöda ändå men man blir ju så SJUKT orolig, oavsett när man får MF är det så himla tråkigt och man blir ledsen :( Men livet ger alltid nya chanser- man får aldrig ge upp!! Kram på er!

Svar på tråden - bf juli 2013 -