• faglin

- bf juli 2013 -

xandrizzz skrev 2013-07-03 18:02:36 följande:
    Natten till 24 Juni föddes Liam med akut kejsarsnitt då jag fick havandeskapsförgiftning i v 36+1  men nu är vi hemma och mår bra allihop :) 

Grattis!!
  • faglin
    Laconian skrev 2013-07-03 19:06:41 följande:
    Det blev bebis efter att jag sist skrev. När vi kom in var jag öppen 8 cm !!! Hade jag aldrig trott så körde utan epidural denna gång och allt gick jättebra!

Sitter nu äntligen hemma med en lillebror som ska heta Hayden ('Hejden'). Föddes tisdag kl 3.14

Grattis till Er som också hunnit ploppa ut era juveler medan jag varit på BB =) Underbara liv!

Nu håller vi tummarna för er andra!
    grattis!
  • faglin
    Benjimom skrev 2013-07-04 12:55:17 följande:
    Jahopp då ska man bege sig in till förlossningen nu alldeles strax för att ta lite provet och se så det inte är en havandeskapsförgiftning som ligger och spökar.
    Känner mig inte alls pepp.  
    Lycka till!!
  • faglin
    Angelica skrev 2013-07-04 19:00:29 följande:
    Nu kan bebben komma när som sa BM idag. Långt ner och fixerad. Med mina kraftiga värkar också trodde hon den kom inom en vecka.

Så har min bm sagt i flera veckor men inget på gång här inte! Tre dagar kvar till bf och han har varit fixerad i en månad iaf. Andra barnet dessutom. :) Vilken vecka är du i? Barn sen tidigare?
  • faglin

Den 9 juli klockan 12.39 kom vår lilla kille! Barnmorskans försök till hinnsvepning (som enligt henne inte gick eftersom jag inte var öppen nåt) måste funkat för värkarna startade en halvtimme efter att jag gick därifrån och 24 h senare var han ute! :) 52 cm lång och 4280 g tung. :)

Bröderna!

• faglin
    majsis08 skrev 2013-07-11 21:18:24 följande:
    igår morse kl 9.40 kom majas lillebror till världen=) 3580 gram och 50cm lång han kom 11 dagar innan bf !! hoppas de tittar ut mer bebisar nu:)åhh grattis faglin=)

Grattis själv! Lyx att få föda innan! Min kom två dagar efter bf!
  • faglin
    Soullight skrev 2013-07-16 19:27:19 följande:
    Hinnsvepningen avklarad och jag var öppen 4 cm med buktande hinna. Det blödde lite efteråt och jag fick kraftiga sammandragningar som kom tätt men sen lugnade det sig igen och här ligger jag hemma i sängen o bara väntar på att ngt ska göra ont :/. Segt som sirap!!!

Vad segt!! Min bm försökte göra hinnsvepning på mig men det gick inte sa hon eftersom tappen var kvar och det var stängt. Men fick värkar en halvtimme efter att jag gått därifrån och de blev värre och värre och ett dygn senare hade sonen kommit! :) Han kom två dagar efter bf. Håller tummarna att det funkar!!
  • faglin
    Carror skrev 2013-07-16 21:16:47 följande:
    Dom tog hål på hinnorna 15.30 och ca 18.50 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm
    grattis!!
  • faglin
    Brumma skrev 2013-07-19 07:04:44 följande:
    Nu är vår kotte här :)
    Vattnet gick redan natten till tisdag, och värkarna började natten till torsdag.
    Med första barnet gick jag hemma i två o ett halvt dygn med förvärkar så jag räknade med lång tid - men hann knappt in till förlossningen denna gång...
    Huvudet var redan "i gången" när jag kom fram eftersom krystvärkarna satte igång hemma - o vi har en timme till sjukhuset..
    Väl framme tog det ca tjugo minuter innan liten var ute :)
    En liten kille på 3700g o 50cm :)
    grattis! och vilken tur att ni hann fram!
  • faglin
    LindaLo skrev 2013-07-20 12:55:34 följande:
    Igår morse 04.47 kom äntligen vår prins ut till oss. Förlossningen gick väl inte helt lätt men nu är han somsagt här, är världens lyckligaste just nu. Och grattis till er andra som ligger och myser med era juveler.

Grattis!!
  • faglin
    Angelica skrev 2013-07-26 14:55:02 följande:
    Åkte in oanmäld 24/7. En liten gosse föddes på kvällen samma dag. Snabbt förlopp.

Grattis!!
  • faglin
    Benjimom skrev 2013-07-26 15:28:13 följande:
    Kan tillägga att jag tog en lång varm dusch men dom avtog inte då heller. 

Hoppas det är på gång!! :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -