Inlägg från: majsis08 |Visa alla inlägg
  • majsis08

- bf juli 2013 -

va in till falun ikväll för jag har haft ont i magen idag och igår kräktes jag:( och blodtrycket va förhöjt till 125/90 sen fick jag göra en ctg-kurva under 40 minuter!! och tydligen hade jag förvärkar var tredje minut så fick träffa läkare som gjorde vaginalt ul för att se om jag öppnat mej men det hade jag inte:) så fick order om att vila för än vill vi inte ha bebis!!

• majsis08

tack ja nu blir det mkt vila!! ja det blev jag!! jag har också tagit bort cellförändringar på tappen brumma kan det påverka att de sätter igång tidigare?

• majsis08

Soullight:lycka till denna gång:)
    vinkel: det får man kolla via ultraljud lr om en barnmorska gör en gynundersökning och kollar om man öppnat sej :) men läkaren sa till mig att man gör inget åt det om man inte öppnat sej mer än 2,5 cm... för man kan va öppen bra länge innan förlossningen:)

• majsis08

jag får också sammandragningar när jag vilar men min bm sa så länge dom inte blir mer smärtsamma så är det lungt :)

• majsis08

igår hade mina underbara vänner babyshower för kommande bebis:)en rejäl överaskning och mycket fina grejer till bebis och så hade dom gjort en jättefin blöjtårta:) hoppas ni mår bra själv har jag mycket förvärkar !!

• majsis08
    Fåret Shaun skrev 2013-06-06 19:27:00 följande:
    Min bebis väger troligen omkring 3kg, med tanke på att de varit längre än 50cm så något mer. Min bm sa till mig att om jag får mycket sammandragningar och värkar ska jag försöka röra mig för att sätta igång en förlossning. Fått läkartid för att prata om en igångsättning

jag förstår dej jag fick min dotter i vecka 36+3 och hon vägde 3120gram och jag är livrädd att gå över tiden denna gång och få en jättestor bebis !!
  • majsis08

nu måste jag klaga lite... fy fan va less jag är på att va gravid nu:( jag e konstant sur just nu !!

• majsis08

går in i vecka 37 imorgon (36+0) och är redan less;P men de beror nog mkt på mitt humör just nu !! men mitt första barn kom i vecka 36+4 så jag hoppas att bebis vill ut lite tidigare:P

Svar på tråden - bf juli 2013 -