Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

Förresten, har också börjat känna av de där flytningarna. Inte att jag har så jätte mycket med de luktar inget vidare... Ska testa det där tipset om att använda sig av intimolja för att tvätta sig, ska bara ta mig till apoteket, tack för tipset!

• Lillasyster82

Var ett tag sen jag skrev här men har läst dessto mer... Allt är i alla fall bra med mig (bortsett från att jag dragit på mig en förkylning/influensa) och krabaten. Fick se krabaten idag och det var helt otroligt. Blev tillbakaflyttad så beräknad BF är nu 4juli, tidigare 1juli. Kollade inte könet och planerar inte göra det heller.

• Lillasyster82
    LindaLo skrev 2013-02-04 19:20:09 följande:
    Ligger oxå däckad med influensan, har aldrig varit så sjuk som jag är just nu. Ska försöka kurera mig till onsdag då vi har ul det vill jag inte flytta på.

Förstår dig. Jag och min man tog varsina två alvedon och åkte iväg. Inget vi brukar göra, smärtlindrande brukar vi bara ta om vi inte kan sova på grund av smärta/feber vilket är väldigt sällan. Men ville så gärna iväg och kände också att det vore onödigt att få betala för detta besöket för att vi inte kunde komma och inte hunnit avboka i tid.

Hoppas att du kryar på dig!
  • Lillasyster82

Det ändå vi köpt hittills är en tröja fast fick ett sms av en vän som har lite större barn om att de hade prylar de ville bli av med, passar mig perfekt. Sen kommer jag få ärva kläder från systersonen och en amningskudde. Funderar på att sy mig ett babynest, verkar inte så svårt men en smart pryl.

Sen har vår tanke varit att ta mycket efter hand när vi inser att vi är i behov av vissa saker istället för att köpa allt innan och inse att vi bara behövt hälften, så vi känner nu sen får vi se hur det blir.

• Lillasyster82

Kände också sparkarna utan på i torsdag, även min man fick sig en spark. :) Vilken häftig känsla. Har själv känt vid ett tillfälle till efter det. Känns otroligt bra med rörelserna i magen varje dag, tyckte var lite jobbigt tidigare när det kunde ta flera dagar mellan varje gång jag kände något.

• Lillasyster82
    Angelica skrev 2013-02-25 13:05:12 följande:
    Har sån halsbränna och vet inte vad jag ska köpa för medel mot det. Har inte känt lillen på några dar. Så nu tror man det värsta. Det här blir en lång vecka för mig. UL nästa torsdag. Känns som en evighet när man är orolig.

Förstår din oro! Har inte själv känt igår och inget här på morgonen heller, inte speciellt lång tid men saknar rörelserna när man nu vant sig vid det. Bara för jag skriver det så kände jag en spark. Flört Någon som försöker tala med mig tror jag...

Hoppas du snart också får känna av dem igen, det lugnar så mycket! Skönt att du ändå förhållandevis snart har UL, får berätta hur det gick!  Solig  
  • Lillasyster82

De senaste veckorna har jag också varit typ konstant hungrig. Min man skakar bara på huvudet när jag säger att jag är hungrig efter att vi ätit en ordentlig middag för bara någon timme sedan. Hungern varierar dock lite från dag till dag.

Sen jag fick reda på min grav har jag gått upp ca 4kg men ser jag till lägsta vikten har jag gått upp ca 6kg. Inte så farligt men konsten är nu att inte låta det skena iväg vilket känns som det skulle kunna vara lätt om jag får fortsätta att må bra och inte ha något stopp/mättnadskänsla! Får se vart det slutar...

• Lillasyster82
    Brumma skrev 2013-03-11 09:10:30 följande:
    Det är kanske lite tidigt men..
    Jag har favoritat den här tråden, för den kommer att vara bra att ha om ett halvår (herregud vad tiden går fort) när det är dags för smakisar o att börja fundera på bebismat...
    Jag lagade nästan allt hemma åt sonen, storkokade o frös in i "isfack" och lade sedan i fryspåsar.
    Smidigt, billigt o man vet vad barnen får i sig..
    I denna tråden har jag fått massor av nya smaker att testa på nästa barn Skrattande

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m61295837.html

Som du säger lite tidigt men vilken bra tråd när det väl gäller! Har också favoritat denna! :)  
  • Lillasyster82
    sunny skrev 2013-03-11 15:42:43 följande:
    Je nej jag förstår inte heller hur man kan lägga ner massor med tid på att "banta" under graviditeten. Visst behöver man inte vräka i sig och man vet ju oftast vad man själv mår bra av osv, men banta.. nej inte okej. 
    Jag är extremt sötsugen nu för tiden och det är lite småjobbigt just för att jag inte vill vräka i mig massor med socker som jag vet att jag inte mår bra av. Men samtidigt är det såååå svårt att stå emot ibland.

Ja jag har också svåra problem med ischias/fogar och kan inte heller gå så speciellt mycket eller långt så mina dagliga promenader är tyvärr bara att glömma :/  

Struntsamma bara barnet mår bra! Även om det är påfrestande att man är så handikappad..  

Känner igen det där med sötsuget... Har skenat iväg totalt och som du säger så mår inte heller jag bra av sockret men så svårt att motstå. Ska försöka motstå sockret ett tag framöver med första dag idag vilket är galet svårt, känner ett enormt sug nu. Får försöka vara stark för att jag mår bäst av det!

Någon som vet hur barnet påverkas av sockret, är det som för oss att de får värsta sockerkickarna och åker blodsockerberg och dalbana?
  • Lillasyster82

Cilla86, hade själv yrselanfall precis i början men det avtog tack och lov. Var riktigt obehagligt, körde bil en gång det inträffade. Vet även att min syster hade problem med detta, om jag inte minns fel så hade hon det längre tid under graviditeten. Vill bara berätta att det förekommer och du är inte ensam, om det nu är någon tröst...?!

Hoppas verkligen att det snart blir bättre för dig! 

Svar på tråden - bf juli 2013 -