• Anonym (trådstartaren)

Vi har polisanmält barn

Under de senaste månaderna har vårt barn haft problem ute på området med att grannbarnen inte varit snälla. Det har i princip skett incidenter dagligen. Har hållt barnet inomhus i perioder för att "skydda" barnet.
    Detta har nu urartat i trakasserier mot hela familjen. Vi kan knappt gå utanför dörren utan att de här barnen förföljer oss och skriker fula/grova saker.
    Vi gjorde i veckan en polisanmälan. Läste en notis i tidningen, det var uppenbart att det handlade om vårt barn, det stod i slutet att polisen ska starta en utredning.
    Polisen vi pratade med när vi gjorde en anmälan sa att det skulle bli nedlagt på en gång pga att det handlade om så unga barn. Men vi ville ändå göra en anmälan, socialen kopplas automatiskt in när det kommer in en polisanmälan mot barn och vi känner att detta måste uppmärksammas någonstans iaf.
    Vi har tidigare pratat med barnens föräldrar, men det är som att tala till en vägg.

Vi vill flytta tillbaka till hemstaden 30 mil härifrån, kan vi göra det om detta ska utredas eller har vi någon skyldighet att stanna? Vi vill flytta innan vårt barn tar nån psykisk skada.

• Svar på tråden Vi har polisanmält barn
  • Grappa

Var ni bor har ingen betydelse för utredningen. Bra för barnen att ni agerade!

• Anonym
    JanuariBarnet skrev 2012-10-20 13:46:31 följande:
    Varför inte bara flytta. Kommer knappast bli behagligare för er nu. Man anmäler inte barn!
    Klart man anmäler barn om det behövs! Varför skulle man inte göra det?
  • Anonym (trådstartaren)

"man anmäler inte barn"? Jaså du. Tex vid ett tillfälle blev mitt barn fälld till marken, fasthållen av olika barn, ett av barnen satt på mitt barns huvud. Vad ska man göra då, om inte deras föräldrar vill lyssna?
    Det tar tid att ordna en flytt också. Ska vi låta detta pågå tycker du?

• Grappa
    Anonym skrev 2012-10-20 13:51:58 följande:
    Klart man anmäler barn om det behövs! Varför skulle man inte göra det?
  • Anonym
    Varför inte bara flytta. Kommer knappast bli behagligare för er nu. Man anmäler inte barn!
    Så det var fel av mig att anmäla den 9åring som riktade en pistol och sköt mot mig? Hen hade fått pistolen av sitt äldre syskon för att terrorisera och dom valde 9 åringen eftersom denne inte kunde dömas.. tji fick dom!
    Klart att barn ska anmälas om det handlar om så passa grova saker och föräldrarna till barnet inte bryr sig och löser frågan.

Om ni kan flytta eller inte beror på anmälan, fråga polisen. Det kan räcka med att ni bara behöver lämna era nya uppgifter så att kontakten kan hållas. 
  • Anonym
    Anonym (trådstartaren) skrev 2012-10-20 13:52:40 följande:
    "man anmäler inte barn"? Jaså du. Tex vid ett tillfälle blev mitt barn fälld till marken, fasthållen av olika barn, ett av barnen satt på mitt barns huvud. Vad ska man göra då, om inte deras föräldrar vill lyssna?
    Det tar tid att ordna en flytt också. Ska vi låta detta pågå tycker du?

Man anmäler föräldrarna.
  • Essien

Klart man gör. Om deras föräldrar misslyckas med att lära dom hur man uppför sig så får soc rycka in och se över deras svagheter som vårdnadshavare.
  • Essien
    Anonym skrev 2012-10-20 14:11:33 följande:
    Man anmäler föräldrarna.

Socanmälan gör ju att föräldrarna utreds. Man kan inte polisanmäla föräldrar för att deras barn gjort ngt när de inte var med.
  • Anonym
    Essien skrev 2012-10-20 14:15:52 följande:

Socanmälan gör ju att föräldrarna utreds. Man kan inte polisanmäla föräldrar för att deras barn gjort ngt när de inte var med.

Sorry jag var otydlig, jag menade såklart göra en anmäla till soc. varför slösa på polisresurser?? det enda ts var ute efter var ju en anmälan till soc?
Svar på tråden Vi har polisanmält barn