• mumintroll

Hjälp med potträning!

Min äldsta son är 18 månader och jag behöver råd och tips med detta med potträning! Hur börjar man? Hur har ni andra gjort?

Jag har inhandlat en potta som han har fått bekanta sig med lite smått, så så långt har vi kommit iallafall. Han började bli intresserad av vad hamnade i blöjan för nån månad sen så det tog jag som en signal på att man kanske skulle börja lite smått. Hittills har  jag gjort så att han fått sitta på sin potta utan blöja när jag själv är på toa och så har jag pratat om vad vi gör, men han sitter sällan still. Har jag börjat för tidigt kanske? Han tycker det är roligt att sitta på pottan, men det kanske är lite FÖR kul att det inte riktigt kopplar vad han ska göra? Ja jösses va mycket funderingar, jag vill jättegärna höra hur ni andra har gjort!

• Svar på tråden Hjälp med potträning!
  • mumintroll

Tack för jättebra tips! Att sätta honom på pottan det första man gör när han vaknar låter ju väldigt vettigt, det ska jag pröva redan imorgon.

Han är ju väldigt rolig min lilla kille, så fort jag säger att vi ska gå och kissa och vi har gått in på toaletten och tagit bort blöjan, så hoppar han snabbt av pottan sätter han sig på huk BREDVID- och kissar. Och detta började han med för nån vecka sen så visst verkar det som att han har börjat förstå vad han ska göra där. Jag brukar försöka vara snabb och sätta honom på pottan igen men jag har inte hunnit hittills! =) Men som sagt, den dag det väl hamnar i pottan istället för på golvet så är jag helt säker på att jag kommer bli mer exalterad än min son!

Svar på tråden Hjälp med potträning!