Inlägg från: Benjimom |Visa alla inlägg
  • Benjimom

- bf juli 2013 -

vinkel skrev 2013-07-03 22:31:01 följande:
    Misstänkt havandeskapsförgiftning på mig också. Jag har ingen huvudvärk dock, men nämnde när jag var på koll igår att jag ju haft huvudvärk en gång sista veckan och fått ta panodil. Det sa hon var helt normalt liksom och huvudvärk som man kan ha. Om det hade varit pga högt blodtryck hade det tydligen känts annorlunda (vet ej hur). Jag har även gått upp snabbt i vikt senaste veckorna och svullnat, men det behöver inte bero på eventuell havandeskapsförgiftning utan kan vara för att jag slutat jobba (läs: slutat röra på mig...!!!!) och att det är sommar och slutet av min graviditet..
    Igår hade jag dock +1 på protein på urinstickan så jag har lämnat urinodling idag och ska in på extra koll av blodtryck (eftersom det stigit, men fortf är inom referensvärde) och urin nästa vecka igen.
    Såååå, jag vet inte vad man ska säga.. Om jag nu har det så känner jag mig iaf som "vanligt", men svullen.. Därför svårt att säga nåt om symtomen tyvärr :/
    Kanske lite bättre svar än min länk bara, jag var lite väl snabb där :)
    Okej jobbigt, men skönt att du inte har någon huvudvärk. Hoppas att allt går bra för dig.
    Jag ska som sagt ringa dom imon och hoppas dom har tid, mår inte alls bra. Har haft huvudvärk sen igår som vägrar släppa, plus illamående, lätt flimrande och "slö" blick, känner mig allmänt sjuk. Och fötter och händer är svullna. Hoppas verkligen inte att det är något utan att jag bara är lite sjuk, men man blir ju lite orolig. 
  • Benjimom

Ringde precis och dom har tydligen fullt så dom sa att jag skulle avvakta tills imorgon om jag inte får akut ont under höger revben.  Så bara att avvakta tills imon och se antar jag =/ Men dom tyckte de va väldigt konstigt att min bm inte tagit några prover knappt 

• Benjimom

Tack till er båda för stödet, nu ska jag försöka sova och hoppas de går bättre inatt

• Benjimom

Jahopp då ska man bege sig in till förlossningen nu alldeles strax för att ta lite provet och se så det inte är en havandeskapsförgiftning som ligger och spökar.
    Känner mig inte alls pepp.  

• Benjimom

Spenderat dagen på förlossningen, dom kollade bebisen med ctg och tog mitt blodtryck. Fick lämna urinprov och blodprov. Men dom tyckte inget va direkt oroväckande. Dom passade på att kolla vattenmängden med i magen med ul. Men jag fick lite kraftigare värktabletter och blev tillsagd att åka hem och avvakta och komma tillbaka om jag inte blivit bättre om några dagar. 
    För proverna visade ingen direkt, och mitt blodtryck va högre än vanligt men ändå inte högt så.
    Antar att det bara är till att vila  

• Benjimom
    vinkel skrev 2013-07-04 18:19:46 följande:
    Skönt att höra att det inte var "något" nu då iaf. Och att de har koll på dig!
    Ja väldigt skönt, men samtidigt tycker jag det är lite jobbigt när dom påpekar att jag måste hålla extra koll på det och höra av mig direkt om det blir värre eller inte släpper. För på något sätt känns det så motsägelsefullt när dom säger att det inte är något. Men får försöka att inte tänka på det.
  • Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-04 19:00:29 följande:
    Nu kan bebben komma när som sa BM idag. Långt ner och fixerad. Med mina kraftiga värkar också trodde hon den kom inom en vecka.
    Spännande, hoppas hon har rätt så du får träffa din lilla plutt snart =) 
    Förra gången fixerade sig aldrig min son, han va rörlig enda fram till förlossningen. Men fick ändå höra från bm flera veckor innan han föddes att han säkert skulle komma innan helgen för jag va öppen 2-3cm i några veckor  
  • Benjimom
    Soullight skrev 2013-07-04 20:35:42 följande:
    Härligt att höra Benjimom!! Ta det bara lugnt och försök tänka på allt positivt även om det är jäkligt jobbigt nu. Säger de att det är ok med dig så är det det! Tycker man känner sig väldigt olik sig själv i dessa tunga veckorna. Många krämpor o annan skit som man normalt sett inte har. Inte det lättaste att vara höggravid ;)
    Ja man får väl göra det =) Får fokusera på det som finns kvar att göra innan bebisen kommer. Men det känns ju inte så kul att fixa och dona när man har ont heller så det drar ner en lite faktiskt =/ Vart väldigt paff idag dock när en bm frågade mig varför jag inte hade ringt in direkt när jag började må dåligt för tre dagar sen, jag förstår inte riktigt vem som skulle ringa direkt in för huvudvärk. 

Haha nej det ju inte det, kul för dig att vara öppen 1 cm redan iaf =)
    Hur många av er är det som fått eran tapp kollad? 
  • Benjimom
    vinkel skrev 2013-07-05 20:22:14 följande:
    Nä, rinner gör det inte iaf. :)
    Frågar på tisdg när jag ska till bm nästa gång, om inget händer i helgen.
    Jag hade jätte rikliga flytningar för ett tag sen, som vatten. Min bm sa att de inte va något, och att man faktiskt kunde få ut lite fostervatten utan att man började sippra helt med för de va tydligen som två hinnor.

Hur går det för dig Angelica? 
  • Benjimom
    Carror skrev 2013-07-05 20:50:05 följande:
    Syster min är också gravid o beräknad 3veckor efter mig. O här sitter jag bf+4 och nu har hon åkt in o är öppen 5cm. Hon får nog sin bebis inatt gissar jag och det är ju jätte kul verkligen! :)
    Men jag vill meeee ju haha  
    Va roligt för din syster men förstår att det måste kännas otroligt segt själv. Skulle bli sådär lagom glad kan jag ju medge. Hoppas din lilla tittar ut snart så du slipper vänta mer =)
Svar på tråden - bf juli 2013 -