Inlägg från: Laconian |Visa alla inlägg
  • Laconian

- bf juli 2013 -

Mamma till busfrön skrev 2013-01-14 19:25:40 följande:
    Jepp äckliga flytningar. Tydligen vanligt under grav. Har dock inte haft det med mina andra barn

ja jag med, känns som att man läckt vatten eller blodat sönder hela dagen! Helt otroligt att man ska behöva oroa sig för nåt hela tiden.
  • Laconian

jag var på ultraljud idag och fick mitt BF framflyttat en vecka. Vi fick också veta att vi väntar en pojke, det syntes så tydligt att jag såg det själv innan hon på ultraljudet sa nåt :D
    Nu kan jag känna mig lugn resten av graviditeten, har varit så nojig =)  Grät lika mycket denna gång som förra ultraljudet!

• Laconian

MalinTherese: ja jag har foglossning from hell. Rör dig långsamt när du vänder dig och ha alltid en kudde mellan knäna när du sover! Annars ska du också ta det lugnt på dagarna, inga promenader, rör dig långsamt, klä på dig sittande så du inte balanserar på ett ben i taget!

• Laconian

Gå till läkare och se till att få sjukskrivningspapper. Jag gjorde det förra graviditeten då jag jobbade på ICA maxi. Kunde varken gå i alla trappor, bära saker eller röra mig snabbt. Var kassaledare och dom får aldrig sitta förutom på rasten.

Nu är jag lärare så har svårt att tro att jag får sjukskrivning denna gång när jag "bara" går. Vi får se om detta blir värre, då ska jag iaf försöka. Inte värt att slita sönder kroppen för jobbets skull! Man behöver krafterna senare

• Laconian
    Musungen skrev 2013-01-23 12:59:54 följande:
    Va långsamt januari går!! :)
    Ja men snart är det slut :) 1 vecka kvar av denna tråkiga månad :P
  • Laconian

Vi kollade denna gång men ångrar mig nu, aldrig varit så osäker på ett svar någonsin :S När vi inte tog reda på så var jag lugnare, nu är jag nojig: "Såg dom rätt?" "Kan vi planera att det är en pojke?" osv...

Men det är ju då jag som känner så här, jag som inte litar på så många människor mer än min man ;)

• Laconian

Erfarenheter från Faluns ultraljud eftersöks- brukar de ha rätt när de avgör kön ? Inställd på det som de sagt och handlat lite därefter nu ;)

Fick panik-känsla häromdagen när jag fick för mig, att "nä det är fel, dom har sagt fel kön!" Hormoner, noja eller vad kallar man detta? Någon som vet säkerheten i barnmorskors (och speciellt i Falun-Dalarna) "gissningar" vid ultraljud?

• Laconian

Jag tyckte nämligen barnmorskan var väldigt stressad och snabb i undersökningen i efterhand, dels för att vi sa att vi hade kort parkeringstid men jag påpekade också att mannen kunde i så fall smita iväg och lägga i mera om det skulle behövas...Hon sa att hon var "så säker så att hon vågade säga"
     Hm... tur att bebisar kanske gillar alla färger ändå ;)

• Laconian

Vi (eller jag :P ) har beställt lite roligare bebiskläder i 50-56 då förra gången blev allt vitt, beige och brunt. Vi har även investerat i ett babynest som vi ska prova och se om det fungerar bra. Förra nissen låg mellan oss på en längre kudde och det var smidigt att lyfta över till spjälsängen på den kudden :) men nu vill vi prova babynest

• Laconian

Jag har inget illamående kvar och klarar av att äta det mesta igen. Det som är kämpigt för min del är foglossningen som gör att jag går som en zombie/anka.. att jag dragit på mig ryggskott gör inte synen av min gångstil sämre :P kollegorna tycker synd om mig som haltar fram i skolkorridorerna men än så länge går det i alla fall..

Första gången kände jag inget av sparkar och dylikt förrän någon gång efter ultraljudet. Denna gång har jag anat några buffar men inte förrän nu i vecka 21. Har moderkaka i framvägg som blockerar enligt ultraljudet så det där är nog beroende på hur bebis och alla tillbehör ligger i magen = )

Svar på tråden - bf juli 2013 -