• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • BillieJean91

Men va trist!!! Håller tummarna nu! Då kanske ja Borde testa ja med =-O men har tagit stickor varje dag å de är lika starkt. Men de får bli ett digitalt !!

• Lillasyster82

Själv testade jag direkt med ett digitalt vilket jag tycker var skönt. Blev lite svart på vitt.

Har en fråga, speciellt till er som redan fått barn. Vart och med vem tar man kontakt med för inskrivning? Är det bara till att ringa sin vårdcentral? Sen är ju frågan när man bör göra det, ska jag ringa nu med detsamma eller ska jag avvakta och se hur det fortskrider? 

• BillieJean91
    Lillasyster82 skrev 2012-10-25 10:40:59 följande:
    Själv testade jag direkt med ett digitalt vilket jag tycker var skönt. Blev lite svart på vitt. Har en fråga, speciellt till er som redan fått barn. Vart och med vem tar man kontakt med för inskrivning? Är det bara till att ringa sin vårdcentral? Sen är ju frågan när man bör göra det, ska jag ringa nu med detsamma eller ska jag avvakta och se hur det fortskrider? 

Jag har skrivit in mig runt v10 Men vet inte när de blir denna gången bara att ringa till mödravårdcentralen å boka en tid
  • Rebban

Tiger af Lija, köp ett digitalt på en gång. De kan ju visa om du är gravid redan 4 dagar innan förväntad mens :) Jag var med om en liknande situation med vanliga tester så då köpte jag ett digitalt. Kommer bara använda digitala i framtiden också, de andra gör ju bara att man känner sig osäker.

Lillasyster 82, jag skrev in mig i vecka 5 som jag är i nu. Men ska komma in först vecka 9 för första ultraljud. Vissa går inte förrän i vecka 17 eller 18 har jag hört. Själv vill jag göra KUB test osv så jag bokade in mig direkt :) Gör det som känns bäst för dig!

• Lillasyster82
    Tack BillieJean91 och Rebban, ska ta och ringa när det känns rätt. Sitter nämligen i ett kontorslandskap så är ju inte så "bara" att ringa när det finns många stora öron och vill ju inte berätta det för jobbet än. Ska kolla upp deras telefontider och telefonnr sen får jag ta mig en promenad när det är dags att prata. Ska bli spännande allt vad detta nu innebär...

Ser framemot denna tiden men samtidigt så vill jag ju träffa den som kommer ligga i min mage under så lång tid - helst redan igår... Tungan ute Otålig är mitt förnamn...!
  • Juli2013

Vad sakta tiden går... Vill bara att det ska bli jul så jag kan berätta för alla! Tycker det är jobbigt att försöka dölja det, samtidigt som jag inte vill gå ut för tidigt!

Knep för att dölja det - ursäkter etc? Eller bara att få tiden att gå lite snabbare?

• litenkattastrof

jag hoppas bara att jag mar bättre den här gangen än dom tva innan. jag brukar (later som om det skulle vara en vana vid det här laget.) kräkas som en räv tom v 30 eller sa.

Ab imo pectore.
  • Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-10-25 20:16:01 följande:
    Vad sakta tiden går... Vill bara att det ska bli jul så jag kan berätta för alla! Tycker det är jobbigt att försöka dölja det, samtidigt som jag inte vill gå ut för tidigt!

Knep för att dölja det - ursäkter etc? Eller bara att få tiden att gå lite snabbare?
    Kan bara instämma, varje dag segar ju sig fram och det känns som tiden står stilla. Samtidigt är snart en till dag till ända och innan vi vet ordet av så är det snart vår igen... 

Själv kommer jag undvika fester tex men gick inte så ofta på fester tidigare heller så jag bryter inte helt plötsligt mitt mönster. Sen har jag lite funderingar på att gå på en afterwork nästa vecka men det är inte i samma stad som jag bor i så jag planerar att köra och har då en utmärkt anledning till att avstå alkoholen.

Sen håller vi på att renovera ett rum i vårt hus vilket kommer kännas lite konstigt när jag inte känner för att ta i som jag gjort tidigare. Min bror kommer till helgen och ska hjälpa till så vet inte hur jag ska handla i då. Fast får väl stå för all matlagning, städa och röja i övriga huset så ser det kanske inte så konstigt ut i alla fall. 

Godnatt! Dags för sängen då jag vaknade vid 4 i natt, hoppas kunna sova hela denna natten istället för jag behöver mina timmars sömn för att vara pigg och glad. 
  • Juli2013

Jo tiden brukar ju flyta på, men bara det kunde bli jul skulle det underlätta sååå mycket! :)

För mig har det varit tillställningar i stort sett varje helg och så även denna helg.. Äter även levaxin och opererade mig för giftstruma i januari så jag tänkte skylla på dåliga värden... Hoppas det går hem :)

Tröttheten är hemsk och de sömnlösa nätterna är jättejobbiga! Men hoppas det vänder och att man kan börja slappna av lite...

• Laconian

Juli2013: Man kan ju köra med en ursäkt som ligger nära sanningen, att man försöker skaffa barn och inte vill chansa och dricka alkohol utifall man är gravid ;)  Eller att man startat en ny seriös träningsperiod och inte vill förstöra med alkohol.

Lillasyster82: Vi håller också på att renovera badrummet. Kan säga att det är pest och pina att vara utan toalett om nätterna ;) Inte så kul att gå ut i skogen och kissa mitt i kalla natten... Brrr...

TigerafLilja: Hur går det :/ ? Som fler sagt innan så visar ju tester på olika nivåer och de kan ju fortfarande vara relativt låga.. jag har inte vågar gjort ett andra test än. Ska göra ett nästa vecka för att "kontrollera" också...

Svar på tråden - bf juli 2013 -