• vinkel

- bf juli 2013 -

Vi hade ett pojknamn som båda gillade och nästan kallade magen för :)
    Men det verkar bli en flicka här, så nu får vi tänka lite till, hehe

• vinkel
    KramKalas skrev 2013-04-06 10:23:16 följande:

vad har ni andra tänkt skaffa för barnvagn? var över till sverige (bor på Åland) i torsdags med sambon och kikade runt på vagnar.. dock är det en djungel :)

Här blir det brio smile eller bugaboo buffalo
  • vinkel
    Gravid92 skrev 2013-04-08 09:12:59 följande:
    Välkommen vecka 25 o fyf*n va ont jag har överallt :( 
    Trist med smärta :(
    Men härligt med v 25!
  • vinkel

Vad är bra/kul sajter på nätet att handla kläder/grejer till bebisen?
    Typ jollyroom.

• vinkel
    isolde 79 skrev 2013-04-14 19:33:53 följande:
    BF 28/7, ska ha första besöket hos bm imorrn och lyssna på hjärtljud! Blir så spännande!!
    Imorn första besöket för mig med :) Ska bli jättespännande!
  • vinkel
    Laconian skrev 2013-04-14 21:42:45 följande:
    Tips på vad ni tycker är oumbärliga saker att ha redo i BB-väskan? Eller bästa tips att ta med  sig som man lätt glömmer?

Mitt är hårsnodd!!! Har långt hår och det är ett helvete att vara utan när man ska föda fram ett barn och svetten rinner :P
    Har inga egna tips eftersom det är första barnet här, men hårsnodd var ju ett guldtips!!
  • vinkel

Besöket hos barnmorskan gick fint. SFmått 23,5, precis på kurvan. Bebisens hjärtslag 150/min. :)
    Nästa besök inbokat till mitten av maj. Har även fått tid för glukosbelastning.
    Föräldragrupp verkar det inte bli något med eftersom den barnmorskan de anställt för att täcka min ordinarie barnmorskas tjänst (hon är mammaledig) ska sluta och de har dåligt med folk i sommar. Känns tråkigt faktiskt, men men..

• vinkel
    KramKalas skrev 2013-04-17 06:43:08 följande:
    Har ni andra sammandeagningar? Har haft mycket senaste veckan.. Ska dock till bm i morron så ska ta upp det då.
    Ja, sammandragningar varje dag i princip. Både i vila och när jag jobbar. Kan vara både stående och liggande. Men de gör inte ont, bara känns.
Svar på tråden - bf juli 2013 -