Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

Ello1 skrev 2012-11-20 18:39:40 följande:
    Heeej! 

Jag är också beräknad i mitten av juli! Första barnet=)

Som student så har jag lyxen att kunna vila på soffan med skollitteraturen, och har inte så mycket föreläsningar. Men jag känner faktiskt ingenting... förutom ömma bröst. Nästan lite tråkigt haha..

Någon som har berättat om nyheten till utomstående än? 

Har berättat för några nära vänner och nu i helgen har jag börjat berätta för närmsta familjen. Jobbet får vänta till efter nyår någon gång.
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-22 10:07:25 följande:
    Har precis varit på VUL, oplanerat :) Fick en blödning häromdagen och fast jag vet det är normalt så har jag några dåliga erfarenheter i bagaget vilket fick mig att oroa mig. Men fick se ett tickande liter hjärta :) Pyret mättes till 7+0, och BM hade beräknat mig till 7+2 så det stämde bra :) Är sååå lättad o glad :) Mitt inplanerade VUL är nästa vecka, så får snart se liten igen :)

Skönt att allt såg bra ut! När man väl se/höra hjärtat ticka, är det inte då större chans att allt går bra hela vägen då?! Spännande att få se lilla pyret snart igen! Själv ska jag ha inskrivning snart (1,5 vecka kvar) men antar att jag inte får se och höra något så... Får ibland känslan av att jag inte är gravid och att jag bara fått för mig det och så kommer det upptäckas på UL typ i v 18 att det inte är något...
  • Lillasyster82
    Lillan82 skrev 2012-11-23 08:57:47 följande:
    Någon mer som har fått cravings ? Min nya "last" är rödkål. Fick ett sånt Sug efter det igår så mannen fick köpa hem. Åt en djup tallrik och bara gottade mig framför tv n.

Nej, har inte fått några cravings än, känner bara avsmak för viss typ av mat bara jag tänker på det. Härligt att få cravings för rödkål och inget värre... ;)
  • Lillasyster82
    ma201206 skrev 2012-11-22 18:17:12 följande:
    Tror ni att man måste göra ett VUL, jag tycker inte om den metoden. Fick göra den förra gången, då vi misstänkte missfall. Varför får man inte välja? Dom  på sjukhuset sa att man inte gör vanligt UL längre. Stämmer det?

Jag kommer göra ett vanligt UL men det är ju längre in i graviditeten, runt v 18-19. Vad jag vet för tillfället kommer jag inte få göra något annat, inget VUL som det ser ut just nu. Nu är jag inte insatt i detta men VUL gör man väl bara i början av graviditeten om man varit med om något i tidigare graviditet eller misstänker att allt inte står helt rätt till, eller?!
  • Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-11-21 09:21:46 följande:
    Jag skulle också vilja vara i vecka 11 nu, helst längre.. Men jag försöker ta var dag som den kommer.. Ser fram emot att gå in i vecka 9 imorn :)Är det någon här som tecknat gravidförsäkring?

Mina planer är att göra det, att täckna en grav.försäkring men har inte haft så bråttom än. Var först ganska långt in i graviditeten man kunde få ut något så därför har jag bestämt mig för att avvakta lite. Känner inte för att betala in och sen så kanske det går snett och då måste vi orka få pengarna tillbaka osv. Har i alla fall börjat kolla upp vad det är som gäller och olika typer av graviditetsförsäkringar.
  • Lillasyster82

Har nu varit på inskrivning och allt såg bra ut, det jag fick svar på där och då. BM var nöjd med sockret, järnvärdet, blodtryck och urinprovet. Vi var även nöjda med henne. :)

Vi hade tänkt göra KUB men i mitt landsting måste mamma var 35. Så ska vi göra det måste vi göra det privat och då blir det genast en längre resa... Ska fundera över det.

När jag varit hemma en stund så ringer BM, gissa om jag blev förvånad. Då föreslår hon att vi får komma på VUL på lucia så vi kan säkerställa hur långt jag är gången eftersom jag har oregelbunden mens. Ska även få träffa en läkare som ska prata om riskerna med att vara gravid och överviktig (på förfrågan av mig). När vi gick från BM trodde vi att vi inte skulle få se "Tjorven" förrän kring v18 så detta var en glad överraskning! :) Det är alltså inte rutin i Dalarna att göra VUL.

Ska bli spännande!

• Lillasyster82
    Emlan01 skrev 2012-12-04 22:04:12 följande:
    Hej! Finns de plats för en till ? Helt ny här och väntar första barnet.. Bf 4/7

Hej!

Självklart finns det plats för fler, är bara att hänga på! :)

Välkommen och Grattis!    
  • Lillasyster82

Köpte mig ett par mamma strumpbyxor på HM, använder dem idag och vad underbart skönt det är att inte ha något som klämmer på magen. Ser framemot den beställningen jag gjort på http://www.greatestmom.se. Borde komma inom kort men har tagit lite längre tid än vad det skulle ta men de har varit informativa och frågat om jag ville ändra beställningen för att få sakerna tidigare och sen har jag även fått viss kompensation för det. :) Hoppas bara det passar när det väl kommer...

• Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-12-11 09:12:43 följande:
    Vilka köpte du? De som är "tunnare" på magen?
    mina gick sönder på magen redan efter första toabesöket på dagen Obestämd
    Blev ett par naturvita med "flätat" mönster, fanns även i flera andra färger men inte i min storlek. 
    Dessa var inte tunnare på magen, låter märkligt att ha olika tjocklek vid magen och på benen...
    Hoppas mina håller bättre...! 

• Lillasyster82

Bara några timmar kvar till VUL för att kolla hur långt jag är gången. Börjar bli lite nervös, håller tummarna att allt kommer se bra ut, får se/höra ett hjärta slå och att de inte flyttar mig bakåt i tiden... Jag som är så otålig i min natur vill inte behöva gå tillbaka en vecka nu när jag tror jag är i v 12. 

Tror jag börjar känna livmodern också, känns hårt och är något som inte varit där förut. Lät även min man känna efter min upptäckt och han kunde bara instämma. :)  

Återkommer med hur det går för oss...   

Svar på tråden - bf juli 2013 -