Inlägg från: Laconian |Visa alla inlägg
  • Laconian

- bf juli 2013 -

Hur ska man orka jobba idag?? Mår illa så jag dör snart!!! Ursäkta klagandet men det är så jävla jobbigt nu.. fy fan!

• Laconian
    9111N skrev 2012-11-15 10:07:43 följande:
    hoppar in här jag med, vet dock inte riktigt helt säkert vilket datum i juli det blir ännu men räknat 9 juli tillsvidare, har oregelbunden mens därför jag inte vet. Tog test pga halsbränna och illamående och visst var jag gravid kunde jag säga till mig själv 5 test senare haha.

Detta blir andra barnet, har en dotter sen innan som blir 1 år nu på lördag så blir tätt mellan barnen.
    Glad
    vi får också tätt mellan våra två, sonen är 1 år så det kommer bli knappt 2 år mellan men det var så vi ville ha det :)
  • Laconian
    Håjma skrev 2012-11-16 06:32:07 följande:
    Hur står ni andra ut?
    Jag måste få gnälla, bara lite. Jag döööör. Jag är så trött hela tiden. F m går bra på jobbet, sen kör det i gång, all mat luktar skunk, illamåendet plågas och jag blir så trött. Kan ju inte gå hem kl 14 varje dag ;)
    Massa möten och annat stressigt.... Nån m bra tips på små saker att knapra på som är diskret och inte misstänkt? Har bara berättat för en på jobbet plus min närmaste arbetsledare.
    Hahaha jag känner likadant !  Nu har det blivit liiite bättre med illamåendet, har börjat med vitaminer så vet inte om det har med det att göra.. Mitt bästa tips är att dricka vatten eller samarin/ramlösa/vichy-vatten, mycket effektivt för min del. Får man i sig salt och vätska som verkar hjälpa lite iaf. Mot yrseln har jag inte hittat nån hjälp mer än att sitta o ta det lugnt en stund =)
  • Laconian
    Emiliah skrev 2012-11-17 13:34:00 följande:
    Vad avundsjuk jag blir på alla er som snart ska skriva in er och göra vul och ultraljud! själv får jag inte skriva in mig på mvc fören 19december! Vul får jag inte göra, och ultraljudet ska jag göra vecka18.varför får jag göra allt så sent? ska jag byta barnmorska tycker ni?
    Jag skriver in mig 6 december, känns också som en evighets väntan! Jag får heller inte göra Vul och mitt ultraljud kommer säkert bli som sist, i vecka 19-20 där. Så länge utan att få veta någonting om pyret därinne!!! Jag bor i Falu-trakterna.

• Laconian
    Fiamedbarn skrev 2012-11-17 13:10:24 följande:
    Jag undrar om någon har fått förändrade smakupplevelser? Jag brukar äta baby-bel-ost emellanåt och gillar den för att den är krämig om mild, påminner lite om hushållsost till smaken. Men nu har jag prövat den vid två olika tillfällen och den smakar jättestarkt, beskt och konstigt...som gammal stark dansk ost med en blandning av gammalt blomvatten. Mycket märkligt! Någon som haft liknande upplevelser?
    ja det där slängs om direkt när man blir gravid. Man är känsligare för lukt och smak av någon anledning så man känner lätt om något smakar konstgjort eller beskt som man annars inte tänkt på. Kanske är det för att man ska vara vaksam på saker som smakar konstigt, från förr i tiden eller nåt :P
  • Laconian
    Älskadelillaliv skrev 2012-11-19 14:32:24 följande:
    Hoppar ur då jag fick MF bekräftat idag i vecka 4. Nya friska tag så fort mensen kommer. Lycka till alla nu.
    All lycka och kramar till dig!!
  • Laconian
    Fiamedbarn skrev 2012-11-19 16:06:38 följande:
    Jag har ökad molvärk, ont i ryggen och är på allmänt risigt humör. Tyckte bara att nån borde veta det
    hahaha ja risigt humör har jag med, mina elever frågade idag när jag snäste av ett "bus": Är det såna där hormonsvängningar nu eller?" 
  • Laconian
    smööla skrev 2012-11-19 20:53:26 följande:
    Idag va jag på vul och fick se "lilla hjärtat" ticka så fint :) Har ömma bröst och illamående varje kväll..men de är de värt!;)
    Åh vad skönt att få se att pyret lever!! Man får ju utgå från det men så länge man inte sett nåt tror man ju heller inte på det.
  • Laconian
    Juli2013 skrev 2012-11-20 19:42:56 följande:
    Åhhh!! Är hemma och sjuk - hostar och snorar! Imorn är jag hemma tredje dagen och börjar bli liiite smått rastlös!! Tiden går så sakta, kan det inte bli jul snart! Hur gör ni andra för att få dagarna att gå utan att tänka på hur sakta allt går???

Kanske bättre att jobba, samtidigt som jag tycker det är hemskt att gå och må illa på jobbet...

Det var länge sedan jag skrev här, men jag följer allt för att höra hur det går för alla :)
    mina veckor rullar på bra ändå, jobbar 75 % och har en liten på 1 år här hemma att sysselsätta mig med ;) illamåendet har gett med sig nu, men matlusten är inte stor. Inget smakar riktigt bra. Jag längtar så jag dör till ultraljud men det känns långt borta, är i vecka 10+3 än bara. Så tiden dit går väldigt sakta!
  • Laconian

juli2013: jag tecknade gravidförsäkring förra gången och tog den som kostade pengar (1000 blev sjukskriven med foglossning och då får man ett engångsbelopp på just 1000:- så den gången gick det jämnt upp ;) Ska absolut ta en nu också! Vet inte hur en vanlig olycksfallsförsäkring täcker om man ramlar när man är gravid osv..

Svar på tråden - bf juli 2013 -