Är jag blatte eller inte?
Kortfattat så är jag född och uppvuxen i Sverige, mina föräldrar är invandrare och har bott här i 30 år.Jag pratar flytande svenska utan några som helst brytningar, men ändå verkar invandrare som till exempel klasskamrater störa sig rejält på mig. Dom säger att jag försöker vara som svenskar (trots att detta känns naturligt för mig) och dom tycker att jag borde bryta på svenska och använda mig av slang. De tycker att jag pratar
''för rent'' och att jag borde anpassa mig till invandrare eftersom att jag är invandrare.
Jag har sagt ''nej jag är inte invandrare'' men då blir dom sura, för jag trodde man var invandrare om man ej är född i Sverige/Ej har medborgarskap??
Jag är trött på att folk ska kalla mig för blatte, svartskalle, invandrare, wannabe-svenne osv..
Jag ser inte mig själv som utländsk alls, men det känns så fel ändå att säga att jag är svensk för då blir folk genast väldigt provocerade så jag brukar bara säga att jag är svensk med utländskt etnicitet.
Vad tycker ni? Hur skulle ni se mig? Vad tycker ni att jag faller in för kategori (om man nu ska bli kategoriserad dvs)