-
Jag antar att man vet när det är på g. :) Med tvååriga sonen gick ju vattnet så då var det inte så svårt. Men ja om man får massa onda värkar som blir värre så kan det ju vara på g. Här är iallafall lungt som bara den. Lite mensvärk i ryggen bara men så har det ju varit i flera flera veckor.hejlinda skrev 2013-06-24 21:14:45 följande:Hur ska man känna att man kanske är på g då? -
Vecka 39 nu och 12 dagar kvar. Jisses så man ser ut!

-
Lillan82: Lycka till!
Precis varit på mvc. Vecka 38+2 idag och allt såg bra ut. Som alltid så vägde hon mig och jag har inte gått upp nåt alls. Som vanligt. 3-4 kg totalt fortfarande då! Och ändå tror hon bebisen kommer väga strax under 4 kg. Längre ner tycker hon att han är också. Varit fixerad i flera veckor men nu längre ner också. Måste ju va ett gott tecken? Hon har i princip lovat att dom sätter igång mig strax efter bf om han inte kommit eftersom jag är nojjig över att gå över tiden. Rädd att han blir för stor och inte får tillräckligt med näring. Så det känns mycket bra! :) -
Jo bara 4 kg totalt och det gick jag typ upp de första 3 månaderna. Med sonen gick jag upp 20 kg. Konstigt att det kan variera så mycket! Men skönt att slippa ha massa kg att gå ner denna gång. Även om man såklart behöver träna efter. :)Laconian skrev 2013-06-26 17:23:18 följande:Varit hos barnmorskan nu. Är på vecka 40+ 3 och har öppnat mig 2 cm i alla fall. Bebis är fixerad och barnmorskan chansade att det startar ikväll eller imorgon för min del då allt var moget och glatt.. Tjollahopp!
Faglin: jättefin mage. 4 kilo? Här har man laddat på sig med plus 14 kilo hittills :P Vad olika det kan vara, men på dig syns det ju bara på magen också =)
Lillan82: Duscha varmt och håll ut tills du känner att du inte vill chansa mera. Bra att ni ordnat med barnvakt så du kan koncentrera dig på värkarna. =) Lycka till om det hinner hända något inatt!
Spännande att det kanske startar snart! :) -
Angelica skrev 2013-06-28 18:09:26 följande:Inatt drömde jag att vattnet gick. Vaknade av kraftiga värkar vid 02 och de varade tills middagstid. Hade de inte slutat så hade jag åkt in. Tack och lov har inte vattnet gått. Det kanske är dags snart. Så var det en vecka innan min första kom. Drömde konstigt och vaknade med värkar och en vecka senare kom han.
Vilken vecka är du i? -
Mina bristningar som jag fick med min son kom faktiskt precis där i slutet. Började synas lite nr det var två veckor kvar och sen pang sista veckan typ! Han kom i vecka 40+2. MEN jag har faktiskt inte så mycket emot dom som jag trodde! Ok att dom gör att magen inte går tillbaka helt men det är ju bara att operera sen när man är klar med barn och själva bristningarna ljusnar ju så dom typ knappt syns. Stör mig inte alls faktiskt och jag var supernojjig innan. Med denna har jag inte fått några nya än iaf och nu är det 8 dagar kvar till bf. Sexet har inte alls blivit sämre! Killen tycker t.om den är tajtare efter. :)vinkel skrev 2013-06-29 13:38:25 följande:Hade ett tråkigt samtal (tyckte jag) med min sambos syster igår. Hon har inga barn.
1. Bristningar kommer de sista två veckorna som PANG och det är för jävligt.
2. Sex kommer bli sämre för min sambo.
Tack för de upplyftande kommentarerna.
Och så tycker hon att magen är för liten.
Blä! -
Hon verkar faktiskt avundsjuk..sa det förmodligen bara därför. Alltså skiter du helt i det hon sa och fortsätter som innan. Allt går som sagt att fixa till om det nu skulle bli så plus att ni kommer ha en underbar liten bebis! :)vinkel skrev 2013-06-29 21:53:19 följande:Tack, jag tyckte bara liksom att... Jaha.. Vad ska jag göra med informationen!? -
Håller tummarna för er båda! :)
-
Sandra 235 skrev 2013-07-02 08:05:00 följande:Hej allihopa! Vår lilla Elias kom den 20 juni 3 veckor tidigt :) han var 48 cm lång och vägde 3425 gram. Vi njuter hemma för fulla muggar :)
Grattis!! -
Inte konstigt att folk stirrar, man ser ju inte klok ut! (vecka 39+2 så nu kan han komma!)