Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Juli2013 skrev 2012-12-08 08:48:25 följande:
    Någon som vet om det är säkert att äta leverpastej? Jag är helt galen i det och oboy nu! Vet att man inte ska äta lever...
    Leverpastej innehåller inte mycket lever och är bra att äta, nyttigt och innehåller järn. Ät på bara

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Kramp i livmodern kan man få när livmodern växer. Växtvärk.

Har två gosekillar hemma, vi körde i diket efter vi satt dottern på skolbussen, ingen telefon hade jag. Men många stannade och maken skulle ringa bärgare, när inte första kunde slutade han ringa. Som tur var stannade en kille med lastbil och drog upp oss. Lite chockade är vi fortfarande och yngste sonen på 3 år gråter lite då och då. Nu säger han att han gråtit klart

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-12-10 17:19:00 följande:
    längtar till ultraljudet! någon mer som ska ta reda på om det är tjej/kille vid ultraljudet? Denna gång ska vi kolla, förra var en överraskning så nu vill vi prova att veta hur det känns =) + att jag är ALLDELES för nyfiken denna gång!
    Vi gjorde det senast och kommer göra det även nu. 
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Juli2013 skrev 2012-12-10 18:49:43 följande:
    Har blivit så orolig över toxoplasmis då jag gjort rent i kattlådan och ätit rött kött...! :(

Någon som har någon erfarenhet? Borde jag vara orolig?
    Jag har ätit rött kött, och gjort rent kattlådor. God handhygien efter kattlådan då klara du dig. Tvätta med tvål och vatten och sen sprita.

Jag brukar ofta tänka mig undra hur mamma eller mormor gjorde när de var gravida. Det sunda förnuftet är en bra måttstock på vad man bör och inte bör göra

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Om röt kött har jag fått från läkare att äta rött kött pga att jag har järnbrist. Men min bm sa att jag inte ska äta det ofta. Hur kul är det att äta grått kött?

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Vill bara påminna om MUSIKHJÄLPEN önska en låt och hjälp barn att få rent vatten. Mina stora barn avstår från lördagsgodis och önskar en låt var istället.

Finns även auktioner via musikhjälpen, kanske hittar ni någon rolig julklapp där 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag är visst inte immun mot rödahund och järndepån som ska vara omkrin 60 var på 11. Nu knaprar jag mer järn än innan. Men blodsocker och blodtryck vara lågt och fint

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Vill inte skrämma någon. 
    Jag jobbar på en träningsärskola, många av de diagnoser och "fel" barnen har syns inte via KUB, FVP eller UL. För att inte känna en "falsk trygghet" väljer vi bort allt utom UL.

Har börjat äta mer järn och magen la av efter första tabletten.

Har slagit in en julklapp till mina barn, i den ligger n liten body och mössa och ett brev. De som är hos oss när de öppnar den klappen kommer få veta då, resten får fråga om jag blivit tjock eller om vi väntar tillökning. Så kan det gå om man är tjurig och vägrar vara där det är allergianpassat.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Kan tillägga att svärföräldrarna har katt och svärmor röker inne. Jag och dottern tål inte katt och jag och två av barnen har astma och sen har vi mjölkallergi och tomatkänlighet. 
    Min svärmor säger att vi inte känner av katten för katten gömmer sig. Röker hon inne och ingen ser känner vi inte det. Hon gömmer hyacinter bakom soffan. Det man inte ser känner man inte av

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Nu har jag jullov. Sista muntliga förhöret idag. Hade en 3åring som klättrade på mig och sjöng, var tvungen att ursäkta mig för att kräkas. Jag tror jag kommer få ett A *ironisk*

Ha ha, kan bara  skratta åt allt, försöka göra köttbullar idag till julafton. Hitta en julklapp till en kompis och kanske köpa gran.

Nu ge mina höstblåsiga killar frukost  

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -