• Sötsug

Sixten - Vad tycker ni?

Det enda namn som jag och min sambo halvt kommit fram till är Sixten. Ni som valt detta namn, har ni ångrat er?

Jag kan väl tycka att det är sött tills barnet blir 10-11 år. Efter det känns det inte så sött längre. Känns väl även som att alla i samma ålder kommer heta något modernare namn typ Kevin, Milo och Liam. Och så våran Sixten med sitt gubbnamn.

Varför ska man välja Sixten och inte Liam, Kevin, Milo eller Vincent t ex?

Familjeliv, övertyga mig om att jag inte kommer ångra namnet Sixten!

• Svar på tråden Sixten - Vad tycker ni?
  • Björn

Det är ju ni som ska gilla det.

Kevin, Liam, Milo. Är det verkligen populära namn? Kanske beroende på var man bor. Känns varken populära eller fina.

• Kärlek84

Sixten är knappast ovanligt längre. Dessutom är ju alla dessa gubb och tant namn vanliga nuförtiden iaf i storstäder. Liam och diverse andra liknande namn känns som namn som var populära för ganska många år sedan?

Men sen tycker jag att man ska strunta i om namnet är populärt eller ej. Msn ska välja ett namn som man gillar.

• Sarus85

Min son heter Sixten och jag älskar namnet! Han är en riktigt cool kille

• junjul

Tycker verkligen att det är JÄTTEFULT, och fattar inte hur man kan döpa en unge till det?! Men det är bara jag.. Välj det om ni gillar det själva :)

• Carolina01

Min son är född 10 å heter Sixten, får bara positiv respons på namnet från omgivningen å jag älskar namnet! Nästan alla på hans förskola har gubb eller tant namn å jag tycker att det ät jätte fint! Sonens bästa vänner heter t.ex Tore, Ture å Alfred:)!

Ni måste köra på magkänslan! Skit i vad andra tycker:)

• Filipa92

Jag tycker det är fint. Tant och gubbnamn är ju vanliga nu, så eran Sixten kommer knappast vara ensam när han blir äldre! Vet själv flera Sixten i blandade åldrar

~ Ines 29/4-09 & Vilfred 11/2-11 ~
  • fluu

Tjusigt! Fint och bra namn som jag tycker passar hela livet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • fluu

Och det är inne med sådana namn nu.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Sixten - Vad tycker ni?