Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

Brumma skrev 2012-11-13 17:35:10 följande:
    Äckelvarning... Jag har börjat känna att jag luktar... Det var likadant under förra graviditeten, får nån slags vidrig doft på flytningarna. Jag mår illa av min egen doft :( Så det blir till att duscha två gånger/dag samt inhandla intimvåtservetter... Blä!! Mår riktigt illa nu!!! Sorry för äckligt innehåll men vi ska ju "dela med oss" haha :)

Jobbigt när man inte står ut med sin egen doft, är ju inte så lätt att gå ifrån sig själv. Jag har i alla fall inte lärt mig att krypa ur mitt eget skinn... ;)

Hade du så hela förra graviditeten eller var det bara en period?
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-13 13:58:07 följande:
    Haha, akta dig så han inte blir skengravid

Har haft flera kompisar vars pokvänners MAGE fått sig en liten kula när mammans mage växt (kan ju ha med att göra att de sympatiäter, många, inklusive jag själv, äter ju för att slippa illamående...). Sen är det flera som ojar sig över ryggont.

Det absolut roligaste är att se två blivande föräldrar i samma "gravid position", händerna i korsryggen och med svank så magen putar lite extra. Ännu roligare om den ena av dessa blivande föräldrar är man

Hahaha, hade sett skoj ut! Får se vart det slutar.
  • Lillasyster82

Har gått på akupunktur regelbundet och hade fått en tid idag senast jag var där och inte visste att jag var gravid. Hon satte bara två nålar för ökad energi vilket jag även haft idag! Jag har orkat göra flera saker efter jobbet idag! *jippy* Hoppas det bara håller i sig ett tag...

Fick även reda av henne att om jag fick mycket besvär med illamående skulle jag höra av mig, akupunktur kan hjälpa så man mer eller mindre slipper det. Själv har jag ju inte haft några större bekymmer med det och så länge jag inte hade det så tyckte hon det var onödigt att störa kroppen. Hon berättade att personer som kommit till henne har fått remiss från läkaren till just akupunktur pga illamående. Tänke det kan vara värt att veta om ni har svårt med illamående och kräkningar.

Dax att sova, godnatt!

• Lillasyster82

I natt drömde jag att jag kunde känna den som växer i min mage. Det var hårt och stort som ett äpple - inte så stor än så den sparkade. Det var helt fantastiskt, längtar så till jag kan känna den på riktigt.

Tråkigare var det att vakna upp och inse att det faktiskt bara var en dröm men tog lite tid innan jag förstod...

Annars är allt bra med mig i skrivande stund.

• Lillasyster82

GRATTIS & VÄLKOMNA alla nyanlända till tråden!

Gravid92 skrev 2012-11-15 08:51:01 följande:
    Jag fick veta i måndags att jag är gravid, o enligt beräkningar på nätet så är det runt 22-25 Juli :)

Väntar första barnet o detta ska bli så roligt! Jag kommer att börja leva ett helt nytt liv:) 

Ja visst kommer man börja ett nytt liv, tycker det är jätte spännande! :)

Håller tummarna att det går bra men försöker inte oroa mig i onödan.
  • Lillasyster82
    KramKalas skrev 2012-11-16 17:35:26 följande:
    idag har jag o pappan varit på inskrivning på MVC.. och tid bokad för UL om 2½vecka.. ser sååå fram emot de.. att få se att de finns nåt där.. får ibland känslan av att jag e nog inte gravid utan bara lurat alla även om jag har symtom.. tror de blir mer verkligt när (om) vi får se ett litet hjärta picka

Sådär tänker jag också ibland, att jag bara lurat alla inklusive mig själv med att jag är gravid. Kändes dock lite mer verkligt idag när BM pratade om att vi skulle ha barn på vårt hälsosamtal. Dock gjordes inga tester men blir mer av det på inskrivningen den 4 dec. Känns skönt att det är på gång, kontakten med vården. :)
  • Lillasyster82
    Emiliah skrev 2012-11-17 13:34:00 följande:
    Vad avundsjuk jag blir på alla er som snart ska skriva in er och göra vul och ultraljud! själv får jag inte skriva in mig på mvc fören 19december! Vul får jag inte göra, och ultraljudet ska jag göra vecka18.varför får jag göra allt så sent? ska jag byta barnmorska tycker ni?

Ska ha min inskrivning samma dag som jag går in i vecka 11, vilket är den 4 dec. Ultraljudet kommer bli omkring v 18. Håller med om att det är en lång väntan även om min inskrivning inte känns lika långt bort längre. Så du är inte ensam men förstår din frustration.
  • Lillasyster82
    Laconian skrev 2012-11-17 18:13:42 följande:
    Jag skriver in mig 6 december, känns också som en evighets väntan! Jag får heller inte göra Vul och mitt ultraljud kommer säkert bli som sist, i vecka 19-20 där. Så länge utan att få veta någonting om pyret därinne!!! Jag bor i Falu-trakterna.

Bor också i det landstinget, söderut. :)
  • Lillasyster82
    Emiliah skrev 2012-11-18 01:29:40 följande:
    Ja det känns jätte jobbigt ! jag hinner komma in i vecka 15innan jag skriver in mig - känns inte någon roligt. Ser många som skriver in sig redan runt vecka 8 avis man kan bli Jag vill skriva in mig nu nu nu! och se lilla pyret

Vet du om det alltid är inskrivning runt v15 i det landstinget där du bor? Är det bara en tillfällighet just nu? Tycker du kan fråga BM varför du får inskrivning så sent, måste ju finnas en förklaring. Är det så att du haft önskemål att få gå till en viss BM och det inte fanns någon tidigare tid? Oj, vad många frågor det blev...

Du ligger 2 veckor före mig om du är i v 15 den 19 dec, innebär det att du har bf i juni (gör inget att du är i denna tråden om det stämmer, är bara nyfiken).
  • Lillasyster82
    Älskadelillaliv skrev 2012-11-19 14:32:24 följande:
    Hoppar ur då jag fick MF bekräftat idag i vecka 4. Nya friska tag så fort mensen kommer. Lycka till alla nu.

:'( Kram
Svar på tråden - bf juli 2013 -