• Anonym (J)

Hjälp mig skilja på magkänsla och hjärnspöken!!!

Träffar en kille jag har en tidigare historia med men jg kan inte skilja på vilken av  dom här 2 känslor jag ska lita på... Vet bara att jag inte litar på killen... Som person är jag smått neurotisk och oroar mig OFTA i onödan!! men när jag verkligen tror på något, DÅ går jag all in....

Den ena känslan ger mig ett lugn och ro i själen som jag aldrig har känt förr. Den säger att vi hör ihop, det är han jag ska skaffa barn och bli gammal med!! Ingen får mig att må så bra som han. Vi kompletterar VERKLIGEN varandra.
    Den andra känslan är reeeen ångest och säger att jag ska INTE lita på honom. Det känns som att jag förväntar mig att han kommer såra mig förr eller senare och letar ständigt tecken på att de är på väg. Tänker att han vill bara få bekräftelse och uppmärksamhet. Så när han visar mindre intresse, då backar jag direkt. Vill inte få han att känna att han har över taget liksom....

Är det mina känslor för honom som speglas över  på den första, lugna känslan...? Och min magkänsla är den andra oroliga känslan?

Eller är det tvärtom..... är det magkänsla som känner att vi hör ihop...? Och min oro förstör för mig och skapar dom där hjärnspökena???  

• Svar på tråden Hjälp mig skilja på magkänsla och hjärnspöken!!!
  • N3NN3

Du beskriver ju inte vad han har gjort mot dig som har fått dig att tappa tilliten till honom. Så det är väldigt svårt att tipsa och ge råd.
    För mig är det viktigt med tillit när jag ska ha en relation med någon. Detta gäller även med vänner.
    Lyssna VERKLIGEN på dina sinnen och gå efter det som känns bäst. Det kan vara fel men man lär ju av sina misstag (förhoppningsvis).

• Anonym (J)
    N3NN3 skrev 2012-10-20 11:43:50 följande:
    Du beskriver ju inte vad han har gjort mot dig som har fått dig att tappa tilliten till honom. Så det är väldigt svårt att tipsa och ge råd.
    För mig är det viktigt med tillit när jag ska ha en relation med någon. Detta gäller även med vänner.
    Lyssna VERKLIGEN på dina sinnen och gå efter det som känns bäst. Det kan vara fel men man lär ju av sina misstag (förhoppningsvis).
    Vill inte gå in på detaljer men han svek mig ordentligt och sen klippte vi kontakten på hans initiativ.... Men NU vill han plötsligt ha kontakt igen.

Jag brukar va en bra "människo kännare" och ha bra magkänsla, men nu fattar jag ingenting!! Båda de 2 känslorna jag nämde i TS är precis lika starka och jag vet inte vad jag ska lyssna på!!! Om jag inte var så pass rädd för att bli sårad då tror jag allt hade varit sååååå lättare... Jag hade varit mycket starkare... Efter vi senast klippte kontakten så gick jag vidare och kände mig stark. Magkänslan sa att han kommer få se en dag att han ångrar sig!! Och visst gjorde han de!! Jg kände mig i ett slags över tag, men bara ända fram tills han kontaktade mig nu igen......Vad hände???
  • Anonym (J)

Ingen som har lite tankar???

• oroligt

Jag är likadan! Jag kan inte lite på killar, min första kille var otrogen och det satte spår i hjärnan! Min nya pojkvän säger att jag letar efter saker för att bevisa att han inte går att lita på. Tyvärr visade det sig att efter allt mitt sökande efter fel kom det från ett här med. Vilket inte gör det lättare med tilliten!
    Försök att hitta orsaken till varför du inte litar på honom. Ifall det beror på honom eller dig. Om det är något med honom får du ju diskutera det med honom så får ni försöka lösa det. Om du är som jag som bara är allmänt paranoid borde du nog försöka ordna de, jag vet bara inte hur man fixar de, för då skulle jag gjort de för längeseden. Har säkert något med självförtroendet att göra, ett bra självförtroende är lösningen på många problem ;) 

Svar på tråden Hjälp mig skilja på magkänsla och hjärnspöken!!!