Inlägg från: Benjimom |Visa alla inlägg
  • Benjimom

- bf juli 2013 -

Angelica skrev 2013-07-23 11:47:24 följande:
    Här verkar det vara på gång. Blöder lite lätt och kraftiga värkar var 12-15 min. Ringt till förlossningen men de ville inte ha mig där förrän jag knappt kunde stå på benen.
    Va roligt att det verkar vara på gång =) 
    Men jobbigt att dom inte vill ta emot, hur är det med plats nu då? Ingen risk att du måste åka långt?
    Lycka till 
  • Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-23 14:53:47 följande:
    Nu verkade det som om de hade plats.
    Va skönt =)
  • Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-26 14:55:02 följande:
    Åkte in oanmäld 24/7. En liten gosse föddes på kvällen samma dag. Snabbt förlopp.
    Grattis! =)
  • Benjimom

Nu börjar jag bli fundersam, hade sammandragningar i stortsett hela natten, inte smärtsamma men så dom störde sömnen. 
    Sen under dagen har det fortsatt och börjar kännas mer och mer men ändå hanterbart. Dom kommer oregelbundet så jag vet inte om det bara är förvärkar eller om något är på g.  Är bf+5 idag

• Benjimom

Tyvärr hände det inte så mycket mer, fortsatte ha sammandragningar som gjorde ont men inget mer.
    Idag fick jag åka in till förlossning för kontroll då jag inte kunnat sova på flera nätter pga sammandragningar och smärta.

Slutade med att jag fick starkare värktabletter och en sömntablett att ta till kvällen samt en hinnsvepning!

Så nu hoppas jag på att hinnsvepningen kommer skynda på det hela lite, bf+6 idag. 

• Benjimom

Den 30/7 kl 21:36 (BF+9) föddes min lilla pojke 4025gram och 52cm lång <3 
    Va en snabb förlossning igen, kom in strax efter 20, så va ca 1,5 tim på förlossningen =) 
  • Benjimom
    Brumma skrev 2013-08-02 11:27:08 följande:
    Benjimom - stort grattis!!
    Tack =) 

Hur går det för er alla?

Här ammas det konstant. Har fått så otroligt ömma bröst nu så det inte är klokt.
    Och jag va panikslagen över min viktuppgång under graviditeten. Gick från 58-59kg till 84 dagen innan förlossningen.
     Va jätte rädd att inte bli av med någon vikt efteråt. Men idag ställde jag mig på vågen och den visade 69kg =)
    Va underviktig innan så min sambo har bett mig att helst stanna på 62 och absolut inte gå under 60. Så att nu iaf vara under 70 sträcket känns otroligt skönt =) 
  • Benjimom

Här har man åkt på infektion i livmodern =( Har nu gått på antibiotika i fyra dagar. Känns tungt men smärtan har iaf lättat lite. 

• Benjimom
    LindaLo skrev 2013-08-18 18:59:46 följande:
    Men fy, det låter inget trevligt, krya!!!!
    Tack =)
    Snäcki skrev 2013-08-19 03:11:46 följande:
    Usch vet hur du har det har precis avslutat min antibiotika:(. Krya på dig.
    Ja de är inget kul alls. Och man blir ju inte världens gladaste mamma när man går runt och har ont och är trött. Tack =) Hoppas du mår helt bra nu iaf och slipper något strul framöver =)
  • Benjimom

Ikväll ska jag ta sista antibiotika tabletten, men eftersom jag fortfarande känner mig lite öm och hade ont senast igår är jag lite rädd att det inte ska ha försvunnit helt =/ Hoppas dom ringer på måndag om återbesök för att se om det gått över.

Svar på tråden - bf juli 2013 -